Som rubriken säger så delar vi med oss av vad vi sett mogos hitta på ute i samhället eller kanske på sina gruppboenden. Ni som jobbar inom LSS torde ju ha en guldgruva att ösa ur.
Så vad har dessa mongos ställt till med när ni varit ute och rastat dem eller hittat på på boendet?
Såg för rätt länge sedan när ett gruppboende var ute och handlade på COOP eller MAXI och hade ett antal boende med sig. De gick i alla fall förbi kak- och bulldisken och rätt vad det var så lunsade ett mongo fram dit där man kan ta wienerbröd och fullkomligt började möla in wienerbröd i matinkastet. Vilken fart det blev på skötarna, de fick vara två för att släpa bort mongot från brödavdelningen.
En annan gång såg jag ett mongo på en buss dra ner brallorna och på mongovis kasta iväg en duktigt full blöja genom bussen. Blöjan kom dock inte så långt då kastet var på klassiskt mongovis.
Så kära Flashbackare, dela med er av era historier.
Taskigt att skratta åt det här, men det är faktiskt ganska underhållande att se Downisar försöka fånga fjärilar eller flugor. De fortsätter i all oändlighet och tror att de snart är nära, trots att de missar med en halvmil.
Som rubriken säger så delar vi med oss av vad vi sett mogos hitta på ute i samhället eller kanske på sina gruppboenden. Ni som jobbar inom LSS torde ju ha en guldgruva att ösa ur.
Så vad har dessa mongos ställt till med när ni varit ute och rastat dem eller hittat på på boendet?
Såg för rätt länge sedan när ett gruppboende var ute och handlade på COOP eller MAXI och hade ett antal boende med sig. De gick i alla fall förbi kak- och bulldisken och rätt vad det var så lunsade ett mongo fram dit där man kan ta wienerbröd och fullkomligt började möla in wienerbröd i matinkastet. Vilken fart det blev på skötarna, de fick vara två för att släpa bort mongot från brödavdelningen.
En annan gång såg jag ett mongo på en buss dra ner brallorna och på mongovis kasta iväg en duktigt full blöja genom bussen. Blöjan kom dock inte så långt då kastet var på klassiskt mongovis.
Så kära Flashbackare, dela med er av era historier.
Passerade ett "gäng" som stod runt en myrstack, blev nyfiken och stannade för att kolla på en bit ifrån. Rätt snart blev det uppenbart att det inte var vilka som helst, en skolklass eller samling av utvecklingsstörda. Dom skrattade högljutt och pekade på myrstacken..
Plötsligt så flyr de åt varsina håll bort från myrstacken, alla förutom en kille.. Han hade en sån permobil och den slirade i snön så han kom ingenstans... *BOOM* så detonerade en såndär stor smällare och hela myrstacken flög i luften.. Regnade fullt av arga pissmyror på stackaren i permobilen..
Var ganska svårt att hålla sig från skratt! Även om det är "fel"
När jag åkte buss till skolan för kanske 20 år sedan satt det en fet mongotant i kort kjol i mittsätet längst bak och särade på benen så att alla som gick på bussen fick se fittan.
Det var något karnevaltåg på ett resmål jag befann mig på. En som gick i tåget var utklädd till hunden Pluto och började dansa med en kvinna som tittade på tåget. En man som jag förmodar var kvinnans vuxna son som inte hade alla hästar hemma börjar mata slag i Plutos mage som får bege sig därifrån.
När jag bodde i Kungsbacka för längesen så fanns där en Downis som hette Mats. Han var väldigt stolt över att han hade en egen mobiltelefon, det var en 3210 om jag inte minns fel, som hängde i en sån där nyckelrem runt hans hals.
Varje gång det ringde så svarade han och gapade skithögt "HEJ DET ÄR MATS! MATS HETER JAG!"
Lite småkul om man såg det hända men ännu roligare när man inte såg honom men hörde i fjärran "HEJ DET ÄR MATS! MATS HETER JAG!"
Det var något karnevaltåg på ett resmål jag befann mig på. En som gick i tåget var utklädd till hunden Pluto och började dansa med en kvinna som tittade på tåget. En man som jag förmodar var kvinnans vuxna son som inte hade alla hästar hemma börjar mata slag i Plutos mage som får bege sig därifrån.
Mongoliden från särskolan i samma byggnad blev illröd i ansiktet när någon kastade en jordklump och skrattade .. Gjorde något cpbrölande ljud och kom springande med armarna rakt ut åt sidorna som ett flygplan och sprang rakt in i folk med huvet först så dom ramlade. Kvittade vem det va som pekade och skrattade eller kastade något. Det hände ungefär en gång i veckan på rasterna i lågstadiet.. haha . Det är iofs det enda våldsamma mongot jag sett.
Kommer ihåg en annan jävel av dom som drog ut snöret i luvan till min jacka .. Sen dess har jag hatat utvecklingstörda.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!