2021-01-18, 19:56
Medlem
Brukade hamna på samma morgonbuss som en downie som blivit ett bekant ansikte för många i trakten.
Iaf, en morgon hade vi (bussen) blivit försenade, minns inte varför, detta var ändå ca 15år sedan ) när han plötsligt tar fram en lite grövre pinne/brädstump ur innerfickan, börjar "knappa" på den och samtidigt låta typ "bep beep bep bip biip" (tänk telefonljud när man knappar in telnr) och lyfter sedan pinnen upp mot örat som en mobil.
Utifrån hans talsvårigheter kunde jag ändå utröna typ "ja, hallå? Jag är sen, bussen blev sen, jag är försenad, jag kommer! Ja. Ja. Okej. Okej. Hejdå!". Avslutade "samtalet" och lade mycket nöjd tillbaka pinnen i fickan.

Fick kämpa med att knipa igen för att inte bryta ihop i gapskratt där och då
Citera
2021-01-18, 20:15
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAdolf
Ja det var verkligen en syn man sent glömmer.
Bör tilläggas att grabben har absolut gehör.

Alltid lika kul med downie in action
Citera
2021-01-18, 20:21
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAdolf
Tittade dom på saltkråkan eller va det p-rulle?
Gladiator. Mina tyska hydraulikrullar är inlåsta i vapenskåpet.
Citera
2021-01-18, 20:53
Medlem
godboys avatar
Tråden blev ju mer populär än jag trodde. Vad kul! Så fantastiskt roligt vad dessa människor kan glädja oss "normalstörda" med sina små upptåg. Ni som lipar över att vi har roligt åt en svagare grupp, sök psykologhjälp då! De flesta mongosar vet inte att de är så roliga och har heller inte ont av det. Dessutom handlar det inte om att vara elak, utan bara njuta av den humor de bjuder sin omvärd på. Det allra roligaste är när mongos har med sina assistenter / skötare och de hittar på något dessa inte alls förutsett.
Citera
2021-01-18, 21:03
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
På det lokala mongobolaget kan man köpa ved. De kör hem och staplar veden för en skitsumma, så jag beställde hela paketet. De kom, jag anvisade plats och gick ut med hunden någon timme. Döm om min förvåning när jag kom hem och hittade hela gänget i min vardagsrumssoffa tittande på en dvd.
Ha ha, det var ju riktigt smart gjort av gänget, de blåste både dig och arbetsgivaren 🙂
Citera
2021-01-18, 21:07
Medlem
Så många år sen så det är preskiberat
80 talet.
Ett gäng utvecklingsstörda sitter längst bak i bussen.
(Down syndrome?)
Kollegor till mig är på väg till jobbet med samma buss.
De pratar HÖGT med varandra.
En säger: DET ÄR FREDAG VAD SKA VI GÖRA?
Då svara en annan: JAG VET -----VI KNULLAR!

Alla i bussen drog ett djupt andetag och försökte se oberörda ut.

I flera år efter så var det här något som sas på mitt arbete
Citera
2021-01-18, 21:12
Medlem
Bum1s avatar
Finns en kille i min stad som alltid går och frågar efter ballonger. Överallt, hela tiden. En gång såg jag honom bli nekad ballonger på mcDonalds med motiveringen att "de endast är för barn". Stackaren blev alldeles tokig och sprang rätt in i glasdörren på vägen ut. Tyckte synd om honom där.
Citera
2021-01-18, 21:36
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifedontlivehere
Brukade hamna på samma morgonbuss som en downie som blivit ett bekant ansikte för många i trakten.
Iaf, en morgon hade vi (bussen) blivit försenade, minns inte varför, detta var ändå ca 15år sedan ) när han plötsligt tar fram en lite grövre pinne/brädstump ur innerfickan, börjar "knappa" på den och samtidigt låta typ "bep beep bep bip biip" (tänk telefonljud när man knappar in telnr) och lyfter sedan pinnen upp mot örat som en mobil.
Utifrån hans talsvårigheter kunde jag ändå utröna typ "ja, hallå? Jag är sen, bussen blev sen, jag är försenad, jag kommer! Ja. Ja. Okej. Okej. Hejdå!". Avslutade "samtalet" och lade mycket nöjd tillbaka pinnen i fickan.

Fick kämpa med att knipa igen för att inte bryta ihop i gapskratt där och då
hihi med gravallvarlig min också kan jag tänka mig, han spelade kontorsråtta
Citera
2021-01-18, 21:46
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Ha ha, det var ju riktigt smart gjort av gänget, de blåste både dig och arbetsgivaren 🙂
Deras arbetsledare hade åkt därifrån. Jag hade inte hjärta att bli arg så jag hämtade fika. När filmen var slut staplade de veden.
Citera
2021-01-18, 21:49
Medlem
FarbrorAdolfs avatar
Citat:
Gladiator. Mina tyska hydraulikrullar är inlåsta i vapenskåpet.

Bra där! Enligt lag är du skyldig att ta hand om ovan nämnda hydraulikrullar och hålla dom under sådan uppsikt att det inte finns risk för att någon obehörig kommer åt dom.

Franz Jäger skåp?
Senast redigerad av FarbrorAdolf 2021-01-18 kl. 21:52. Anledning: Felstavat
Citera
2021-01-18, 21:50
Medlem
Känns som dom va mkt vanligare förr i tiden .. på 80-talet känns det som man såg nån mongolid eller gravt utvecklingsstörd nästan varje dag på stan .. Det är ganska roligt med människor som är annorlunda.. Men man strävar efter att alla ska va stöpta i samma form.
Citera
2021-01-18, 22:04
Medlem
Citat:
På det lokala mongobolaget kan man köpa ved. De kör hem och staplar veden för en skitsumma, så jag beställde hela paketet. De kom, jag anvisade plats och gick ut med hunden någon timme. Döm om min förvåning när jag kom hem och hittade hela gänget i min vardagsrumssoffa tittande på en dvd.
Fan va kul. Va gjorde du? Slog dig ner och kolla på filmen tillsammans med dem. Hade ju vart helt rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in