2021-01-25, 00:24
Medlem
Apropå topic:

Att endast idioter tror att bra vs. dålig musik (& övriga konstformer f.ö.) endast beror på ”smak” & ej vetande.
Citera
2021-01-25, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Eye Of The Tiger har jag alltid sett som en sämre version av Smoke On The Water.

Det är ju i stort sett lika dåliga riff som man hade fnittrat åt om någon lagt fram dom som ploj på en repning. Konstigt är dom är poppis.
Senast redigerad av realFEZ 2021-01-25 kl. 01:57.
Citera
2021-01-25, 16:17
Medlem
Craiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Det är ju i stort sett lika dåliga riff som man hade fnittrat åt om någon lagt fram dom som ploj på en repning. Konstigt är dom är poppis.

Jag gillar faktiskt Smoke On The Water. Tycker låten har ett skönt gung och ett coolt solo.

Eye of the Tiger däremot. En usel poplåt.
Citera
2021-01-25, 22:11
Bannlyst
Citat:
Jag gillar faktiskt Smoke On The Water. Tycker låten har ett skönt gung och ett coolt solo.

Smoke on the Water är ju i en annan division, så klart. Inte jämförbart. Men riffet är riktigt hemskt tycker jag. Ingen låt jag skulle välja att lyssna aktivt på direkt i alla fall.

Eye of the Tiger kan man ju egentligen bara säga *jösses* om. Vet inte om det är någon rätt kass gitarrist där som försökte leka Beethoven eller något? Tror det kan finnas en del som tycker låten är "tuff". Det är en stor töntmarknad för det. Det är väl en riktigt dålig film också, som löken på laxen?
Citera
2021-01-26, 12:09
Bannlyst
Citat:

Lite sammanträffande sådär, eller om det var något undermedvetet? Mästerlig intromusik. Kom inte ihåg att det var den.
Personliga Nyheter (från Pentagon)
https://www.youtube.com/watch?v=hfyy-9oFRfs
Citera
2021-01-26, 23:53
Medlem
Vet inte hur kontroversiell den är men...

KISS är världens mest överskattade band. Dom klassas som rockklassiker men var inte ens mediokert, låtarna e tråkiga, musikerna halvdana. Finns inget för mg där.
Citera
2021-01-27, 09:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N9HN
Vet inte hur kontroversiell den är men...

KISS är världens mest överskattade band. Dom klassas som rockklassiker men var inte ens mediokert, låtarna e tråkiga, musikerna halvdana. Finns inget för mg där.

Du glömde att göra personangrepp tycker jag. Jag tycker det spär på hur pass usla dom faktiskt är.

T.ex. har ju Gene och Paul spelat in nya versioner av gamla låtar med ...typ... studiomusiker för att kunna sälja låtarna till reklam hit och hit, eftersom dom är bland dom mest snikna och giriga i musikbranschen öht.
Citera
2021-01-27, 12:11
Medlem
- Queen har gjort två bra låtar som jag kan komma på: Death on Two Legs och Another one bites the dust. Show must go on är också helt okej. Men Bohemian Rhapsody är fan världshistoriens mest överskattade låt, tillsammans med Stairway to Heaven.

- Megadeth är överlägsna Metallica, både när det gäller deras kommersiella radio-rock och deras tidiga thrash-alster. Slayer var bra på dom tidiga skivorna men efter Reign in Blood så tappade dom allt. Tycker deras låtar efter det är tråkiga, simpla och utan varesig catchiga riff, sköna melodier eller någonting. Big Four inom thrash för mig är: Megadeth, Metallica, Testament, Overkill.
Citera
2021-01-28, 18:47
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massalov
- Queen har gjort två bra låtar som jag kan komma på: Death on Two Legs och Another one bites the dust. Show must go on är också helt okej.

Har du hört låten Flick of the Wrist? Lite okändare låt som du kanske skulle gilla om du diggar Death on...
Citera
2021-01-29, 11:27
Bannlyst
Det här är den viktigaste låten som gjorts i svensk musikhistoria.

Fem Myror Är Fler Än Fyra Elefanter - O-låten (1975)
https://www.youtube.com/watch?v=v46t6rStS78
Citera
2021-01-29, 22:00
Medlem
Oakenshields avatar
Det här jävla tjatet om "Wow gååshud!" när Richie Havens malde Freedom på Woodstock. Så förbannat uttjatat. Havens gjorde mycket bra musik under sin karriär men det var skönt när han äntligen gick av scenen så det blev slut på dravlet.
Citera
2021-01-30, 00:28
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Eye Of The Tiger har jag alltid sett som en sämre version av Smoke On The Water.

Första gången som jag hörde Eye Of The Tiger tänkte jag i början av låten "oj, vilken bra låt". Men sedan när jag hörde sången, fy fan då slog jag av radion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in