2021-01-28, 17:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En fråga då jag såg nåt i tråden.
Finns JGs tips till polisen att läsa i FUP, att de skulle kolla Hs lgh då L försvinner och varför fick han den känslan?

A 158/324 ff

"LKC-samtal med Jerry Gray 20180518 00:45"
//
"P: Hej, vad kan jag hjälpa dej med?
M: Ja, jag har berätta för din kollega där alltså att de är klart jag är som många andra väldigt
orolig över ehh Lenas försvinnandet å så där. Å och jag har förstått att ja dom har kollat upp
hennes lägenhet å sen även Stefans ehh Dav ... Davidsson, men, men hans fru, har dom kollat
upp hennes lägenhet å liksom hon bor alldeles vid ... ja några hundra meter ifrån Lena. Å
alltså jag känner alla, alla tre, vi umgås väldigt mycke å så där å .... "
"
Citera
2021-01-28, 17:59
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
En fråga då jag såg nåt i tråden.
Finns JGs tips till polisen att läsa i FUP, att de skulle kolla Hs lgh då L försvinner och varför fick han den känslan?

AB 150/274

"Samtal till polisen 18:e maj
Jerry kommer ihåg delar av samtalet och anledningen till att han ringde var att han var
mycket orolig för vad som hänt Lena. Han ville uppmärksamma polisen om att han hade
funderingar kring en cach som eventuellt Lena lagt ut och som kunde vara anledningen till att
hon var försvunnen. Han hade läst på Flashback det som skrevs och vad som brukade hända
när någon varit borta så länge och vad som görs av polisen inom 24 och 36 timmar. Han
kände en stor oro och frustration över att inget hänt och ville berätta om sina funderingar.
Han hade tidigare lämnat sitt mobilnummer men hade ännu inte blivit uppringd vilket han
uppfattade som märkligt och var upprörd över det. Samtalet var sent på kvällen och han tror
att det var vid ca kl. 23.00. Han var inte alkoholpåverkad eftersom han inte dricker alkohol.
Jerry har svårt att minnas samtalet och blandar ihop detaljer eftersom det gått så lång tid och
att han läst för mycket på Flashback.
Jerry blir påmind om att han haft funderingar om polisen spärrat av Stefan och Hannas
bostäder.
Jerry kommer inte ihåg om det var i samtalet den 18:e maj eller om det var vid något
förhörstillfälle som han ville att polisen skulle kontrollera gps:er, avspärrningar av hus, och
försöka att göra så mycket som möjligt. Jerry försökte vara till hjälp för polisen så mycket
han kunde och ville att polisen skulle kontrollera Stefan och Hanna
.
Jerry var då övertygad om att Stefan och Hanna var oskyldiga men han ville att alla detaljer
skulle kollas upp och utredas. Han har inga misstankar mot dem och tror inte att de har med
hennes försvinnande eller död att göra.
"

Den som söker finner lite till.

Här framgår att JG inte trodde att SD eller HD var skyldiga, men han ville trots det att alla detaljer skulle kollas upp och utredas. Så att någonstans hade han väl ändå en viss oro för motsatsen skulle jag tro.
Citera
2021-01-28, 18:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
A 158/324 ff

"LKC-samtal med Jerry Gray 20180518 00:45"
//
"P: Hej, vad kan jag hjälpa dej med?
M: Ja, jag har berätta för din kollega där alltså att de är klart jag är som många andra väldigt
orolig över ehh Lenas försvinnandet å så där. Å och jag har förstått att ja dom har kollat upp
hennes lägenhet å sen även Stefans ehh Dav ... Davidsson, men, men hans fru, har dom kollat
upp hennes lägenhet å liksom hon bor alldeles vid ... ja några hundra meter ifrån Lena. Å
alltså jag känner alla, alla tre, vi umgås väldigt mycke å så där å .... "
"
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
AB 150/274
.
Tack till båda, sistnämndas fetade om bådas oskuld bortser jag dock från.
Det kan JG tro bäst han vill.
Citat:
Här framgår att JG inte trodde att SD eller HD var skyldiga, men han ville trots det att alla detaljer skulle kollas upp och utredas. Så att någonstans hade han väl ändå en viss oro för motsatsen skulle jag tro.
han tycks stå med fötterna fast förankrade. . i luften. 😂
Senast redigerad av develi 2021-01-28 kl. 18:17.
Citera
2021-01-28, 18:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Tack till båda, sistnämndas fetade om bådas oskuld bortser jag dock från.
Det kan JG tro bäst han vill.

När man läser utskriften av samtalet verkar han betydligt osäkrare på den oskulden, imho.
Faktiskt riktigt obehagligt, han kommer in på att saker kan ha planterats i hans medvetande av SD och/eller HD.
Osund relation, och det är dem som han räknar till sina bästa vänner...
Citera
2021-01-28, 18:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
När man läser utskriften av samtalet verkar han betydligt osäkrare på den oskulden, imho.
Faktiskt riktigt obehagligt, han kommer in på att saker kan ha planterats i hans medvetande av SD och/eller HD.
Osund relation, och det är dem som han räknar till sina bästa vänner...
Ja, han är inte på fast mark. Han ingick väl i pakten om hur regelverket skulle se ut efter att otrohet uppdagats.
Förhållningsregler för offentligt beteende.
H strukturerade, S höll med och lallade på i gamla hjulspår...
Fortsatt taskig mot frugan.
Undrar vad JG tycker om det?
Citera
2021-01-28, 18:39
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja, han är inte på fast mark. Han ingick väl i pakten om hur regelverket skulle se ut efter att otrohet uppdagats.
Förhållningsregler för offentligt beteende.
H strukturerade, S höll med och lallade på i gamla hjulspår...
Fortsatt taskig mot frugan.
Undrar vad JG tycker om det?
Det är ganska märkligt att lyssna på JG från rättegången. Han är väldigt labil, har vissa likheter med SD men har samtidigt "his heart on his sleave". Han har lätt till aggression och att snäsa av, och samtidigt verkar han väldigt berörd av att LW mördats.
Jag skulle gissa att hans berg- och dalbanaliknande uppträdande är resultatet av åratal av SDs manipulerande. Som en hund som blir behandlad ytterst inkonsekvent, vilket inte sällan resulterar i en skrämd och aggressiv stackare.
Citera
2021-01-28, 19:37
Medlem
Citat:
SD och HD löste sexsträngaren 28 feb.
Borde vara together även om hon raderade Hs kontotransaktioner. Den var väl inte med bland de 17 som räknats upp?
Upptäcks förstörd den 5:e, flyttad och åter i bruk den 10 mars (om jag inte minns fel) på annan plats.

Den 26:e är H där igen med paret hon ber om skjuts, hon tipsar dem att åka dit.
Den är som sagt inte på plats. Förstörd, renoverad och flyttad.

TB. Från blodiga sexspår till andra spår:
"Hanna sa att det hade funnits en cach där och att de varit där och tagit den för någon månad sedan. Cachen var inte kvar nu. Vilka Hanna menade när hon sa "vi" vet inte Therese men hon antog att det var Stefan. Hanna sa att det nog kunde finnas spår från henne där."

Med tanke på kontakt med SD som i sin tur har kontakt med LW så undrar jag om hon inte pratade om detta?
Eller att H läste att den var förstörd, skrevs det inte på GC-sidan och var läsbart?
De lär väl ha bevakat denna inre krets som illrar hela högen.

Vad handlade den om?
Såg nåt om nåt coin el resor (är inte så bevandrad i GC världen) _men vad var det för text el ledtrådar?

Stämmer det här gällande meningsutbyten mellan H och L på geocachingsidan?
(eller vart är konversationen i sin helhet).
Är det nåt som LW skrev el nåt som H tjurar surt om?

"BF: Varför ville hon att du skulle radera dom då?
H: För det var henne å Stefans logga. Hon hade varit med även om det var hennes burkar, så
det var känsligt, för det var text han hade skrivit till henne. Det var kärlekstexter på dom här
fast.. det är inte det.. men eh .. det var kärlekstexter till henne personligen tyckte hon."

Många frågor blev det....
Se så, hjälp mig nu kära partner in crime [investigation]. 😂

Här är cachen:

https://www.geocaching.com/geocache/GC7E4XE

Finns diverse ”maintainence loggar” av LW om att den förstörd och ska flyttas osv. Kan skicka via DM då de kräver inloggning för att se.

Man kan väl tänka sig att SD skrev in nåt lite mellan raderna internt mys i loggtexterna de tagit tillsammans.

Bara att SD skrivit logg i LW:s cache blev väl superviktigt för LW. FTF-kingens väl valda ord och lite hintiga texter till hennes ära. Den största äran man kan få av SD.

Tänker ibland om hon i text någonsin fick nåt kärleksfullt från honom som var längre än någon rad.
Jäd och RT och dick pics i all ära men finns det några partier där han faktiskt blommar ut lite i text till henne?

Tycker mest det är tjafs och bestämma träff för alla dessa påsättningar och friluftsaktiviteter. Och tjafs kring vad HD gör eller inte gör.
Citera
2021-01-28, 19:51
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Det här med alla sjukdomar,hur e det med dom?Att han har problem med ryggen vet jag om men inget annat,Psyko&Narcist,är det nåt du fyllt på med för att få
Problemen med ryggen verkar vara något periodiskt, beroende av omgivningen.
Han kanske mår bra när han får HD att knyta hans skosnören?
När ha vill ha akrobatsex med LW verkar han aldrig ha några problem.
När han klättrar omkring i skogen verkar han inte heller ha några problem.

Har LW nämnt hans ryggproblem en enda gång, eller har han nämnt dem för henne?
Eller uppstår de bara när HD är i närheten?
Citera
2021-01-28, 20:03
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Nämnde han inte i rättegången att han har ”ett par justa diskbråck” eller hur han uttryckte sej.
Men då kanske HD var på plats...

De kom i vart fall väl till pass när han ville ta kvällspromenader. För att få lindring. Eller nåt.
Tom barnen var införstådda med det.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-01-28 kl. 20:14.
Citera
2021-01-28, 21:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Här är cachen:

https://www.geocaching.com/geocache/GC7E4XE

Finns diverse ”maintainence loggar” av LW om att den förstörd och ska flyttas osv. Kan skicka via DM då de kräver inloggning för att se.

Man kan väl tänka sig att SD skrev in nåt lite mellan raderna internt mys i loggtexterna de tagit tillsammans.

Bara att SD skrivit logg i LW:s cache blev väl superviktigt för LW. FTF-kingens väl valda ord och lite hintiga texter till hennes ära. Den största äran man kan få av SD.

Tänker ibland om hon i text någonsin fick nåt kärleksfullt från honom som var längre än någon rad.
Jäd och RT och dick pics i all ära men finns det några partier där han faktiskt blommar ut lite i text till henne?

Tycker mest det är tjafs och bestämma träff för alla dessa påsättningar och friluftsaktiviteter. Och tjafs kring vad HD gör eller inte gör.
Tack för länk.
Allt tjafs är viktigt. Det finns motiv i gräl, svartsjuka, behov av nedtystande eller försvinna ur tillvaron.

Det som intresserar mig är varför HD och SD ränner på mordplatsen, varför HD tipsar om en cache som inte är kvar, undrar om det är rimligt att hon inte vet. Satt hon inte och loggade frekvent?
Det är i närtid hon har gräl m LW.
Varför oroas för spår, det har väl ränt många där. Eller var hon inte där fysiskt och vill släppa spår i andras närvaro.
Jag litar inte ett dugg på nån av dem.

Finner det intressant att det stör H såpass att hon uppger det som orsak i förhör.
LW i sin tur ville inte ha fuskloggare på sina cacher.

Tiden mars, april är intressant ang SD och HD, dvs tiden upp till mordet.
Citera
2021-01-28, 22:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Har faktiskt tänkt det samma. Rent symboliskt med kontrasterna.
Tant HD får dalta med den ömkliga sen är det hålligång i skogen.
Citera
2021-01-28, 22:42
Medlem
Citat:
God morgon,

1. Hennes hat mot LW tränger ut genom fibrerna på rocken.
Hon tappar kontrollen (över vart hon befinner sig) och brister ut spontant.
Hon hatar LW nåt extremt, hon har blivit den som hon kan projicera all förtryckt vrede på.
HD är prototypen för passivt aggressiv.

2. Hon är inte stabil för fem öre. Hon är dock van rollspel och fasader - för hon förtrycker äkta känslor.
Det ses via flera vittnesbeskrivningar på GC event - försöker se oberörd ut som om inget speciellt hänt.
Hon är helt förljugen i den här frågan och använder försvarsmekanismer som förnekelse för att inte klappa ihop av skam och förnedring. Det är grava tecken på verklighetsförvrängning.
Problemet är att det är en nedåtgående spiral och vänder sig endast mot henne själv.
Det förtär henne inifrån.

Hon behöver hjälp att vakna till liv för just nu existerar hon med ångest som följeslagare.
Hon har falsk lycka och trygghet med SD.

Han är den som gör henne sjuk.

Ja.

Du har naturligtvis rätt i allt du skriver här.
Jag kan tycka att det är ganska lätt att relatera till HDs hat mot LW (när hon var i livet dvs) iom kontext. Till en viss grad.

Det som är svårare att relatera till är kopplat till det andra som jag fetade i din text; att HD fortsatte att förnedra sig genom att delta i event och projekt som SD och LW var involverade i och jobbat med.

Hade GC varit ett sånt brinnande intresse för HD så hade hon bara kunnat vända de där två svikarna ryggen och kört sitt eget race och gått på andra event eller skaffat sig en annan GC-karl.

Dessutom att skaffa ny bostad så nära LW... Sin fd makes älskarinna. Den sista hon rimligtvis borde vilja springa på. Något är lite skevt där.

Man kan även jämföra HDs agerande med den frikyrkliga makan som anmälde sin make för överfallsvåldtäkter nyligen...
Skillnaden...
- De mekanismer du beskriver ger dock en möjlig förklaring till HDs beteende.

Frågan är hur insyltad hon är egentligen eftersom hon tiger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in