2021-01-28, 21:04
Medlem
wecabs avatar
Vad tror ni, kommer RH fega ur nu nr stmningarna ramlar in och slppa infr imorgon?
Skulle det ske s finns det en hel del frbannade redditors som kommer g berserk.

Vad som n hnder r detta otroligt att flja.
Jag hller ut tills imorgon!
Citera
2021-01-28, 21:04
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbud
22:00

1 timma kvar!
Kom ihg att aktien dippa igr efter stngning p eftermarknaden. Jag tror det kommer bli en rejl dip mellan 22:00-02:00.
Citera
2021-01-28, 21:08
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Spnnande att se vad som kommer att hnda imorgon. Har en knsla utav att den kommer rasa ner till 30-40 dollar. Varenda jvel kommer slja av.

Jag sljer inte. Om jag mste s sitter jag med hela vgen ner till $0.
Shortsen blder pengar varje dag. Och deras frluster kan bli ondliga.
Det betyder att mina aktier kan bli vrda ondligt mycket, vad tusan nu det betyder i realiteten.
Jag har betalat $0 dollar fr mina aktier. Jag sitter p en gratis lottsedel.

WSB gjorde hemlxan ordentligt den hr gngen.
Det vi sett frn Citadel och andra under veckan r beviset och den hr historien r lngt frn ver.

Citadel vann dagens strid men kriget kan vi fortfarande vinna.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-01-28 kl. 21:11.
Citera
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insajn
Blankningar gr inte ut. De betalar rnta p lnet tills de ger tillbaka andelarna. Just nu ligger deras "day to cover" runt 1.8 dagar, allts att det kommer ta 1.8 handelsdagar att betala tillbaka lnet vilket per definition blir lngden p den s kallade squeezen (om den hinner komma innan alla ger upp).

edit: "per definition" var dumt sagt, siffran baseras p aktuell volym. Kan bli kortare tid eftersom volymen troligtvis kar nr marknaden rusar
Men vem r det hedgefonderna lnar aktierna av?
Citera
Medlem
kukflashs avatar
Gamestop och RH trendar p twitter. Blir bara en tidsfrga innan rh mste slppa p. D hoppas vi p en rejl kning nr folk kper
Citera
2021-01-28, 21:09
Medlem
airbuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Spnnande att se vad som kommer att hnda imorgon. Har en knsla utav att den kommer rasa ner till 30-40 dollar. Varenda jvel kommer slja av.

Det skulle jag inte rkna med. Hypen verkar inte ha dtt av det minsta, snarare tvrtom. De som inte haft mjlighet att kpa idag kommer skert gra det imorgon om mjligheten finns.

Webull och Tastyworks har frvrigt ter infrt kp av GME p deras plattformar.

https://twitter.com/tony_battista/st...659625474?s=21
Senast redigerad av airbud 2021-01-28 kl. 21:13.
Citera
2021-01-28, 21:12
Medlem
mendokses avatar
Hur mycket av de ursprungliga blankningarna finns egentligen kvar?
Att folk har blankat p dessa hga priser lr ju inte ge samma effekt som innan.
Citera
2021-01-28, 21:12
Medlem
Lagerkommandants avatar
Vi som inte fr kpa just nu kommer slppas in igen nr Citadel vill att aktien ska rusa.

Och ni som r rdda fr att brsen skall krasha om Citadel gr p pumpen s pstr jag att de har pengar, dr finns hur mycket som helst. Hundratals miljader dollar, inga problem och marknaden vet om det. Drfr den r s hungrig.

De kunde stoppat detta tidigt och blivit av med kaffepengar,,,,
men de frsker helre tjna 1 dollar n att ge tillbaka ngot till marknaden.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-01-28 kl. 21:20.
Citera
2021-01-28, 21:13
Medlem
kukflashs avatar
Fr att frklara detta. Hedgefonden melvin capitals har lnat Gamestops aktier (blankat).
WSB har drfr kpt aktierna som melvin capitals har lnat. Nu mste fonden betala fr aktierna annars fr melvin capitals betala rnta och kommer g bankrutt. Det kommer aldrig hnda och man mste kpa ut oss frn frn aktierna.
Citera
2021-01-28, 21:13
Medlem
Zlatan.s avatar
Vilka r ombord p raketen infr imorn?🚀🚀 Kan bli en mycket intressant dag. ger bara 6 aktier, borde ha kpt fler i dippen.
Citera
2021-01-28, 21:17
Medlem
Nere p 233 nu....
Citera
2021-01-28, 21:18
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Fr att frklara detta. Hedgefonden melvin capitals har lnat Gamestops aktier (blankat).
WSB har drfr kpt aktierna som melvin capitals har lnat. Nu mste fonden betala fr aktierna annars fr melvin capitals betala rnta och kommer g bankrutt. Det kommer aldrig hnda och man mste kpa ut oss frn frn aktierna.
Vem ger aktierna de har lnat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in