2021-01-26, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elisabethan
Precis, uttryckssätten varierar men innehållet är detsamma. Vi vill inte betala för att få ingenting, att de skulle ha så stor betydelse för Sverige som de jämt ljuger om, det kan de lura någon med som saknar hjärna.

Skulle gissa att det är en stor del äldre som tycker det är fascinerande med lunga huset dom är uppvuxna i en helt annan tid, den andra delen är stockholmare.

Det enda som egentligen inte går att flytta resten går att flytta från Stockholm.
Citera
2021-01-26, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Skulle gissa att det är en stor del äldre som tycker det är fascinerande med lunga huset dom är uppvuxna i en helt annan tid, den andra delen är stockholmare.

Det enda som egentligen inte går att flytta resten går att flytta från Stockholm.

Är du republikan och därför tänker så positivt eller är läget verkligen så där positivt? Vad jag sett med klasskamrater kollegor etc genom alla år är att de i alla möjliga åldrar suttit framför tvn och gråtit framför kungliga bröllop tom när det varit utländska kungliga bröllop så kan du förstå hur stor kärleken är för den svenska? De vet tyvärr hur man leker med känslor på rätt sätt så folk gärna försörjer dem. Tror tyvärr att du tänker för positivt och orealistiskt, men hoppas verkligen att jag har fel och du har rätt.
Citera
2021-01-26, 13:37
Medlem
Citat:
Är du republikan och därför tänker så positivt eller är läget verkligen så där positivt? Vad jag sett med klasskamrater kollegor etc genom alla år är att de i alla möjliga åldrar suttit framför tvn och gråtit framför kungliga bröllop tom när det varit utländska kungliga bröllop så kan du förstå hur stor kärleken är för den svenska? De vet tyvärr hur man leker med känslor på rätt sätt så folk gärna försörjer dem. Tror tyvärr att du tänker för positivt och orealistiskt, men hoppas verkligen att jag har fel och du har rätt.

Vete fn men dom flesta undersökningar gällande kungahuset som kommer från expressen så vill lite över 50 % ha kungahuset kvar så jag gissar att dom bara gått utanför huset och frågat 08orna.

Men man kan göra det enkelt .dom som vill ha kungahuset kvar kan betala för det vi andra får skatte avdrag , så får vi svart på vitt veta hur många som stödjer.

Det är enkelt bara ett kryss i deklarationen
Citera
2021-01-26, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Vete fn men dom flesta undersökningar gällande kungahuset som kommer från expressen så vill lite över 50 % ha kungahuset kvar så jag gissar att dom bara gått utanför huset och frågat 08orna.

Men man kan göra det enkelt .dom som vill ha kungahuset kvar kan betala för det vi andra får skatte avdrag , så får vi svart på vitt veta hur många som stödjer.

Det är enkelt bara ett kryss i deklarationen

Gud, så bra ide! Varför gör de inte så? Varför hör man inte sådana röster i den offentliga debatten? Det är ju idealiskt för alla inblandade, de som älskar att försörja en familj som de aldrig får träffa för att de anser sig ha fint blod, de får gärna göra det och vi andra som inte tål dessa äckliga människor slipper dem. Problemet för mig är som sagt, inte deras existens i sig, det är det odemokratiska med att vi måste trots att vi är republikaner som jag har väldigt svårt för. Som att kryssa nej till kyrkan, de får existera och hålla på bäst de kan, bara jag i min tur har möjligheten att kryssa bort dem.
Citera
2021-01-27, 08:09
Medlem
cece123s avatar
Gissar starkt att Maddes Daddy kommer att kräva mer pengar av oss skattebetalare, själv behöver han ju köpa aktier och spara de pengar han skopat privat upp av tidigare bidrag.🤑🤑🤑🤑🤑
Gubbfan måste ha råd med sin ständigt utökade bidragsklan, samt lite veckopeng för att kunna köpa bilar.
För det går tungt för Maddes feta drömprins.
https://live.aftonbladet.se/supernyt...olag.UxcvJdmlv
https://www.expressen.se/nyheter/kun...er-sina-bolag/
Hur ska Bortskämda Madde kunna fortsätta klara av att leva skönt lyxliv?
Ingen fara, precis som sina vänner, "betalar" pappa och pappa fixar.
Bara det att det är vi skattebetalare, som får stå för diverse hyror, resor, smycken, kläder och annat åt Bortskämda Madde.
På det vägrar Madde och feta paddan att jobba. 🤮
Senast redigerad av cece123 2021-01-27 kl. 08:12.
Citera
2021-01-27, 10:36
Medlem
Citat:
Gud, så bra ide! Varför gör de inte så? Varför hör man inte sådana röster i den offentliga debatten? Det är ju idealiskt för alla inblandade, de som älskar att försörja en familj som de aldrig får träffa för att de anser sig ha fint blod, de får gärna göra det och vi andra som inte tål dessa äckliga människor slipper dem. Problemet för mig är som sagt, inte deras existens i sig, det är det odemokratiska med att vi måste trots att vi är republikaner som jag har väldigt svårt för. Som att kryssa nej till kyrkan, de får existera och hålla på bäst de kan, bara jag i min tur har möjligheten att kryssa bort dem.

Ja det är en enkel lösning samtidigt får man fram hur många som stödjer huset och efter det kan man vidta åtgärder. Som att kolla upp dom som vinner på lotto om dom jobbar vidare efter en stor vinst.
Citera
2021-01-29, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Hur ska Bortskämda Madde kunna fortsätta klara av att leva skönt lyxliv?
Ingen fara, precis som sina vänner, "betalar" pappa och pappa fixar.
Bara det att det är vi skattebetalare, som får stå för diverse hyror, resor, smycken, kläder och annat åt Bortskämda Madde.
På det vägrar Madde och feta paddan att jobba. 🤮

Apanaget, dvs skattebetalarnas pengar, är som lön för framträdanden så där kan väl Madde få göra vad hon vill med det hon får.

För sitt leverne har hon avkastning från sin förmögenhet. En googling ger att ex vis 2017 fick hon ut knappt 8 milj i avkastning. Det lever hon och fyllot rätt okej på under ett år. Jag kan tänka mig att hon får stå för hela deras leverne medan fyllot endast står för sitt supande som han får från sin mamma eller nåt. Han verkar ju helpank nu när han får lägga ner sina företag.

Det är inte konstigt att just Madde har hamnat där hon är, saknar ju helt verklighetsförankring så hon lallar runt utan att kunna tillföra något vettigt till världen. "Jobbar" med den där stiftelsen, som om det skulle vara till gagn för någon alls. Tippar på skilsmässa ändå inom några år för fyllot kommer ställa till med någon skit tids nog.
Citera
2021-01-29, 01:44
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tashkent
Apanaget, dvs skattebetalarnas pengar, är som lön för framträdanden så där kan väl Madde få göra vad hon vill med det hon får.

För sitt leverne har hon avkastning från sin förmögenhet. En googling ger att ex vis 2017 fick hon ut knappt 8 milj i avkastning. Det lever hon och fyllot rätt okej på under ett år. Jag kan tänka mig att hon får stå för hela deras leverne medan fyllot endast står för sitt supande som han får från sin mamma eller nåt. Han verkar ju helpank nu när han får lägga ner sina företag.

Det är inte konstigt att just Madde har hamnat där hon är, saknar ju helt verklighetsförankring så hon lallar runt utan att kunna tillföra något vettigt till världen. "Jobbar" med den där stiftelsen, som om det skulle vara till gagn för någon alls. Tippar på skilsmässa ändå inom några år för fyllot kommer ställa till med någon skit tids nog.

Maddes liv påminner om faster Margarethas..
Citera
2021-02-05, 23:18
Medlem
Lilltaxens avatar
Fel tråd

.
Senast redigerad av Lilltaxen 2021-02-05 kl. 23:30. Anledning: Fel tråd
Citera
2021-02-23, 11:56
""Glida på räkmackan familjen drabbades av inbrott, coronapandemin bröt ut och prinsessan har inte
kunnat resa hem till Sverige på drygt ett helt år (va jobbigt) och nu har Chris O'Neill lagt ner sina bolag

*Inte för att vara skadeglad, men motvind och ebb i kassan hos Madde är rätt bra,
då hon får allt serverat, kanske dags att börja jobba lite.

https://www.expressen.se/noje/maddes...rotator-item-3
Citera
2021-02-23, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
""Glida på räkmackan familjen drabbades av inbrott, coronapandemin bröt ut och prinsessan har inte
kunnat resa hem till Sverige på drygt ett helt år (va jobbigt) och nu har Chris O'Neill lagt ner sina bolag

*Inte för att vara skadeglad, men motvind och ebb i kassan hos Madde är rätt bra,
då hon får allt serverat, kanske dags att börja jobba lite.

https://www.expressen.se/noje/maddes...rotator-item-3

Klart att det är tufft för henne och om hon glidit på räkmacka genom livet vet vi inget om.

Visst har hon det ekonomiskt förspänt men brytningen med förre fästmannen som hon stod i begrepp att gifta sig med var med all säkerhet ingen lätt sak.

Att se/läsa på alla tabloider både här hemma och utomlands, framförallt Tyskland, att Jonas haft ett förhållande med en norska medan de var förlovade kan knäcka den bäste
Citera
2021-06-02, 08:32
Medlem
Bottensiffran: Noll förtroende för prinsessan Madeleine

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/b...ssan-madeleine
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in