2021-01-27, 23:03
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Fast vi vet vad han har sagt om vad han har sett. Skulle det vara rusdrycksfantasier? Läs förhören igen och försök sedan hitta något annat vittne som är så säker på en specifik detalj - det finns inte. Skulle vara Y.N. och väskan i så fall.
I ett annat scenario skulle jag kunnat ha varit mer tveksam, men precis som jag skrev tidigare - han är medveten om sin berusning och att det på grund av det gjort observationer som INTE kan ha varit riktiga - såsom vem rocken egentligen tillhör. Men på mössan råder det inget tvivel, vare sig om färg eller den uppvikta kanten runt huvudet.
Finns ingen som pratar om keps, förutom Jeppsson - och då rör det sig om en keps helt olik den gubbkeps SE hade.

Det där med att någon säger sig vara helt säker på något, t.ex utseende på en GM, även i nyktert tillstånd kan man ofta inte lita på, det har visat sig gång på gång. LP var säker på CP.

Keps uttrycket borde i detta fall kanske kallas huvudbonad med skärm, jag inbegriper här också Grandvittnena. Håller med om att den keps SE sprang runt med i detta sammanhang inte känns så aktuell.
Citera
2021-01-27, 23:07
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ett sätt att närma sig det här problemet med huvudbonaderna är att använda sig av uteslutningsmetoden. Om vi först tar bort alla de som kan ha råkat förväxla gärningsmannen med ett annat vittne på platsen så återstår väl då följande tre av alla de vittnesmål du nu räknar upp:
Björkman. Mörkblå mössa med upprullad bred kant runt huvudet
L Jeppsson - Keps (troligtvis mörk)
Y Nieminen - Ser inte , bara mycket mörkt klädd
Sedan kanske vi också kan räkna bort de (läs AB) som tydligen kan ha råkat se sig själv i ett skyltfönster, och då återstår väl bara de här två:
Y Nieminen - Ser inte , bara mycket mörkt klädd
Och eftersom Yvonne N inte verkar ha tittat på mannens huvud överhuvudtaget så återstår väl då bara den här killen Jeppssons vittnesmål som en någorlunda säker iakttagelse av den flyende gärningsmannens huvudbonad:
Oj, det var en märklig analys. För det första. Du inser att HAARP var ironisk när han skrev till dig att Björkman sett sig själv i skyltfönster? Det var ett uppenbart skämt!
Vidare utesluter du vittnen märkligt och helt grundlöst tills bara det som passar kvarstår. Men visst, kör på. Jeppsson, detta stjärnvittne (jag ska dock inte prata ner honom för hans vittnesmål och agerande är viktigt och modigt), nämner också att GM har täckjacka. Stämmer det också? Eller är det bara kepsen?
Citera
2021-01-27, 23:12
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Det där med att någon säger sig vara helt säker på något, t.ex utseende på en GM, även i nyktert tillstånd kan man ofta inte lita på, det har visat sig gång på gång. LP var säker på CP.

Keps uttrycket borde i detta fall kanske kallas huvudbonad med skärm, jag inbegriper här också Grandvittnena. Håller med om att den keps SE sprang runt med i detta sammanhang inte känns så aktuell.
Jag håller med dig till 100%. Det är många som ser GM och i alla vittnesmål måste man hitta något eller några gemensamma nämnare för att få sig en bild. Och som jag visade är det bara en, Jeppsson, som nämner keps (väldigt tveksamt). Ingen annan. Resten är i princip mörkt hår eller mörk stickad mössa. Fortsättningsvis, inga glasögon!
Citera
2021-01-27, 23:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Oj, det var en märklig analys. För det första. Du inser att HAARP var ironisk när han skrev till dig att Björkman sett sig själv i skyltfönster? Det var ett uppenbart skämt!
Vidare utesluter du vittnen märkligt och helt grundlöst tills bara det som passar kvarstår. Men visst, kör på. Jeppsson, detta stjärnvittne (jag ska dock inte prata ner honom för hans vittnesmål och agerande är viktigt och modigt), nämner också att GM har täckjacka. Stämmer det också? Eller är det bara kepsen?
Jag vet (till skillnad från dig) ingenting om hur denne HAARP egentligen tänker. Jag tar väl bara intryck av de fakta och idéer som framkommer här, och gör sedan mina egna bedömningar:
(FB) Skandiamannen
Senast redigerad av Draifos 2021-01-27 kl. 23:40.
Citera
2021-01-27, 23:20
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag vet ingenting om hur denne HAARP egentligen tänker. Jag tar väl bara intryck av de idéer som kommer fram här, och gör sedan mina egna bedömningar:
(FB) Skandiamannen
Fast du använde hans skämt som argument för att sålla bort Björkman som trovärdigt vittne. Vidare hade Björkman ljus mössa (men det var väl skitigt på fönsterrutan).
Citera
2021-01-27, 23:23
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Men tänk på att hår och mössa kan misstas för keps. Engström hade keps. Alltså stämmer han in.
Kanske mer sant än du tror. Förvisso extrema exempel.

https://www.google.com/search?q=donald+trump+hair&client=tablet-android-samsung-nf-rev1&prmd=inv&sxsrf=ALeKk00jOjsxrp_LVS1KjR9MA-3zQ14wAg:1611785772617&source=lnms&tbm=isch&sa=X&v ed=2ahUKEwjY5rjzkb3uAhVIEncKHcwwDqcQ_AUoAXoECBIQAQ &biw=1280&bih=800&dpr=1.5#imgrc=jmHSNx68xOKHCM

https://www.amazon.se/CHILLOUTS-Styler-m%C3%B6ssa-stickad-vinterm%C3%B6ssa/dp/B001J6Q0PI

https://www.google.com/search?q=cap+like+hair+style+haircuts&client=table t-android-samsung-nf-rev1&prmd=imsvn&sxsrf=ALeKk009oBF3Ftpwg2tcgBjO-3okVjoazw:1611785999170&source=lnms&tbm=isch&sa=X& ved=2ahUKEwiztbzfkr3uAhVwpIsKHfh8BUAQ_AUoAXoECA0QA Q&biw=1280&bih=800&dpr=1.5#imgrc=aUvinjq30gJiYM

https://images.app.goo.gl/XFMwjKZpaheESw2E7
Citera
2021-01-27, 23:25
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Jag håller med dig till 100%. Det är många som ser GM och i alla vittnesmål måste man hitta något eller några gemensamma nämnare för att få sig en bild. Och som jag visade är det bara en, Jeppsson, som nämner keps (väldigt tveksamt). Ingen annan. Resten är i princip mörkt hår eller mörk stickad mössa. Fortsättningsvis, inga glasögon!

Delsborn säger huvudbonad med skärm. Vid Grand säger flera något åt kepshållet.
Citera
2021-01-27, 23:33
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Kanske mer sant än du tror. Förvisso extrema exempel.

https://www.google.com/search?q=donald+trump+hair&client=tablet-android-samsung-nf-rev1&prmd=inv&sxsrf=ALeKk00jOjsxrp_LVS1KjR9MA-3zQ14wAg:1611785772617&source=lnms&tbm=isch&sa=X&v ed=2ahUKEwjY5rjzkb3uAhVIEncKHcwwDqcQ_AUoAXoECBIQAQ &biw=1280&bih=800&dpr=1.5#imgrc=jmHSNx68xOKHCM

https://www.amazon.se/CHILLOUTS-Styler-m%C3%B6ssa-stickad-vinterm%C3%B6ssa/dp/B001J6Q0PI

https://www.google.com/search?q=cap+like+hair+style+haircuts&client=table t-android-samsung-nf-rev1&prmd=imsvn&sxsrf=ALeKk009oBF3Ftpwg2tcgBjO-3okVjoazw:1611785999170&source=lnms&tbm=isch&sa=X& ved=2ahUKEwiztbzfkr3uAhVwpIsKHfh8BUAQ_AUoAXoECA0QA Q&biw=1280&bih=800&dpr=1.5#imgrc=aUvinjq30gJiYM

https://images.app.goo.gl/XFMwjKZpaheESw2E7
Haha. Snyggt, behövdes lite humor!

Citat:
Delsborn säger huvudbonad med skärm. Vid Grand säger flera något åt kepshållet.
Det gör han, helt sant - i förhör två dock. Jag utgick först och främst från förhör ett. Rättare sagt en blandning mellan Sherlock Holmesmössa och vanlig herrhatt. Vad hade förresten Palme på huvudet? Det kommer jag inte ihåg.
Citera
2021-01-27, 23:43
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Haha. Snyggt, behövdes lite humor!

Det gör han, helt sant - i förhör två dock. Jag utgick först och främst från förhör ett. Rättare sagt en blandning mellan Sherlock Holmesmössa och vanlig herrhatt. Vad hade förresten Palme på huvudet? Det kommer jag inte ihåg.

Palme hade en pälsmössa/Ryssmössa. Uppenbarligen skulle Sigge Cedrgren haft en likadan o dessutom en liknande rock som Palme. Detta födde förväxlingsteorin, där CP egentligen var ute efter att fimpa Sigge men tog alltså fel. LP ska även varit ganska lik SCs dam.
Citera
2021-01-27, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Bra inlägg.

Har accepterat sedan länge att det aldrig kommer att klaras upp.

Inte ens med revolvern och ett bekännelsebrev.
För att det kan vara någon ute efter ära och belöning (förfalskat).

Det jag finner förvånande är att man vill låta sig luras.

SE-sekten vill låta sig förledas.

Efter århundradets skandal, för att citera CA, borde ingen svälja PU utpekande, speciellt utan ett endaste bevis.

Är det för att ni tror på PU och TP för att sova bättre om natten?

Få sinnesfrid?

Hat mot Moderater?

Det passar in i er världsbild?

För att svälja ett utpekande av SE utan bevis efter 34 år och det efter försöket med att använda CP som en patsy med hjälp av fabricerade bevis och en riggad konfrontation måste man ha ekonomisk vinning utav det eller vara rejält dum i hela huvudet.

Hur kan man acceptera detta utpekande utan ett enda spår av bevis?

Hjärntvätt?
Sett för mycket på SVT och TV4?

En gåta för mig.

PU la ned tre år.
Ingenting har de.

Utpekandet är politik.
Statliga tjänstemän som går sossepolitrukernas ärenden.

Precis som att PK-eliten försökt hjärntvätta folket att gängskjutningarna och våldtäkterna som ökat lavinartat beror på att Carl och Stefan tröttnat på Svenssonlivet och plötsligt blir kriminella.
MEN tror du och ni förnekare att PU bestämmer lite sådär på måfå att nej men den där gubben kan vi ge skulden?
Du tror inte att de utrett saker så gott det gick efter så många år?
Och därigenom dragit samma slutsats som mig att den där Engström faktiskt utifrån materiaet och andra kända fakta tveklöst är den i särklass mest sannolika GM som finns!?
De ansåg nog precis som mig att det knappast finns så mycket slump och tillfälligheter att allt märkligt kring honom kan förklaras på ett naturligt och trovärdigt sätt.
Att om man måste ha väldigt god fantasi och använda sig av mycket hittepå för att få honom till ett vittne och förklara allt kring honom så är nåt fel?

Om nio saker av tio pekar mot motsatsen varför då inte fundera kring de där nio sakern(alltså 90% inte exakt just nio saker).
OM just SE s pussel saknar 2-3 bitar medan andra pussel (CA.VG Sydafrika etc, CP tänker jag inte ge ett pussel så vansinnigt är det att han skulle vara GM)har 2-3 bitar på plats medan resten saknas varför då välja att titta bort och ignorera hur pusslet ser ut??
Man kan undra vem av oss som är förledd faktiskt.
Citera
2021-01-28, 07:45
Medlem
För det första har väl ingen med säkerhet sett GM rakt framifrån i ansiktet, därav svårt att säga om han har glasögon eller ej.

För det andra, det är en mörk februarikväll och vittnen ser mannen under loppet av några sekunder. Testa själva att under ett par sekunder iaktta en främmande människa som passerar snabbt en mörk kväll och försök komma ihåg exakt hur denne person var klädd in i minsta accessoar så som mössa, glasögon, väska, skor...Det är mycket svårare än man kan tro.

Dessutom efter en chockerande händelse kan hjärnan spela ett spratt och man kan tro sig komma ihåg saker som inte stämmer men som man med bestämdhet vill minnas att det var på ett visst sätt.
Citera
2021-01-28, 07:47
Medlem
Sherlock holmes mössa är som en keps med öronlappar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här