2021-01-26, 13:26
Medlem
Dem plockar alltså in en till expert med lock up på aktierna.

Man får ju vara bra dum i huvudet om man inte ser vad som är på väg att hända.

Själv skiter jag i om aktien står i 60 eller 40:- nu. Väntar gärna nått år och Exit.

Välkomnar även en RE för att starta upp mer och maxa exit priset.

Självklart kan kursen gå ner lite om det inte kommer ut något, folk är så jäkla kortsiktiga.

Själv vågar jag inte tajma marknaden och sitter redan inne.

Baiss ligan kommer alltid att vända och vrida på sanningen till sin egen fördel.

LÄS på SJÄLVA... lita inte på någon.
Citera
2021-01-26, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiroba
Var menar han vad i vilken aktie menar du vad?

Synacts BÖRSBUBBLA sväller
Marknadsvärdet orimligt i förhållande till studier i tidig Fas

Diamyds marknadsvärde är det orimliga. Varken marknaden eller andra aktörer vill ta i aktien. Väldigt högt värderad. Tyvärr missbedömde du och alla ”pålästa” situationen. Jobbigt att försöka fånga nedgången från 70kr (
Citera
2021-01-26, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv
Vart har jag skrivit att studien är misslyckad?
Om preliminär data har granskats och säkerhet inte kunnat påvisas p.g.a. alla biverkningar som kommer av Covid är resultatet inte tillfredsställande och fler patienter behöver kontrolleras. Knappast något ledningen behöver informera om.
Därmed inte sagt att studien kommer misslyckas.

Synact måste planera för att köra vidare fas2b själva och det kommer inte bli billigt ihop med nya indikationer. Stor emission kommer troligen inom två månader.

1. Studieresultat är planerad till Q1, alltså 2 månader kvar.
2. Om säkerheten inte hade kunnat påvisas hade
kommunicerats.
3. Ards studien är en "bonus" studie, ej medräknad i riktkursen.
4. Synact "måste" ingenting innan topline, därefter är jag övertygad att vid goda resultat som interim antyder, har dom ett smörgåsbord av BP att välja på.

Här får du ett troligare scenario.

Ett bolag som driver läkemedelsrelaterad forskning tar in en person de tidigare gjort två försäljningar med. Inom just McR-fältet. Denna konstellation återförenas, 5 månader från Topline-data.
Kan detta vara goda nyheter?

Forskaren dom tar in i bolaget äger redan ca 150.000 privata aktier som han villigt lägger under lock-up.
Hoppsan, allt blev just ännu bättre i synact.
Citera
2021-01-26, 13:45
Medlem
Citat:
Var menar han vad i vilken aktie menar du vad?

Synacts BÖRSBUBBLA sväller
Marknadsvärdet orimligt i förhållande till studier i tidig Fas

Du har fortsatt inte förstått att ditt argument är orelevant.
Du påstår att ett bolag är övervärderat och hänvisar till "magkänsla".

Synact kan i fas2 vara värt mer än andra bolag efter lyckad fas3 är pga att marknaden är så mkt större.
Citera
2021-01-26, 14:48
Medlem
Biotechinvs avatar
Utökad studiesite, ny forskare med lön och fler indikationer. Mer pengar måste tas in innan top line och det vet du med.

Ledningen väljer alltså att rapportera top line i ARDS i Q2 samtidigt som RA. Ett smart drag eftersom säkerhetsstudien på sex personer inte kommer bevisa något bra eller dåligt.

Min uppfattning är att studien har varit fryst för att inte riskera dåliga resultat inför den kommande kapitalanskaffningen.
Citera
2021-01-26, 15:57
Medlem
Citat:
Utökad studiesite, ny forskare med lön och fler indikationer. Mer pengar måste tas in innan top line och det vet du med.

Ledningen väljer alltså att rapportera top line i ARDS i Q2 samtidigt som RA. Ett smart drag eftersom säkerhetsstudien på sex personer inte kommer bevisa något bra eller dåligt.

Min uppfattning är att studien har varit fryst för att inte riskera dåliga resultat inför den kommande kapitalanskaffningen.

Nej dom behöver inte mer pengar innan interim.
Vid listbyte och eller utökade studier behövs mer kapital, vilket skulle resultera i RE, vilket i sin tur är väldigt positivt och värdehöjande.

Som sagt.
Skulle du ta dina 152.000 privata aktier värda ca: 9milj och låsa dessa till efter Top-line resultat om du blev anställd i ett bolag pga. osäkra "resultat"? vilket du insinuerar.
Tanken är befängd för att inte säga korkad.

Dagens pm var det bästa sen interim enligt mig.
Citera
2021-01-26, 16:12
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9.och-.
Nej dom behöver inte mer pengar innan interim.
Vid listbyte och eller utökade studier behövs mer kapital, vilket skulle resultera i RE, vilket i sin tur är väldigt positivt och värdehöjande.

Som sagt.
Skulle du ta dina 152.000 privata aktier värda ca: 9milj och låsa dessa till efter Top-line resultat om du blev anställd i ett bolag pga. osäkra "resultat"? vilket du insinuerar.
Tanken är befängd för att inte säga korkad.

Dagens pm var det bästa sen interim enligt mig.

Befäng Korkad
Tycker jag känner igen från vokabuläret
Javisst ja så skrev löparen löpande BÖRSBUBBLAN wnt
Givetvis är det strålande tider om man läser den ekonomiska analysen från ABG
Analytikerna utgår ifrån att studierna lyckas de analyserar inte om studierna lyckas
Tror Synacts AP 1189 mycket kvar att bevisa, börja med Fas IIa dvs säkerhet och möjligtvis en glimt av effekt men den effekten kan lika gärna vara slumpen i en så lite grupp - eller är det den aggressivare cellgiftbendling som ger effekten.
Citera
2021-01-26, 16:28
Medlem
Från placera:

Ingen tvivlar nog på att Boesens intåg för med sig riktigt värdefull kompetens in i bolaget.
Med sina 35 godkända patent har han nog rätt bra koll på läget.
Han om någon borde väl nu kunna ana vart åt det lutar.
Han har alltså i detta kritiska läge där vi står inför kliniska resultat i samtliga indikationer valt att sätta sina 152 846 aktier i lock-up!
Från att vara icke insynsreggad till lock-up. Ganska stort steg med en hel del pengar.

Folk bara - det där verkar skumt, bäst jag säljer...
Citera
2021-01-26, 16:56
Medlem
Citat:
Befäng Korkad
Tycker jag känner igen från vokabuläret
Javisst ja så skrev löparen löpande BÖRSBUBBLAN wnt
Givetvis är det strålande tider om man läser den ekonomiska analysen från ABG
Analytikerna utgår ifrån att studierna lyckas de analyserar inte om studierna lyckas
Tror Synacts AP 1189 mycket kvar att bevisa, börja med Fas IIa dvs säkerhet och möjligtvis en glimt av effekt men den effekten kan lika gärna vara slumpen i en så lite grupp - eller är det den aggressivare cellgiftbendling som ger effekten.

Svårt att diskutera med dig när du inte läst på.
Säkerheten är redan påvisad.

Vad gäller ABG analysen.
Dagens riktkurs 72:- utgår från nuvarande påvisade effekter, dessutom är ABGs analys riskjusterad.
När dom räknar bort risken har dom satt dagens riktkurs till 132:-
Vid possitiva resultat av fas 2 har dom satt kursen 399:- för enbart RA och NS.

Jag suger gärna på den här karamellen ett tag till.
Citera
2021-01-26, 16:58
Medlem
Biotechinvs avatar
Befängt och korkat vore det om han inte gick med på lock-up, vilka signaler hade det sänt till marknaden?

Synacts utveckling påminner mycket om SCOL, vem hade kunnat gissa på den massiva emissionen där? Stackars folk som inte vinsthämtade i tid för att dom lyssnade på skribenter som dig.
Citera
2021-01-26, 17:02
Medlem
Citat:
Befängt och korkat vore det om han inte gick med på lock-up, vilka signaler hade det sänt till marknaden?

Synacts utveckling påminner mycket om SCOL, vem hade kunnat gissa på den massiva emissionen där? Stackars folk som inte vinsthämtade i tid för att dom lyssnade på skribenter som dig.
Och tänk dem stackarna som lyssnade på dig och sålde Synact på 8:-
Citera
2021-01-26, 18:02
Medlem
Dåliga förlorare & bittra människor ger fantastisk underhållning. Jag får ge denna-, och Diamydtråden det.

Tack! Ni vet vem ni är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in