Citat:
Ursprungligen postat av
realFEZ
Slash... hmmm... tror det var Strage som skrev att han körde solon som någonting-någonting-vilken-15-åring-som-helst kan spela. Jag håller med. Lite diffust kanske, men ändå.
Personligen har jag knappt en åsikt om Guns n' Roses ens.
"Blaskig rock" (med sång som inte kan tas på allvar öht.) kanske? L.A. Guns är väl mindre blaskiga åtminstone? Men nu var det länge sen jag hörde dom.
EDIT: Jag tror Demolition 23 är det enda jag gillar i dom här domänerna. Är det någon som lyssnar på dom 2021?
Kan du utveckla varför du gillar Eye of the Tiger? Det är ett mkt märkligt beteende.

Jo. Slash är en ganska standard-mässig gitarrist, men han kan lira. Ingen favorit dock.
Guns N' Roses är ganska rå och skitig hårdrock, i kontrast till den dåvarande pudelrock-trenden som pågick då. L.A. Guns har jag ingen åsikt om, det är ett band som jag mer känner till än har hört.
Eye of the Tiger? Hmm... Vet inte om jag kan förklara varför jag gillar den, det har bara blivit så. Man behöver ju inte alltid motivera varför man gillar något, ibland tycker man helt enkelt bara att vissa låtar låter bra.
Survivor har dock bättre stunder, i synnerhet på AOR-mästerverken Vital Signs och When Seconds Count. Härlig feelgood-känsla över deras musik.