2021-01-28, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wecab
Vad tror ni, kommer RH fega ur nu när stämningarna ramlar in och släppa inför imorgon?
Skulle det ske så finns det en hel del förbannade redditors som kommer gå berserk.

Vad som än händer är detta otroligt att följa.
Jag håller ut tills imorgon!

De räknade nog med arga användare, så tror inte de skräms av det öht. Skulle inte förvåna mig det minsta om de gör det på order av Biden själv. De bör åka i fängelse för detta, för ett mer tydlig exempel av marknadsmanipulation existerar nog inte, men de lär vara skyddade och vet om det. Robinhood och citadel står ju varandra ganska så nära, så det finns ju ekonomiska intressen i detta även för robinhood.
Citera
2021-01-28, 21:21
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Vem äger aktierna de har lånat?
Andra på marknaden
Citera
Medlem
Jag fattar verkligen inte, varför köper de inte bara tillbaka aktierna och tar förlusten.
Citera
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Vem äger aktierna de har lånat?
Aktieägarna såklart. Alltså vi som har aktier i bolaget... Skrev ju det
Citera
2021-01-28, 21:22
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Jag fattar verkligen inte, varför köper de inte bara tillbaka aktierna och tar förlusten.

För att de är giriga banksters och de räknar med att komma undan med det.
Citera
2021-01-28, 21:23
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Det handlar om miljarder, man försöker manipulera kursen och ge oss panik så vi ska sälja. Hände tidigare idag att den dippade ner på 90 för att man sitter och säljer till varandra och dumpar kursen
Citera
Medlem
Citat:
Men vem är det hedgefonderna lånar aktierna av?
Svaret är, dels varandra (short ladder) dels från mäklare som hanterar aktiekonton (mao kanske du själv har lånat aktier till Melvin)

Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Hur mycket av de ursprungliga blankningarna finns egentligen kvar?
Att folk har blankat på dessa höga priser lär ju inte ge samma effekt som innan.

Har inte sett något om att short float minskat nämnvärt. Däremot är det såklart just nu extremt dyrt att sitta på sina korta positioner, och nog ännu dyrare att skaffa nya.
Citera
Medlem
Citat:

Och om förlusten är i miljardklassen eller tom större än hela fondens värde?
Citera
2021-01-28, 21:24
Medlem
Andreasbylunds avatar
Vad tror ni om tesen att Robin Hood (RH) och andra mäklare kommer neka sina kunder att köpa berörda aktier tills dessa hedgefonder har täckt upp sina shorts? Även om det skulle betyda att RH kommer gå under?
Citera
2021-01-28, 21:24
Medlem
airbuds avatar
Citat:

Ingen vill väl vara en loser. Kursen kommer ju onekligen gå ner förr eller senare, de chansar på förr framför senare. Det är ju därför detta kan ses som ett typ av bidding-war mellan hedgefonderna och r/WSB.
Citera
2021-01-28, 21:25
Medlem
Citat:

För att det skulle kosta närmare 20 miljarder dollar?
Citera
2021-01-28, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
På raketen bror. Släpper inte detta.

Mot 1000 dollar

Kommer vara runt 50 dollar innan du hinner ta helg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in