2021-01-28, 21:04
Medlem
wecabs avatar
Vad tror ni, kommer RH fega ur nu när stämningarna ramlar in och släppa inför imorgon?
Skulle det ske så finns det en hel del förbannade redditors som kommer gå berserk.

Vad som än händer är detta otroligt att följa.
Jag håller ut tills imorgon!
Citera
2021-01-28, 21:04
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbud
22:00

1 timma kvar!
Kom ihåg att aktien dippa igår efter stängning på eftermarknaden. Jag tror det kommer bli en rejäl dip mellan 22:00-02:00.
Citera
2021-01-28, 21:08
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Spännande att se vad som kommer att hända imorgon. Har en känsla utav att den kommer rasa ner till 30-40 dollar. Varenda jävel kommer sälja av.

Jag säljer inte. Om jag måste så sitter jag med hela vägen ner till $0.
Shortsen blöder pengar varje dag. Och deras förluster kan bli oändliga.
Det betyder att mina aktier kan bli värda oändligt mycket, vad tusan nu det betyder i realiteten.
Jag har betalat $0 dollar för mina aktier. Jag sitter på en gratis lottsedel.

WSB gjorde hemläxan ordentligt den här gången.
Det vi sett från Citadel och andra under veckan är beviset och den här historien är låååååångt från över.

Citadel vann dagens strid men kriget kan vi fortfarande vinna.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-01-28 kl. 21:11.
Citera
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insajn
Blankningar går inte ut. De betalar ränta på lånet tills de ger tillbaka andelarna. Just nu ligger deras "day to cover" runt 1.8 dagar, alltså att det kommer ta 1.8 handelsdagar att betala tillbaka lånet vilket per definition blir längden på den så kallade squeezen (om den hinner komma innan alla ger upp).

edit: "per definition" var dumt sagt, siffran baseras på aktuell volym. Kan bli kortare tid eftersom volymen troligtvis ökar när marknaden rusar
Men vem är det hedgefonderna lånar aktierna av?
Citera
Medlem
kukflashs avatar
Gamestop och RH trendar på twitter. Blir bara en tidsfråga innan rh måste släppa på. Då hoppas vi på en rejäl ökning när folk köper
Citera
2021-01-28, 21:09
Medlem
airbuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Spännande att se vad som kommer att hända imorgon. Har en känsla utav att den kommer rasa ner till 30-40 dollar. Varenda jävel kommer sälja av.

Det skulle jag inte räkna med. Hypen verkar inte ha dött av det minsta, snarare tvärtom. De som inte haft möjlighet att köpa idag kommer säkert göra det imorgon om möjligheten finns.

Webull och Tastyworks har förövrigt åter infört köp av GME på deras plattformar.

https://twitter.com/tony_battista/st...659625474?s=21
Senast redigerad av airbud 2021-01-28 kl. 21:13.
Citera
2021-01-28, 21:12
Medlem
mendokses avatar
Hur mycket av de ursprungliga blankningarna finns egentligen kvar?
Att folk har blankat på dessa höga priser lär ju inte ge samma effekt som innan.
Citera
2021-01-28, 21:12
Medlem
Lagerkommandants avatar
Vi som inte får köpa just nu kommer släppas in igen när Citadel vill att aktien ska rusa.

Och ni som är rädda för att börsen skall krasha om Citadel går på pumpen så påstår jag att de har pengar, där finns hur mycket som helst. Hundratals miljader dollar, inga problem och marknaden vet om det. Därför den är så hungrig.

De kunde stoppat detta tidigt och blivit av med kaffepengar,,,,
men de försöker helre tjäna 1 dollar än att ge tillbaka något till marknaden.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-01-28 kl. 21:20.
Citera
2021-01-28, 21:13
Medlem
kukflashs avatar
För att förklara detta. Hedgefonden melvin capitals har lånat Gamestops aktier (blankat).
WSB har därför köpt aktierna som melvin capitals har lånat. Nu måste fonden betala för aktierna annars får melvin capitals betala ränta och kommer gå bankrutt. Det kommer aldrig hända och man måste köpa ut oss från från aktierna.
Citera
2021-01-28, 21:13
Medlem
Zlatan.s avatar
Vilka är ombord på raketen inför imorn?🚀🚀 Kan bli en mycket intressant dag. Äger bara 6 aktier, borde ha köpt fler i dippen.
Citera
2021-01-28, 21:17
Medlem
Nere på 233 nu....
Citera
2021-01-28, 21:18
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
För att förklara detta. Hedgefonden melvin capitals har lånat Gamestops aktier (blankat).
WSB har därför köpt aktierna som melvin capitals har lånat. Nu måste fonden betala för aktierna annars får melvin capitals betala ränta och kommer gå bankrutt. Det kommer aldrig hända och man måste köpa ut oss från från aktierna.
Vem äger aktierna de har lånat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in