2021-01-19, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jag får ändå känslan att han är lite stressad o orolig...

Han ringer inte bara ett samtal ..o jag tror han fortsätter ringa ifrån Idre..

Ja, vi kan väl konstatera att Engström inte är ett överdrivet passivt vittne. Men måste det hållas emot honom?
Citera
2021-01-19, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Ja, vi kan väl konstatera att Engström inte är ett överdrivet passivt vittne. Men måste det hållas emot honom?

I ett alibi ärende så blir det negativt för honom att inte lyckats bekräfta att han är på brottsplatsen...Så lite...
Citera
2021-01-19, 22:20
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calle134
Den det skulle kunnat vara är YNs bekant Ahmed Zahir. Han var dock ganska full så det känns något off.
Jag tror snarare AD. SE kan mycket väl hunnit tillbaka från sin flykt när AD lämnar sitt vittnesmål och hört det, sannolikt ett par minuter efter 23.30. AD har vid senare förhör nämnt rock och Sherlock Holmes keps eller liknande. Vilket signalement han lämnade vid brottsplatsen vet jag inte men var säkert något åt det hållet.

Ett problem är förstås att SE vid något tillfälle sagt att vittnet nämnt glasögon, keps och handledsväska och något sådant mordplatsvittne finns inte. I så fall kan det vara rent hittepå från SE:s sida.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-01-19 kl. 23:01.
Citera
2021-01-19, 22:22
Medlem
Citat:
Måste säga att jag ändå får känslan att SE skulle kunna fått lämna vittnesmål redan på plats...

Får inte riktigt ihop det...95% fick väl ändå lämna vittnesmål på plats om dom hade något viktigt att säga?

Eller är det bekräftat att 50% blev nobbade av polisen?

Men vad ska du ha en sån procentsiffra till? Är Engström trovärdig vid ett visst antal övriga försummade vittnen? Det finns andra som påpekar att de blivit nonchalant bemötta av polis på plats. Ger väl visst stöd för Engströms påpekande. Men det skulle kunna stämma även om han så var den ende som stötte på ett ointresse. Och allt är ju en personlig tolkning.
Citera
2021-01-19, 22:25
Medlem
Citat:
I ett alibi ärende så blir det negativt för honom att inte lyckats bekräfta att han är på brottsplatsen...Så lite...

Det hålls inget förhör med Engström som går ut på att han ska bekräfta sin närvaro på platsen. Om Engström var oskyldig föresvävade det honom rimligtvis aldrig att han skulle bli misstänkt för mordet. Somliga tycks ju dock tro att han agerade då utifrån spekulationerna om honom idag.
Citera
2021-01-19, 22:26
Medlem
Citat:
Men vad ska du ha en sån procentsiffra till? Är Engström trovärdig vid ett visst antal övriga försummade vittnen? Det finns andra som påpekar att de blivit nonchalant bemötta av polis på plats. Ger väl visst stöd för Engströms påpekande. Men det skulle kunna stämma även om han så var den ende som stötte på ett ointresse. Och allt är ju en personlig tolkning.

Jag förstår men han springer efter poliser o vill lämna signalement...misslyckas !

Han vill lämna vittnesmål på plats ..misslyckas !

Ingen minns att han sprang I gränden.

Ingen minns honom vända på Palme...

Jag köper att det finns någon % att så var fallet...

Men jävla otur att inte få alibi..

Inte ens på Skandia lyckas han få alibi...
Citera
2021-01-19, 22:37
Medlem
Citat:
Jag förstår men han springer efter poliser o vill lämna signalement...misslyckas !

Han vill lämna vittnesmål på plats ..misslyckas !

Ingen minns att han sprang I gränden.

Ingen minns honom vända på Palme...

Jag köper att det finns någon % att så var fallet...

Men jävla otur att inte få alibi..

Inte ens på Skandia lyckas han få alibi...

Har du aldrig tänkt tanken att vissa av de här sakerna kanske inte stämmer utan att han för den skull är mördare? Eller är du som Draifos och menar att om man lyfter bort något av detta så rasar allt och Engström måste vara GM?
Citera
2021-01-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
En sak man kan fundera på är varför Lars Larsson och Thomas Pettersson väljer just SE som gärningsman i sina böcker. De kunde ha hängt ut AB,NF eller någon annan från Sveavägen. Beror det på att de förstod att sådana som jag skulle svälja betet eller att de faktiskt tror på det och att de anser att det finns substans? Peter Häggström och Arne Irvell var inne på samma linje. Även Proletären lyfte det. Vad säger ni, är det en bluff från Lars och Thomas för att sälja böcker och tjäna pengar? Och gäller det även andra författare/journalister/privatspanare som för fram sina teorier?
Palmemordet är business så är det.
Men givetvis tror de på SE som GM och det är lätt att förstå.
Han är svår att komma runt som sagt.
Så många bitar faller på plats om han är GM, bitar som annars är svåra att få ihop.
Citera
2021-01-19, 22:45
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Har du aldrig tänkt tanken att vissa av de här sakerna kanske inte stämmer utan att han för den skull är mördare? Eller är du som Draifos och menar att om man lyfter bort något av detta så rasar allt och Engström måste vara GM?
Här hänger jag inte riktigt med. Du får gärna utveckla vad du menar att den där Draifos menar. Och citera gärna.
Senast redigerad av Draifos 2021-01-19 kl. 22:52.
Citera
2021-01-19, 22:46
Medlem
Citat:

Jag tror att om han är GM så stämmer inget av detta..

Är han helt oskyldig så kanske han överdriver om något...

Men det stör mig att alla viktiga vittnen lämnade vittnesmål..

O jävligt många lämnade namn o nummer till polisen...

Men det stör mig att man måste jämnt ursäkta SE ...

Fick han verkligen inte lämna vittnesmål eller namn o nummer...?
Citera
2021-01-19, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamNotChevyChase
Om rusningen är en lögn har väl inte SE någon anledning att tro att det har skett en förväxling?
Om någon skulle säga att den där killen sprang ju in i gränden kan han vara GM så kunde SE försvara sig med att ja det gjorde jag när jag sprang efter poliserna.
Då såg någon väl mig göra det och försväxlade mig med mördaren,
Citera
2021-01-19, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Här hänger jag inte riktigt med. Du får gärna utveckla vad du menar att den där Draifos menar. Och citera gärna.

Vad kan du rimligtvis vara frågande till? Du har varit väldigt tydlig med att antingen stämmer Engströms version av mordnatten eller så är han mördaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in