2021-01-30, 00:34
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Det är ju i stort sett lika dåliga riff som man hade fnittrat åt om någon lagt fram dom som ploj på en repning. Konstigt är dom är poppis.
Så blev ju också introt till Sweet Child O' Mine med Guns N' Roses. Slash lekte lite med gitarren helt oseriöst och någon ville att det skulle vara med, vilket Slash inte var så förtjust i.
Citera
2021-01-30, 09:58
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Gillar både Smoke on the Water och Eye of the Tiger. Sweet Child O' Mine däremot står jag inte ut med, trots ett snyggt gitarrsolo från Slash.
Länge tyckte jag att Guns N Roses var ett jävligt överskattat band. Idag har det mesta vänt, men Sweet Child O' Mine tål jag fortfarande inte.
Citera
2021-01-30, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Gillar både Smoke on the Water och Eye of the Tiger. Sweet Child O' Mine däremot står jag inte ut med, trots ett snyggt gitarrsolo från Slash.
Länge tyckte jag att Guns N Roses var ett jävligt överskattat band. Idag har det mesta vänt, men Sweet Child O' Mine tål jag fortfarande inte.

Slash... hmmm... tror det var Strage som skrev att han körde solon som någonting-någonting-vilken-15-åring-som-helst kan spela. Jag håller med. Lite diffust kanske, men ändå.

Personligen har jag knappt en åsikt om Guns n' Roses ens. "Blaskig rock" (med sång som inte kan tas på allvar öht.) kanske? L.A. Guns är väl mindre blaskiga åtminstone? Men nu var det länge sen jag hörde dom.

EDIT: Jag tror Demolition 23 är det enda jag gillar i dom här domänerna. Är det någon som lyssnar på dom 2021?

Kan du utveckla varför du gillar Eye of the Tiger? Det är ett mkt märkligt beteende.
Senast redigerad av realFEZ 2021-01-30 kl. 17:09.
Citera
2021-01-30, 17:42
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Slash... hmmm... tror det var Strage som skrev att han körde solon som någonting-någonting-vilken-15-åring-som-helst kan spela. Jag håller med. Lite diffust kanske, men ändå.

Personligen har jag knappt en åsikt om Guns n' Roses ens. "Blaskig rock" (med sång som inte kan tas på allvar öht.) kanske? L.A. Guns är väl mindre blaskiga åtminstone? Men nu var det länge sen jag hörde dom.

EDIT: Jag tror Demolition 23 är det enda jag gillar i dom här domänerna. Är det någon som lyssnar på dom 2021?

Kan du utveckla varför du gillar Eye of the Tiger? Det är ett mkt märkligt beteende.
Jo. Slash är en ganska standard-mässig gitarrist, men han kan lira. Ingen favorit dock.
Guns N' Roses är ganska rå och skitig hårdrock, i kontrast till den dåvarande pudelrock-trenden som pågick då. L.A. Guns har jag ingen åsikt om, det är ett band som jag mer känner till än har hört.

Eye of the Tiger? Hmm... Vet inte om jag kan förklara varför jag gillar den, det har bara blivit så. Man behöver ju inte alltid motivera varför man gillar något, ibland tycker man helt enkelt bara att vissa låtar låter bra.
Survivor har dock bättre stunder, i synnerhet på AOR-mästerverken Vital Signs och When Seconds Count. Härlig feelgood-känsla över deras musik.
Citera
2021-01-31, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Man behöver ju inte alltid motivera varför man gillar något, ibland tycker man helt enkelt bara att vissa låtar låter bra.

Japp, det är korrekt.

Wilmer X - För dum för pop (1998)
https://www.youtube.com/watch?v=n87ddK-kij4
Citera
2021-01-31, 06:05
Medlem
Känns som att man får mycket skit för att säga detta men.. låtar på svenska suger.
Citera
2021-01-31, 08:21
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Guns 'n Roses har bara släppt en skiva som är bra och det är första skivan. Annars är de rätt så överskattade.
Citera
2021-02-03, 11:58
Medlem
liten.igelkotts avatar
Vet inte hur kontroversiellt det är men jag tycker att Iron Maiden är väldigt överskattade. Jag säger inte att de är usla men de är långt ifrån så bra som folk säger att de är.

Ett band som verkar vara populärt som jag absolut inte tycker om är Sabaton. Jag förstår inte alls hur de kan vara så omtyckta.
Citera
2021-02-03, 14:36
Avslutad
Att Uriah Heep suger. Eller det kanske inte är kontroversiellt?

Fattigmans-Deep Purple har de väl kallats för.
Citera
2021-02-06, 03:40
Bannlyst
Det här är det största ögonblicket i musikhistorien. Alla kategorier.

Silverbullit - Glory (2001)
https://youtu.be/pb6o_PqOIFo?t=245
3,337 views

Plz, stressa inte med skivan! Vi har tid.
Citera
2021-02-06, 22:50
Bannlyst
All sång där mikrofoner, högtalare etc är involverade är fusk.
Äkta sång ska sjungas utan att teknik användas då detta är doping.
Citera
2021-02-06, 23:29
Bannlyst
Annan kontroversiell åsikt jag frmaför i alldeles egen tråd är:

musik med musikvideo eller liveinspelning slår bara musik.
Den som säger annat har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in