2021-01-31, 22:44
Medlem
Doktordonkas avatar
Just ja, en historia till. Om "Per". En kille som inte hade downs syndrom utan någon annan hjärnskada som gjorde att han var ungefär som en downie. Hur som helst. Per var väl typ 16 eller nått och såg väldigt bra ut. Det gjorde att tjejjerna på orten absolut kunde tänka sig att hänga med honom, han var ju liksom bara det snälla "mongot".
Ända tills en dag när Per berättade att det är spännande att man kan dra i snoppen och att det är så skönt när citat "det stela vita kisset kommer".
Dålig stämning bland tjejjerna där, tror ingen av dom tänkt att han skulle ha nån slags sexualdrift liksom
Citera
2021-01-31, 22:57
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Just ja, en historia till. Om "Per". En kille som inte hade downs syndrom utan någon annan hjärnskada som gjorde att han var ungefär som en downie. Hur som helst. Per var väl typ 16 eller nått och såg väldigt bra ut. Det gjorde att tjejjerna på orten absolut kunde tänka sig att hänga med honom, han var ju liksom bara det snälla "mongot".
Ända tills en dag när Per berättade att det är spännande att man kan dra i snoppen och att det är så skönt när citat "det stela vita kisset kommer".
Dålig stämning bland tjejjerna där, tror ingen av dom tänkt att han skulle ha nån slags sexualdrift liksom

Haha! Det var säkert några av tjejerna som ville ge honom ett handtag, fast de inte ville erkänna det.
Citera
2021-02-02, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulvermoz
Det här är kul,https://www.youtube.com/watch?v=uqlrNZaHT6I finska punkare med DS

Såg en konsert med dem i Stockholm för ett par år sedan. Svinbra! Sångaren klädde av sig och stort snart i bara kalsongerna. Misstänker att han fått stränga order att inte ta av sig mer.
Citera
2021-02-02, 21:21
Medlem
Merwinnas avatar
Lite roligt och lite sorgligt, i centrum häromdagen. Ett gruppboende här i närheten var där och handlade med sina vårdare; jag känner igen dessa boende sedan åratal tillbaka. Men igår var det lite annorlunda, för en man med DS, och en kvinna med normalt utseende men någon annan form av utvecklingsstörning, gick och höll varandra i hand. Men de gick med stort avstånd till varandra, och utsträckta armar, och verkade inte ha någon kontakt med varandra. De såg på alla de mötte, och det kändes som att själva "grejen" var att alla skulle se, att de gick och höll någon av motsatt kön i handen... sådär som man själv kunde göra när man var 13 år. Men dessa är då, hon gissningsvis 40, han gissningsvis 27 (men det är svårt att se åldern på dom som har DS, han kan vara närmare kvinnans ålder också).
Citera
2021-02-03, 20:54
Medlem
Chronicals avatar
I mitten av nittiotalet jobbade jag ett tag på en stor elektronikkedja. En dag kom en utvecklingsstörd kille in, komplett med busskortet i en rem runt halsen. Han berättade kort om sin livssituation, han hade fått sin första utslussningslägenhet av något slag och nu skulle han köpa en tv. Han hade en rekvision från kommunen med sig, en papperslapp som jag tog och ringde kontaktpersonen som stod där. Fick veta att det var ok att fakturera, kändes ju legit IOM att det var en kommun.

Jag sålde honom en demo tv från tv-väggen som stått och gått större delen av dygnet i många år, givetvis med 5 års försäkring som kostade över tusen spänn extra. Han var glad, funktionsvarierad och tacksam. Jag skämdes i dagar men mina kollegor tyckte jag var kung.
Citera
2021-02-04, 18:23
Medlem
Såg en på ICA. Han hade en skötare med sig som nog storhandlade av kundvagnen att döma. Han tassade fram (ungefär som en tjuv i en tecknad film smyger) med ett stort hajleende. Han stoppade en limpa bröd innanför tröjan. Väldigt uppenbart snatteri då t-tröjan satt åt kring den feta magen och brödlimpan var fullt tydlig under tyget. "Nej" sa skötaren bestämt och han fnittrade men lade tillbaks den.

Han fortsatte med sitt "smygande" 1,5 l cola under tröjan följt av ännu ett "Nej" att han fnittrade och lade tillbaks den. Sedan 1l yoghurt, något storpack fläskkotlett på 2kg från köttdisken, storpack Billys panpizza från frysdisken (det kunde han inte ens få in under tröjan). Vid Panpizzan sa han "Äh vad tråkig du e!" till skötaren, lade tillbaks storpacket och sedan bestämde han sig nog för att sköta sig resten av shoppingrundan.
Citera
2021-02-06, 15:06
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Det kan vara ganska underhållande att se de spela fotboll, här är en klassiker:

https://m.youtube.com/watch?v=3eXDQCQmp9Y

I England har dom något som kallas för "Sunday League" det är fotboll för folk som inte har alla hästar hemma (även om dom tror det själva).
Såg på det ganska ofta när jag bodde där mest för att det alltid blev väldigt underhållande.
Alla som spelade gjorde sitt bästa och var helt seriösa men ändå så lyckades dom snubbla på sina egna fötter och göra fler självmål än riktiga mål. Killarna du länkade hade nog platsat där.
Senast redigerad av cmdQ 2021-02-06 kl. 15:09.
Citera
2021-02-08, 18:38
Medlem
Pulvermozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turnip
Såg en konsert med dem i Stockholm för ett par år sedan. Svinbra! Sångaren klädde av sig och stort snart i bara kalsongerna. Misstänker att han fått stränga order att inte ta av sig mer.

Hade varit riktigt kul att se det
Citera
2021-02-10, 18:27
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Haha! Det var säkert några av tjejerna som ville ge honom ett handtag, fast de inte ville erkänna det.
Min kompis Anna var en av de snälla tjejjerna som återberättade historien med stort garv. Men att samtliga av tjejjerna reagerade med lite uuuuuuh ungefär, pga de hade väl bara uppfattat honom som en snäll men lite bortkommen efterbliven person, inte som en person med nån slags sexualitet liksom...
Historien förtäljer inte om nån av de andra tyckte att det hade varit en spännande grej, men snarare att de uppfattat honom som snäll och inte sådär jobbig som många vanliga killar kan vara.
Citera
2021-02-26, 19:44
Medlem
thestalkerdudes avatar
För ett x antal år sen under en midsommar av nån jävla anledning i en polares gamla hemstad på en camping där jag och några polare var på. Efter en natt hårds supande kravlade jag ut från tältet på eftermiddagen, illamående, bakis och uttorkad för de var ju fan 30 plus i solen och de pluys tält är ingen lyckad kombo.

I alla fall när jag lyckades gravla ut så för min stora förvåning såg jag en kritvit familj med och shit your not en adopterad (?) mörkhyad ung man med downsyndrome som var klädd i en väldigt fin och stillig kostym. Chockad kravlade jag bak i tältet, sparkade ena polaren å ba ''Ey Anton! (Ej min polares namn) Det är en neger (okänsligt och respektlöst av mig att säga men hey jag var bakis, uttorkad och förvirrad som fan!) med down syndrome här utanför!'' ''VA ÄR DU PÅ RIKTIG!?'' säger min polare och vi alla i tältet kravlade ut och beskåda detta ovanliga typ av människa som några fågelskådare som ser en ny art.

Va inte de roliga men senare mot kvällen var de midsommar middag där på campingen ala halvt WT stämning vilket jag och mina polare passade inte in men inte fan tackar vi nej till gratis alko på den tiden! Timmarna går, alkoholen flödar och jag märker på den mörkhyande DS killen (Han dricker inte) att han ser mer och mer irriterad och suckar för varje ny öl hans föräldrar öppnar. Efter hans föräldrar var inne på typ 6 ölen och några nubbar in och dom skulle precis öppna en ny öl var. Tittar DS killen på dom och vrålar ut: ''SLUTA SUPA! NI BLIR DUMMA I HUVUDET! JAG VILL HEM OCH TITTA POKEMON!''

Döds tyst blir de direkt över hela bordet, killen ser jävligt förbannad ut, föräldarna skäms medan det brister för mig och mina polare och vi börjar garva läppen av oss! Fan låt mannen se sina Pokemon filmer iställe att tvinga med han på tillställningar han har inget intresse för!

Han fick sin vilja igenom och dom drog en kvart senare. Enda roliga jag kommer på med ''mongos''. Annars ute i livet har jag aldrig sett dom göra konstiga saker för sig.
Senast redigerad av thestalkerdude 2021-02-26 kl. 19:46.
Citera
2021-02-27, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thestalkerdude
För ett x antal år sen under en midsommar av nån jävla anledning i en polares gamla hemstad på en camping där jag och några polare var på. Efter en natt hårds supande kravlade jag ut från tältet på eftermiddagen, illamående, bakis och uttorkad för de var ju fan 30 plus i solen och de pluys tält är ingen lyckad kombo.

I alla fall när jag lyckades gravla ut så för min stora förvåning såg jag en kritvit familj med och shit your not en adopterad (?) mörkhyad ung man med downsyndrome som var klädd i en väldigt fin och stillig kostym. Chockad kravlade jag bak i tältet, sparkade ena polaren å ba ''Ey Anton! (Ej min polares namn) Det är en neger (okänsligt och respektlöst av mig att säga men hey jag var bakis, uttorkad och förvirrad som fan!) med down syndrome här utanför!'' ''VA ÄR DU PÅ RIKTIG!?'' säger min polare och vi alla i tältet kravlade ut och beskåda detta ovanliga typ av människa som några fågelskådare som ser en ny art.

Va inte de roliga men senare mot kvällen var de midsommar middag där på campingen ala halvt WT stämning vilket jag och mina polare passade inte in men inte fan tackar vi nej till gratis alko på den tiden! Timmarna går, alkoholen flödar och jag märker på den mörkhyande DS killen (Han dricker inte) att han ser mer och mer irriterad och suckar för varje ny öl hans föräldrar öppnar. Efter hans föräldrar var inne på typ 6 ölen och några nubbar in och dom skulle precis öppna en ny öl var. Tittar DS killen på dom och vrålar ut: ''SLUTA SUPA! NI BLIR DUMMA I HUVUDET! JAG VILL HEM OCH TITTA POKEMON!''

Döds tyst blir de direkt över hela bordet, killen ser jävligt förbannad ut, föräldarna skäms medan det brister för mig och mina polare och vi börjar garva läppen av oss! Fan låt mannen se sina Pokemon filmer iställe att tvinga med han på tillställningar han har inget intresse för!

Han fick sin vilja igenom och dom drog en kvart senare. Enda roliga jag kommer på med ''mongos''. Annars ute i livet har jag aldrig sett dom göra konstiga saker för sig.

Märkligt jag har ett minne från när jag gick i mellanstadiet som beskriver en liknande person. Stefan hette han. Föräldrar vita men han adopterad och hade någon form av downs. De brukade bo på camping i min hemstad varje sommar. Krulligt hår också? Mongo Stefan minns jag. Detta kan ju knappast vara en slump? Camping, svart och mongo med vita föräldrar?
Citera
2021-02-27, 09:34
Bannlyst
har sett en utvecklingsstörd i rullstol spotta på en skinnskalle när han gick förbi , när skallen vrålade VA FAN GÖR DU ! så lipade bara den rullstolsbundne åt honom , då gick han

vi va några polare som satt på ett fik i närheten när detta hände , och det va ett par av oss som satte kaffet i halsen helt ärligt , av garv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in