2021-01-29, 22:11
Medlem
Nu kommer alla hedies marknadsmanipulera kursen p after hours fr att vi ska ppna lgt p mndag. De fr handla dygnet runt, men inte vi. Fri marknad. Om inte poletten har trillar ner n s sitter hedgies med short positioner som mste tckas, de gjorde dessa shorts nr kursen fr vissa stog runt 4 USD. Kan ej bekrfta men vissa hedgies satt tydligen utan stopploss p shortsen. De r allts fortfarande kvar med shortpositionerna. Och gr allt fr att snka kursen. Melvin Capital fick till och med bailout av ett annad hedgiebolag s dominoeffekten r redan i rullning. Det handlar inte om vad DOM tycker VRA aktier kommer vara vrda nr den stora squeezen kommer. Utan vad VI fucking begr per aktie frn korknsfittorna p WS nr mega squeezen kommer. Vi gillar GameStop helt enkelt. En spelbutikskedja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Alla etablerade medier, sk p "is melvin capital short on gme" p Google. Det r www.google.com.

Men det r klart, alla medier ljuger ju. Det r ..uden och storkapitalet som ligger bakom. Har vi hrt detta frut? Bara 1-3 mnader sedan i ett visst bermt presidentval?

Nu r brsen stngd, s alla ni som sitter lng p ngot inkp 200-300 har en del att fundera p ver helgen.
Du strcker rtt mycket p sanningen, det finns endast en klla p det du pstr. Alla hnvisar till CNBC som klla, de har i sin tur ftt infon av de pressade hedgefonderna...du ser ingen intressekonflikt dr?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedissweet
fattar ingenting vad ska man som nybrjare gr vid det hr lget?

Rr inte GME. Hmta lite fika och flj p skert avstnd Om du tycker att aktier r intressant kan du lsa p i lugn och ro om hur det funkar och investera i bra nybrjaraktier som ger en relativt sker avkastning (AAPL tex). Lycka till.
Senast redigerad av hyperbeast 2021-01-29 kl. 22:14.
Citera
2021-01-29, 22:12
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Vi hller!

Inse fljande. Retail fick kpa EN aktie var idag medans hedgfonderna var obgrnsade... END s lyckas de inte trycka ner marknaden. Vi vinner detta.
Det betyder att det inte finns aktier s att det rcker till alla som vill ha och vad innebr det? Tillgng och efterfrgan.

300 dollar r som att bli rnad. Hll !

Det r fr att dom inte ger ngra aktier som dom kan slja. Och jag vet inte ens om dom kan manipulera ner kursen genom att blanka, fr det lr vara bristvara p att lna gamestop aktier.
Citera
2021-01-29, 22:12
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zirael
Om jag har en order p att slja 6 stycken GME pgende fr 366 och om GME skulle ppna mycket hgre p mndag slj d mina aktier direkt? Eller hinner jag plocka bort dom?

Nix, d sljs dom till 366 och du fr sukta efter de hgre kurserna. Men om du nd gjort en vinst, s grattis.

Normalt sett: Om du har en sell-limit, dvs till vinst, s exekveras den direkt p den kursen du har satt. Men om du har en stop-loss satt fr att begrnsa frlusten, s kan den dyka mycket mer n s, du r inte garanterad att det alls blir den kurs du har nskat. Det kan bli mycket vrre.

Detta har att gra med orderboken och vilken prioritet du som liten retailer har i den.
Citera
2021-01-29, 22:16
Medlem
Efter Robinhood skandalen s tnkte jag hoppa ver till en annan brsmklare. r Swedbank nt att kra med?
Citera
2021-01-29, 22:17
Medlem
Zlatan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aragornlegolas
Efter Robinhood skandalen s tnkte jag hoppa ver till en annan brsmklare. r Swedbank nt att kra med?

Jag kr Avanza. Fungerar klockrent.
Citera
2021-01-29, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aragornlegolas

Nej.

Nordnet eller Avanza.
Citera
Avstngd
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zirael
Om jag har en order p att slja 6 stycken GME pgende fr 366 och om GME skulle ppna mycket hgre p mndag slj d mina aktier direkt? Eller hinner jag plocka bort dom?

Du blir blockad p alla handelsplatser, korridorkrypare..
Citera
Medlem
sljer inte under 1k dollar ,, har 55 st lets go!
Citera
Medlem
bajssprutans avatar
Bry er inte om VitruvianskeMannen. Han har en tendens att p ngot vis alltid st p fel sida historien.
Ger mig bara nnu mer confirmation bias. En s kallad kontraindikator.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-01-29 kl. 22:20.
Citera
Medlem
Jag frstr inte, varfr tror ni att att hedgefonder kan snka kursen genom att kpa aktier? Blankare har vl sllan stora mngder av aktien p lager....

Ni frstr pump och dump och vilken roll ni har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in