Citat:
Ursprungligen postat av
TheNarrowMargin
Visningar säger inte mycket om kvalitet, enligt mig. Sådant som är populärt får uppmärksamhet oavsett innehåll.
Det var inte så allvarligt menat direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Oakenshield
Bra tillfälle att vara kontroversiell. Med tanke på all prog och diverse mörk musik jag vanligtvis lyssnar på, så är folklore ett av albumen som jag spelat mest i år, och definitivt ett av de bästa.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheNarrowMargin
Kanske ska ta och ge den en mer genomgående lyssning då och avgöra, istället för att bara skumma lite snabbt. Taylor Swift har ändå alltid haft en liten gnutta respekt hos mig, eftersom hon till skillnad från många av dagens populära artister skriver sina egna verk och är duktig på det hon gör, även om det inte är min typ av popmusik. Den här lite mer seriösa skivan finns det dock en chans att jag kan uppskatta på riktigt.
Jag hörde den lite sporadiskt i radio först bara, som lite av ett ...jaha... men den växte. Allt jag hört med henne tidigare har bara passerat obemärkt förbi. Jag tycker det är lite Tori Amos över det.
Produktionen känns relativt vågad, och bra. För mig är det minst halva låten. Rätt flummigt, och avslutas ju nästan med någon slags ... "ljudkonst". Jag hade ju iofs. gärna s̶e̶t̶t̶ hört att dom tagit ut svängarna lite mer. Framför allt i sångmixen. Den är ju rätt reklamradiobetonad.
Vi får väl hålla tummarna för att hon börjar punda i framtiden (verkar inte vara så nu tyvärr, enligt en sökning) så kanske det blir ordning på det där?
Jag har inte hört någon annan låt från skivan, men det får väl bli en lyssning på hela skivan här framöver.