2020-12-17, 14:53
Medlem
Hirvis avatar
Jag tycker Aviici var helt jävla fantastisk.
Otroligt bra känsla för musik och melodier. En underskattad dynamik som jag tycker ofta är helt unik i sin genre där han lyckas skapa låtar som faktiskt har mycket intressanta detaljer och uppbyggnader.
Citera
2020-12-18, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
¿Qué? själv

Ana Diaz t ex

Jag fattar inte riktigt vad du menar?!
Citera
2020-12-18, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Jag tycker Aviici var helt jävla fantastisk.
Otroligt bra känsla för musik och melodier. En underskattad dynamik som jag tycker ofta är helt unik i sin genre där han lyckas skapa låtar som faktiskt har mycket intressanta detaljer och uppbyggnader.

Levels är ju en väldigt bra låt, med lite amatörmässig produktion kanske?. I övrigt tycker jag att det är
rätt mediokert ändå.

Han fick väl en hel del hjälp med låtskriveriet också, eller? Tycker att jag har sett t.ex. ...Al-Fakir... som låtskrivare på hans grejer. Produktionen har jag inte koll på. Men jag gissar att han inte rattade allting själv direkt.

Vilken genre höll han på med egentligen? "Housepop"? "Pophouse"?

Lyssnar på "Wake me up" just nu. Hmm... det känns lite som någon hemmamekad Frutiy Loops-historia-på-soundcloud för mig. Inte så bra mao.
Citera
2020-12-19, 15:05
Bannlyst
Det här är 2020 års bästa låt. Än så länge... 74 269 264 visningar på ca. fem månader talar sitt tydliga språk.

Taylor Swift - Cardigan (2020)
https://www.youtube.com/watch?v=K-a8s8OLBSE
Citera
2020-12-19, 19:55
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Det här är 2020 års bästa låt. Än så länge... 74 269 264 visningar på ca. fem månader talar sitt tydliga språk.

Visningar säger inte mycket om kvalitet, enligt mig. Sådant som är populärt får uppmärksamhet oavsett innehåll.
Ska dock medge att det är en okej låt. Skummat igenom just den skivan och det finns några låtar som är lyssningsvärda. Långt ifrån vad jag väntat mig från Taylor Swift, en kvinna som jag alltid tyckt är trevligare att kolla på än att lyssna på.
Citera
2020-12-19, 21:11
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Skummat igenom just den skivan och det finns några låtar som är lyssningsvärda.

Bra tillfälle att vara kontroversiell. Med tanke på all prog och diverse mörk musik jag vanligtvis lyssnar på, så är folklore ett av albumen som jag spelat mest i år, och definitivt ett av de bästa.
Citera
2020-12-19, 21:32
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Bra tillfälle att vara kontroversiell. Med tanke på all prog och diverse mörk musik jag vanligtvis lyssnar på, så är folklore ett av albumen som jag spelat mest i år, och definitivt ett av de bästa.
Kanske ska ta och ge den en mer genomgående lyssning då och avgöra, istället för att bara skumma lite snabbt. Taylor Swift har ändå alltid haft en liten gnutta respekt hos mig, eftersom hon till skillnad från många av dagens populära artister skriver sina egna verk och är duktig på det hon gör, även om det inte är min typ av popmusik. Den här lite mer seriösa skivan finns det dock en chans att jag kan uppskatta på riktigt.
Citera
2020-12-19, 22:01
Bannlyst
Citat:
Visningar säger inte mycket om kvalitet, enligt mig. Sådant som är populärt får uppmärksamhet oavsett innehåll.

Det var inte så allvarligt menat direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield

Citat:
Kanske ska ta och ge den en mer genomgående lyssning då och avgöra, istället för att bara skumma lite snabbt. Taylor Swift har ändå alltid haft en liten gnutta respekt hos mig, eftersom hon till skillnad från många av dagens populära artister skriver sina egna verk och är duktig på det hon gör, även om det inte är min typ av popmusik. Den här lite mer seriösa skivan finns det dock en chans att jag kan uppskatta på riktigt.

Jag hörde den lite sporadiskt i radio först bara, som lite av ett ...jaha... men den växte. Allt jag hört med henne tidigare har bara passerat obemärkt förbi. Jag tycker det är lite Tori Amos över det.

Produktionen känns relativt vågad, och bra. För mig är det minst halva låten. Rätt flummigt, och avslutas ju nästan med någon slags ... "ljudkonst". Jag hade ju iofs. gärna s̶e̶t̶t̶ hört att dom tagit ut svängarna lite mer. Framför allt i sångmixen. Den är ju rätt reklamradiobetonad.

Vi får väl hålla tummarna för att hon börjar punda i framtiden (verkar inte vara så nu tyvärr, enligt en sökning) så kanske det blir ordning på det där?

Jag har inte hört någon annan låt från skivan, men det får väl bli en lyssning på hela skivan här framöver.
Citera
2020-12-19, 22:08
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Det var inte så allvarligt menat direkt.
Haha. Jag förstår. Som vanligt är det svårt att avgöra sådant i textform.

Tar nog och ger folklore ett varv inom kort. Så kanske jag uppskattar något mer med Taylor Swift utöver hennes utseende.
Citera
2020-12-20, 00:06
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Nä, tycker den här är årets bästa låt, med bandet som kanske ar släppt årets bästa skiva? Har väl visserligen bara ynka 30 849 visningar sedan april i år.
Black Magick SS - Rainbow Nights
https://www.youtube.com/watch?v=QM_q2dgQZeM

Kan tänka mig att ni övriga inte håller med mig, men det bryr jag mig inte om.
Citera
2020-12-20, 13:20
Medlem
Beatles produktioner var inget vidare. Låtarna är världsklass, men hur de låter i produktionen är inte bra. Tyvärr går det inte att rädda med remasters.

Vet att Lennon klagade på att McCartney sabbade inspelningarna av hans låtar. Kanske är det där som problemet ligger. Eller i tekniken. Eller hos producenten...

Håller ni med, eller är detta kontroversiellt?
Citera
2020-12-20, 14:46
Medlem
I-van-Toers avatar
The Beatles är musikhistoriens mest överskattade band. Ja, jag gillar ett par låtar ändå.
Jimi Hendrix var sloppy som fan. Jag håller med Marty Friedman.
Eric Clapton ser ut och spelar som en yuppie.
Två av de mest irriterande hitlåtarna i historien är Hotel California (The Eagles) och House of the Rising Sun (The Animals).
KISS har varit skit sen efter 1992-års Revenge och turnén. D v s större delen av deras existens. Idag är de ett skämt på riktigt. Speciellt Paul Stanley som kör med lipsynch live.
AC/DC:s bästa skiva är Back In Black med Brian Johnson på sång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in