2021-01-21, 20:05
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugotva
https://twitter.com/tr0llytr0llface/...729244673?s=21

Tack! Verkar som att någon representant från dem har Twitter, därifrån dokumenten kommer:

Citat:
Not trying to be evasive, but can't get into that just now, but look for more transparency in the makeup of our reserves to be released in the coming months.

Deppigt. Vill ju att det ska störta nu
Citera
2021-01-21, 23:14
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Är Ripple dömda? Nej. Är XRP en currency utanför USA, t.ex. i UK? Ja.
Tether Limited är Hong Kong-baserat.

Hindrar tydligen inte USA att vara inne och pilla. Antagligen för de verkar även där och gör affärer med företag och privatpersoner baserade i USA. Precis som XRP gör.
Citera
2021-01-21, 23:53
Medlem
https://www.ft.com/content/3ac4809e-...a-7112bfd3480a

"The documents were initially due on January 15, but the deadline has now been delayed 30 days, the document shows."

Mer fördröjning...
Citera
2021-01-22, 01:59
Medlem
TroPelleDets avatar
Det trista i det hela är att det är så många svenskar som blir brända. Trodde svenskar var rationella människor men jag hade fel. Folk har belånat mostern och huset för att investera i krypto, haha. Jävligt tragiskt och nu får folk lida för att ha köpt efter krypto rusat 400% på ett år.

Bitcoin ska naturligt till $100k men det är förmodligen 7-8 år kvar tills vi är där. Är obotlig kryptoentusiast men inte till $40000 år 2020 lolz

Trodde faktiskt galningarna skulle pumpa denna till $50-60k men det är för många idioter som blivit rika på dessa nivåer. Deras printande klarar inte av att hålla upp dessa nivåer.

En gammal amfetaminpundare sitter och kör runt i en Ferrari F12 i min stad då han haft lite bitcoins. För många idioter som sagt...

Vi ska bara ned härifrån. Skrev min första post om Tether (bumpade en två år gammal tråd) när BTC låg på $40k, nu är vi på $29k och vi ska söder ett bra tag till.

Finns ju statistik på att majoritetens buyins ligger kring $35k och jag kan bara beklaga. Detta subforum var ju dött under 2018-2020 men nu plötsligt på ATH fick den liv igen. Mänskligt psyke...

Ses bröder
Senast redigerad av TroPelleDet 2021-01-22 kl. 02:25.
Citera
2021-01-22, 07:24
Medlem
Klanledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TroPelleDet
Det trista i det hela är att det är så många svenskar som blir brända. Trodde svenskar var rationella människor men jag hade fel. Folk har belånat mostern och huset för att investera i krypto, haha. Jävligt tragiskt och nu får folk lida för att ha köpt efter krypto rusat 400% på ett år.

Bitcoin ska naturligt till $100k men det är förmodligen 7-8 år kvar tills vi är där. Är obotlig kryptoentusiast men inte till $40000 år 2020 lolz

Trodde faktiskt galningarna skulle pumpa denna till $50-60k men det är för många idioter som blivit rika på dessa nivåer. Deras printande klarar inte av att hålla upp dessa nivåer.

En gammal amfetaminpundare sitter och kör runt i en Ferrari F12 i min stad då han haft lite bitcoins. För många idioter som sagt...

Vi ska bara ned härifrån. Skrev min första post om Tether (bumpade en två år gammal tråd) när BTC låg på $40k, nu är vi på $29k och vi ska söder ett bra tag till.

Finns ju statistik på att majoritetens buyins ligger kring $35k och jag kan bara beklaga. Detta subforum var ju dött under 2018-2020 men nu plötsligt på ATH fick den liv igen. Mänskligt psyke...

Ses bröder
Det här låter ju som svammel från nån som skitit på sig och sålt av sitt innehav.
Citera
2021-01-22, 07:36
Medlem
SvenskHODLers avatar
Dan Held är Bitcoin influencer och har skrivit en artikel om Tether FUD

https://danheld.substack.com/p/dont-fear-tether
Citera
2021-01-22, 09:13
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer

Det är ju ingen som påstår att bitcoin inte ska överleva, utan att den är extremt övervärderad. Hursomhelst, en välformulerad om än jävig och onyanserad artikel.

Jag undrar hur det kan finns 24 miljarder USDT, men trading volume är 144 miljarder de senaste 24h? Någon som har en bra förklaring på det? Verkar inte vara någon annan coin som ens kommer i närheten av denna ratio.
Citera
2021-01-22, 09:19
Citat:

Mycket sakligt.

Värt att påpeka är att tether bara är 4% av Bitcoins market cap. Och 70% tether är fortfarande backat av dollar om vi skall tro de värsta FUD:arna.

Bitcoin has survived much worse - är värt att reflektera kring. Om FUD:arna nu skulle ha belägg för sina vilda gissningar, så är detta fortfarande inte mer än en storm i ett vattenglas nu för tiden.
Citera
2021-01-22, 09:21
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Det är ju ingen som påstår att bitcoin inte ska överleva, utan att den är extremt övervärderad. Hursomhelst, en välformulerad om än jävig och onyanserad artikel.

Jag undrar hur det kan finns 24 miljarder USDT, men trading volume är 144 miljarder de senaste 24h? Någon som har en bra förklaring på det? Verkar inte vara någon annan coin som ens kommer i närheten av denna ratio.
Enligt https://coinmarketcap.com/currencies/tether/markets/ så verkar majoriteten av volymerna komma ifrån Binance, OkEX och HitBTC som är asiatiska exchanges där en stor del av handeln sker. BTC/USDT är det största tradingparet. Det är inte helt orimligt. Det kan vara exchanges som blåser upp sina volymsiffror också för att hamna högre på listan.
Citera
2021-01-22, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TroPelleDet

Ses bröder

Bitcoin har aldrig sett så bullish ut nånsin som den gör just nu. Den nedgången vi har just nu är en helt normal korrektion i en uppåtgående marknad. En marknad kan inte gå upp hur mycket som helst utan korrektioner.
Citera
2021-01-22, 10:48
Medlem
Citat:

"If Tether was found to be worthless tomorrow, guess what would immediately happen to the price of Bitcoin? It would skyrocket as Tether holders convert $24B of Tether into Bitcoin."

Fniss, det är ju exakt det som redan händer...
Citera
2021-01-22, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Mycket sakligt.

Värt att påpeka är att tether bara är 4% av Bitcoins market cap. Och 70% tether är fortfarande backat av dollar om vi skall tro de värsta FUD:arna.

Bitcoin has survived much worse - är värt att reflektera kring. Om FUD:arna nu skulle ha belägg för sina vilda gissningar, så är detta fortfarande inte mer än en storm i ett vattenglas nu för tiden.
Relationen mellan de två måtten säger inget snarare än vittnar om hur extremt tunn likviditeten är i BTC och är anledningen till den stora volatiliteten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in