2021-01-29, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag ifrågasätter det totala kring vittnet om det så berör hennes yrkesroll som du inledde med eller det du insinuerar i ledtrådar.

Har du ett spår av värde är det bara bra. Det ska raka vägen till ÅK.

Det roar mig tyvärr inte att lösa mystar om det i sig kan vara en del i varför Lena dör.
In real life.

Det är tillräckligt makabert som det är med besatta vuxna som tycks jaga obrutna sviter och logga frenetiskt; att brottsplatsen är en plats där hennes cache förstörts och Home Soft Home skulle placeras.
Att hennes cacher loggas om efter hennes död när hon är ute ur leken ordagrant.

Med andra ord - det står mig upp i halsen.

Min myst har inget med TB att göra. Så den biten är lugn.

Geocachingvärlden är rätt opåverkad. ”Alla ligger med alla” fortfarande. SD och LW:s cachar loggas.

Och JS är kompis med SOA på Facebook och JH lajkade HD:s senaste offentliga bild där.
SD går väl på event.

SD skriver sina haranger i loggtexter som vanligt.

Han har dock inte varit inne på Geocaching-sajten idag.
Är han död?

Edit: rättade JS till JH där vad gällde lajkade HD.
Senast redigerad av Avel 2021-01-29 kl. 19:55.
Citera
2021-01-29, 19:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Geocachingvärlden är rätt opåverkad. ”Alla ligger med alla” fortfarande. SD och LW:s cachar loggas.

Och JS är kompis med SOA på Facebook och JS lajkade HD:s senaste offentliga bild där.
SD går väl på event.

Är han död?
Hade det varit hon hade jag inte opponerat mig.
Det är naveluddet jag skrev om.

Jag har samma grundinställning som hon anförde i TR - att sanningen ska fram oavsett vem eller vilka som är delaktiga i det som leder till Lenas död.
Oavsett vem som sen har insyn, beskyddar or what ever.

SD kan ha fått ryggskott och fastnat i hallen.
Han kan gärna gå barfota i minusgrader och med byxorna i knävecken om nu inte HD servar honom med skosnören och blixtlås.
Beträffande extremiteter så upptäcker hon honom med fingrarna i syltburken snart.
Lycka till. Typ.
Citera
2021-01-29, 20:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja jag kommer ge en hint sen så alla har möjlighet att själva ta reda på vad det är.

Som sagt, väldigt tacksam för allt ditt arbete du har lagt ner, och det fina resultat det leder fram till.
Vi är närmare lösningen på mordet, det tror jag.

Nu menar jag ju inte just din myst, men allt det andra!
Citera
2021-01-29, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
AB 150/274

"Samtal till polisen 18:e maj
Jerry kommer ihåg delar av samtalet och anledningen till att han ringde var att han var
mycket orolig för vad som hänt Lena. Han ville uppmärksamma polisen om att han hade
funderingar kring en cach som eventuellt Lena lagt ut och som kunde vara anledningen till att
hon var försvunnen. Han hade läst på Flashback det som skrevs och vad som brukade hända
när någon varit borta så länge och vad som görs av polisen inom 24 och 36 timmar. Han
kände en stor oro och frustration över att inget hänt och ville berätta om sina funderingar.
Han hade tidigare lämnat sitt mobilnummer men hade ännu inte blivit uppringd vilket han
uppfattade som märkligt och var upprörd över det. Samtalet var sent på kvällen och han tror
att det var vid ca kl. 23.00. Han var inte alkoholpåverkad eftersom han inte dricker alkohol.
Jerry har svårt att minnas samtalet och blandar ihop detaljer eftersom det gått så lång tid och
att han läst för mycket på Flashback.
Jerry blir påmind om att han haft funderingar om polisen spärrat av Stefan och Hannas
bostäder.
Jerry kommer inte ihåg om det var i samtalet den 18:e maj eller om det var vid något
förhörstillfälle som han ville att polisen skulle kontrollera gps:er, avspärrningar av hus, och
försöka att göra så mycket som möjligt. Jerry försökte vara till hjälp för polisen så mycket
han kunde och ville att polisen skulle kontrollera Stefan och Hanna
.
Jerry var då övertygad om att Stefan och Hanna var oskyldiga men han ville att alla detaljer
skulle kollas upp och utredas. Han har inga misstankar mot dem och tror inte att de har med
hennes försvinnande eller död att göra.
"

Den som söker finner lite till.

Här framgår att JG inte trodde att SD eller HD var skyldiga, men han ville trots det att alla detaljer skulle kollas upp och utredas. Så att någonstans hade han väl ändå en viss oro för motsatsen skulle jag tro.

Hoppla!
Ju mer man läser och lyssnar igenom, desto märkligare blir det.
Undrar vad som gömmer sig i den sk SLASKEN..
Varför inte uppmärksamma polisen över alla som man är övertygade om inte är inblandade? Mannen i kassan, damen på bussen, grannen mitt över, listan blir oändlig. Hela släkten, jobbarkollegorna, ojoj..
Bara för att försäkra polisen om att man absolut inte misstänker att de har med någonting att göra

Kan man säga att JG har "skitit i det blå skåpet"?
Citera
2021-01-29, 20:47
Medlem
Citat:
SD måste man vara ”on top of” i förhörsrummet och det fattade nog PS och JR ja.
PS hade dock fördelen av att få en hyfsat skakig SD i förhörsrummet. Damerna ärvde honom när han lärt sig lite hur det funkar därinne.

Jag har (såklart) bild på en av utredarna på semester i juni utomlands men semester är ju schemalagd väl så års och det kanske PS också var då på våren där senare delen av maj men timingen var olycklig.
Inte så insatt i övrigt vad de tjafsade om. Han skrev väl nån bok man får läsa nån gång.
Värd att läsa. Bra inblick i hur det inte fungerar..
Citera
2021-01-29, 20:51
Medlem
Citat:

Och JS är kompis med SOA på Facebook och JH lajkade HD:s senaste offentliga bild där.
SD går väl på event.

Är han död?

Edit: rättade JS till JH där vad gällde lajkade HD.

"Tomten är far till alla barnen" poppade upp
Det känns som om denna härva blir knepig att lösa.
Citera
2021-01-29, 22:05
Medlem
develis avatar
Beträffande strössel och vedervärdigt barnförhör som han skickar som bevis till HD så visste jag inte att det ligger i en svit på flera dagar.
Rena freakshowen, tar omtag efter omtag.

Kan inte citera in allt, tar det mer bärande i dialogen för att centrera det SD säger.
Kursivering är H.

6 maj
Omtag den 8 maj
3 timmar senare. Nytt omtag med strössel.
I tiden upp till mordet blir han totalt upphaussad. Grälsjuk som den värsta drake, projicerar på barn och överdriver - rent av letar fel för att få utlopp.
Ända in i det sista är resan i farozonen.
Han drar upp gammalt bak till depressioner, gör sig till ett megaoffer om att barnen inte väljer honom. Han är inte ens bortvald och att nån vill bo där är snarare enastående..
Han överbetonar att barnen är viktigare än H men behandlar dem som en lägerkommendant med sina överdrivna regler och går bananas.
Men det är mer än ett vardagsgräl för enskilda regler.
Han använder barnen för att få spy ut sin eter.
Why?
Extrem stress? Nåt som hänt i direkt närtid, triggers?

... Och mitt i alltihop LWs wig.
Senast redigerad av develi 2021-01-29 kl. 22:21.
Citera
2021-01-29, 22:48
Medlem
Citat:
Beträffande strössel och vedervärdigt barnförhör som han skickar som bevis till HD så visste jag inte att det ligger i en svit på flera dagar.

Kan inte citera in allt, tar det mer bärande i dialogen för att centrera det SD säger.
Kursivering är H.

6 maj
Omtag den 8 maj
I tiden upp till mordet blir han totalt upphaussad. Grälsjuk som den värsta drake, projicerar på barn och överdriver - rent av letar fel för att få utlopp.
Han drar upp gammalt bak till depressioner, gör sig till ett megaoffer om att barnen inte väljer honom. Han är inte ens bortvald och att nån vill bo där är snarare enastående..
Han överbetonar att barnen är viktigare än H men behandlar dem som en lägerkommendant med sina överdrivna regler och går bananas.
Why?

Varifrån kommer dessa rader? Var i tid? Är ju helt sjukt. Han verkar tappa allt här. Totalt. Farligt läge.
Vad är han för ett kräk egentligen? Värre än jag kunde tro, men ändå förvånar det mig inte.

HD och barnen lever farligt, helt klart. Får lite "bjärredkänsla" .
Senast redigerad av zilvereko 2021-01-29 kl. 22:51.
Citera
2021-01-29, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Varifrån kommer dessa rader? Var i tid? Är ju helt sjukt. Han verkar tappa allt här. Totalt. Farligt läge.
Vad är han för ett kräk egentligen? Värre än jag kunde tro, men ändå förvånar det mig inte.

HD och barnen lever farligt, helt klart.
Det är drygt en vecka innan Lena mördas..
Citera
2021-01-29, 23:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

HD och barnen lever farligt, helt klart. Får lite "bjärredkänsla" .
Jag tror jag var i akt bil.165.
Jag läser kors och tvärs, det är ju en del att ta in. 🤓

Det är innan mordet.
Frågan är vad han gör denna peak för.
Han är extremt grälsjuk.
Det är nåt annat, de är mer aktörer i hans eget lilla drama.
Han får alltså utlopp för nåt, frågan är varför.
Det är liksom inte ett litet hushållsgräl över att ha begått brottslig handling om skärmtid.

Ändå är alla ingredienserna med i soppan.

Han har ju offrat sig för H, detta är tacken.
Barnen vill inte ha honom säger herr Drama king.

Hon kontrar med otrohet med LW.
Försvarar barnen bra men sen säger hon att han är en bra pappa och älskar honom.
Really..

Han tjurar och vill inte till USA med henne, han kan åka själv.
Mitt i röran drar H in en wig som jag antar är LWs och frestar med.

Snurrigt värre.
Senast redigerad av develi 2021-01-29 kl. 23:12.
Citera
2021-01-29, 23:14
Medlem
Citat:

Kursivering är H.

6 maj
Omtag den 8 maj
Why?

Ja just detta är verkligen kortslutning för SD.

Stress över situationen med LW absolut ja, SD säger det själv till HD:

"Jag har tillräckligt mycket motgångar (ja, efter mitt otroliga flsteg tidigar ei livet) , så jag
behöver inte dina anklagelser om att jag lever med gamla tankar osv."
Citera
2021-01-29, 23:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja just detta är verkligen kortslutning för SD.

Stress över situationen med LW absolut ja, SD säger det själv till HD:

"Jag har tillräckligt mycket motgångar (ja, efter mitt otroliga flsteg tidigar ei livet) , så jag
behöver inte dina anklagelser om att jag lever med gamla tankar osv."
Ja, det är väldigt intressant. Personlig stress, motgångar..prestigeförlust?
Nåt som hänt 6-8 maj mer konkret?
Resan.
Vet inte.

Överhettad tryckkokare.

Vad är detta då när han är ursinnig?

H:" Vill du bli inskriven i Lenas Wig"

S:"Varken behöver eller vill ha ditt stöd om det innehåller anklagelser. Tack."

S:"Nej"
Senast redigerad av develi 2021-01-29 kl. 23:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in