2021-01-18, 22:05
Medlem
Ett gäng mongo som skall slåss mot co-skadade. https://m.youtube.com/watch?v=nRe9l75Cd74
Citera
2021-01-18, 22:17
Medlem
För kanske 15 år sedan hade en som kom på spårvagn i Göteborg. Hon hade inte downs men något synlig, vet inte vad, hon verkade inte ha några rörelse problem. Hon klev på spårvagnen på Vasagatans hållplats, vagnen var fullt, så hon ber mig att få min stol, jag brydde mig inte, tyckte det var lite märkligt att hon gick hela vägen fram till mig, men whatever.

Sedan inte mindre än 30 sekunder senare kliver hon av vid Valand. Om någon känner till Göteborg så vet man att det är snabbare att bara gå den distansen, mycket märkligt händelse.
Citera
2021-01-18, 22:17
Medlem
Var 14 dagar på ett dyrare all-inclusive hotell på Cypern.

Någon bajsade dagligen i alla pooler utom babypoolen. Fullsize allinclusive bajs.

Den skyldige blev tagen sista dagen av resan. Fem vinganställda patrullerade poolerna, men mongot lyckades skita obemärkt i 13 dagar.
Citera
2021-01-18, 22:30
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Fan va kul. Va gjorde du? Slog dig ner och kolla på filmen tillsammans med dem. Hade ju vart helt rätt
Ja, efter jag hämtat fika. Efter ett tag kom deras handledare och anslöt. Hade som jag nämnde inte hjärta att bli arg.
Citera
2021-01-18, 22:38
Medlem
Biochems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Vad har man för empatistörning om man går igång på att skämta om funktionshinder?

Lågt, så j-a lågt.

Väx upp.

Sök hjälp!

Det heter funktionsvariation.
Citera
2021-01-18, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Det kan ju finnas kvar snö in till valborg april maj typ.

Förresten är jag mer skeptisk till vem köpte ut smällare till mongon
90-talet, de köpte förmodligen själva. Eller så var det någon "vänlig" äldre ungdom som var "snäll".

Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Det kan vara ganska underhållande att se de spela fotboll, här är en klassiker:

https://m.youtube.com/watch?v=3eXDQCQmp9Y
Skittråkig tyckte jag, tills han faktiskt "räddar"...

Citat:
Ursprungligen postat av 5150-5157
Var 14 dagar på ett dyrare all-inclusive hotell på Cypern.

Någon bajsade dagligen i alla pooler utom babypoolen. Fullsize allinclusive bajs.

Den skyldige blev tagen sista dagen av resan. Fem vinganställda patrullerade poolerna, men mongot lyckades skita obemärkt i 13 dagar.
Var det ett faktiskt mongo då? Jag tänker att på Cypern kan man inte så noga veta...

==

När jag gick i högstadiet mot slutet av 90-talet hade vi "Nisse" (med flera) på den i samma byggnad belägna särskolan.
Nisse var en ganska härlig person, men han blev lätt uppretad över diverse saker.
En av de sakerna var att hans skor helt plötsligt hade hamnat på fel fot, för att idrottsläraren skojade med honom och sa att han hade två vänsterfötter.

Han startar då en löpning (såg ut som ni kan tänka er) viftandes med armar och skrikande rakt ut på bästa mongovis.
Hans löpning tar slut där korridoren helt enkelt tar slut och trappan börjar. Då gick det liksom över, så han gick tillbaka och viftade slött med armarna och bara småropade lite "Muäääääh" här och där.
Citera
2021-01-18, 23:11
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifedontlivehere
Brukade hamna på samma morgonbuss som en downie som blivit ett bekant ansikte för många i trakten.
Iaf, en morgon hade vi (bussen) blivit försenade, minns inte varför, detta var ändå ca 15år sedan ) när han plötsligt tar fram en lite grövre pinne/brädstump ur innerfickan, börjar "knappa" på den och samtidigt låta typ "bep beep bep bip biip" (tänk telefonljud när man knappar in telnr) och lyfter sedan pinnen upp mot örat som en mobil.
Utifrån hans talsvårigheter kunde jag ändå utröna typ "ja, hallå? Jag är sen, bussen blev sen, jag är försenad, jag kommer! Ja. Ja. Okej. Okej. Hejdå!". Avslutade "samtalet" och lade mycket nöjd tillbaka pinnen i fickan.

Fick kämpa med att knipa igen för att inte bryta ihop i gapskratt där och då
Låter som ett klassiskt ”downie-skämt” Jobbade som vårdare några år på ett ställe för vuxna utvecklingsstörda som bodde i egna lägenheter. Flera av dem hade skön humor och spelade ofta dummare än vad de var.

En kille hade en leksakshund med hjul som han brukade ”rasta”. Han plockade upp ”skiten” (kottar) i hundskitpåsar och tyckte det var omåttligt roligt att räcka över påsen till förbipasserande främlingar 😂 Han var fullt medveten om att han hade downs och brukade säga ”folk tror att jag är mongo när jag gör så... OCH DET ÄR JAG JUU hahaha”

En annan boende, en äldre dam, gillade inte journalister (oklart varför men säkert motiverat). Hon kunde knappt läsa men prenumererade på tidningen och satt och svor åt rubrikerna. Hon hade som hobby en period att klippa ut sidfoten som fanns längst ner på varje sida. Det stod något i stil med ”har du tips, skicka det till oss på [adress xx]”. Hon samlade mängder av urklippta sidfötter och postade till adressen hon klippt ut, dvs tidningen. Inget annat, bara adresslapparna 😄 Hon ville tipsa tidningen om tidningen. Efter varje postat brev med adresser skrattade hon i flera timmar. Vi hade mycket roligt åt att fundera kring vad de på tidningen tänkte när de fick tillbaka sin adress hela tiden 🤣

Samma dam ville köpa vin till freda’ ”för då ska jag, ’Pärra’ å ’Tommy’ ha rajtantajtan i sängen”. Hon fick köpa sitt vin 😁

Ja jäklar. Sköna typer! Ett av de bästa jobb jag haft!
Citera
2021-01-18, 23:17
Medlem
Många roliga klip från paralympics! Här är en go längdhoppare.
Citera
2021-01-18, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson
Ha ha, fy-fan vad vidrigt.

Hade du tagit allt det i munnen och svalt, för 500.000:-?

Hahah nej för tusan, aldrig i livet!
Citera
2021-01-19, 00:03
Medlem
xcoms avatar
Detta är en klassiker

https://www.youtube.com/watch?v=9Bmg...channel=anMZoo
Citera
2021-01-19, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Valborgsmässoafton 90 talet någon gång.

Passerade ett "gäng" som stod runt en myrstack, blev nyfiken och stannade för att kolla på en bit ifrån. Rätt snart blev det uppenbart att det inte var vilka som helst, en skolklass eller samling av utvecklingsstörda. Dom skrattade högljutt och pekade på myrstacken..

Plötsligt så flyr de åt varsina håll bort från myrstacken, alla förutom en kille.. Han hade en sån permobil och den slirade i snön så han kom ingenstans... *BOOM* så detonerade en såndär stor smällare och hela myrstacken flög i luften.. Regnade fullt av arga pissmyror på stackaren i permobilen..

Var ganska svårt att hålla sig från skratt! Även om det är "fel"

Jag skrattade ALLDELES för högt åt det där 🤣
Citera
2021-01-19, 00:35
Medlem
STABILO99s avatar
Att ingen länkan denna. Höll på pissa på mig av skratt.

Världens bästa hotell - Kristoffer pratar Engelska

https://www.youtube.com/watch?v=6jEtNDT_c68
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in