Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-01-14, 10:07
Medlem
Ja, Kalle skrev ju 5 gånger på messenger för att autocorrecten = *pling**pling**pling**pling**pling*

Detta måste ju på något sätt ha gjort att Billy vill kolla på telefonen vilket kan ha lett till att Tova inte velat lämna ifrån sig den eftersom dom inte är tillsammans mer medans Billy anser eller påstår att dom blev tillsammans igen efter valborg som jag förstår är första gången dom sover över hos varandra sen uppbrottet. Det är ju konversationen där dom säger att dom saknar varandra sker dagarna innan valborg.

Efter vad man vet om Billy så vet man ju vilket extremt kontrollbehov han har över Tova och som han själv nämnt är telefonen det enda privata man faktiskt inte kan kontrollera helt.

Jag är övertygad om att bråket har urartat av att han har velat kolla hennes telefon efter att det plingar så mycket och Tova har vägrat och därefter flippa han ur totalt.

Han misshandlar henne extremt då obducenten menar att revbensskadorna har uppstått innan döden och misshandelsdomen han har på sig sen mars inser han att nu kommer alla få veta vilket äckel han är och fängelse är vad som väntar och efter det kommer hammaren.

Citera
2021-01-14, 11:11
Medlem
root-to-evils avatar
En av landets fegaste råttor slog ihjäl en tös med ett tjugotal hammarslag i huvudet.

Man undrar vad hon gjorde med den förloraren. Hur hon hamnade med fegråttan. Och blev kvar. Tillslut kvar som sönderslaget lik sänkt i en skottkärra i en sjö.

Hon var ju annars rätt smart. Ur domen:

” Tovas dagboksanteckningar är mycket tydliga och detaljerade. Hon har kunnat be- skriva olika händelser och sina känslor på ett mycket uttrycksfullt sätt vilket gör det möjligt för en utomstående betraktare att leva sig in i den situation hon uppenbarli- gen befunnit sig i. Det finns inte någon annan rimlig förklaring till det Tova skrivit, samt till att hon sparat ett USB-minne med fotografier av sina skador, än att hon velat dokumentera vad Billy utsatt henne för. Avsikten med dokumentationen kan inte ha varit annan än att för det fall hon, som hon själv förutspått i sina dagboksan- teckningar, inte var i livet skulle Billys behandling av henne bli känd. Sammantaget anser tingsrätten att Tovas dagboksanteckningar i sig har ett högt bevisvärde. Än högre blir förstås bevisvärdet i de delar anteckningarna får stöd av annan bevisning.”
Citera
2021-01-14, 17:45
Medlem
Hon stannar i början för att det inte finns några som helst problem, tvärtom så beskriver bekanta att han behandlar henne väldigt väl och är faktiskt kärleksfull och omtyckt. Det är såhär det börjar och saker som svartsjuka kan uppfattas som kärleksfulla "hen bryr sig om mig" och det kan uppfattas som smickrande.

Anledningen att utsatta stannar kan du läsa om här:

http://www.varningstecken.n.nu/misshandlaren

Så grymt bra av henne att skriva och dokumentera men tänk om hon hade spelat in sig själv i en videofilm med telefonen där hon berättar allt från händelser, tankar, mående etc.

Det går att läsa i FUP om en tidigare relation till Billy som pågick i Umeå och det framgår att hon var otrogen och bokstavligen hade hävt ur sig allt till honom och jag drar min slutsats att det är startskottet att ingen kvinna ska någonsin få förödmjuka honom igen. Efter det kommer han vilja utöva makt och kontroll för att försäkra sig om att han aldrig ska bli lämnad och förödmjukad igen.

Det är en patetisk jävla nolla rakt igenom och jag tror som andra nämnt att i hans fall hade det förmodligen räckt att man skulle spöat han en gång riktigt ordentligt för att han skulle backa undan. Jag hade betalat en väldigt stor summa pengar för att få besöka han i cellen fem minuter.
Citera
2021-01-14, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunil1993
Jag har hört att det ska ha postats ljudfiler från förhör i detta inlägg, Kan nån skicka?

Jag har haft kontakt med Billy personligen efter han åkt in och kan ge juicy information i utbyte.

Väntar fortfarande på den "juicy information" du säger dig sitta med.
Citera
2021-01-15, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elchapo1337
Ja, Kalle skrev ju 5 gånger på messenger för att autocorrecten = *pling**pling**pling**pling**pling*

Detta måste ju på något sätt ha gjort att Billy vill kolla på telefonen vilket kan ha lett till att Tova inte velat lämna ifrån sig den eftersom dom inte är tillsammans mer medans Billy anser eller påstår att dom blev tillsammans igen efter valborg som jag förstår är första gången dom sover över hos varandra sen uppbrottet. Det är ju konversationen där dom säger att dom saknar varandra sker dagarna innan valborg.

Efter vad man vet om Billy så vet man ju vilket extremt kontrollbehov han har över Tova och som han själv nämnt är telefonen det enda privata man faktiskt inte kan kontrollera helt.

Jag är övertygad om att bråket har urartat av att han har velat kolla hennes telefon efter att det plingar så mycket och Tova har vägrat och därefter flippa han ur totalt.

Han misshandlar henne extremt då obducenten menar att revbensskadorna har uppstått innan döden och misshandelsdomen han har på sig sen mars inser han att nu kommer alla få veta vilket äckel han är och fängelse är vad som väntar och efter det kommer hammaren.

Fanns även en blodfläck, på en av stolarna i köket. Stödjer din övertygelse väldigt väl.
En drog & alkoholpåverkad argsint Billy får flipp, slår henne som aldrig förr.

Teori 1: Grannen en bit bort hör ett kvinnoskrik han aldrig kommer glömma. Hon lyckas ta sig ut, han hinner ifatt.

Teori 2: Han bär ut henne, då hon blivit medvetslös eller spelar medvetslös efter den grova misshandeln, han bestämmer sig där och då för att faktiskt göra alla sina dödshot till verklighet, han tar fram hammaren & mordet är ett faktum.

Tyvärr så är världen såhär ibland, riktigt vidrigt orättvis. Självklart det är Billy som är hela problemet i denna tragedi, dock förväntar jag mig inte någonting alls av ett sånt bottenskrap till människa. Därför kan jag tycka att detta får bli en lärdom för många föräldrar, av den veka sorten. Har man en dotter, som man får vetskap om, eller ens misstänker kan fara illa ut av dennes kille, då agerar man direkt, sätt fanskapet på plats, sänk honom så han hamnar på sjukan!
Citera
2021-01-16, 10:14
Citat:
Vad hände med vad? Som var med på vad?

Dom lever väl antagligen sina liv vidare efter det inträffade och den enda informationen som finns att tillgå är väl att stalka vederbörandes sociala medier och bilda sig en uppfattning. 🤷‍♂️

Senast jag såg Jimmy var en kväll i somras. Då hängde han med ett gäng andra BK’s (ett par tjejer och en till kille tror jag) på ett klassiskt ”BK-hak” här i stan i en stylad Volvo. Dunkade fjortismusik och söp.
Så det verkar ju vara ”business as usual” som sagt.
Svårt att se varför folk, tjejer framförallt, väljer att umgås med honom. Men antar att de inte är något att hänga i julgranen direkt.
Citera
2021-01-16, 12:21
Medlem
Tankar/Funderingar

Så mycket tankar och funderingar trots att kontentan av det hela är att hon blev ihjälslagen av en jävla nolla den kvällen och jag tycks inte kunna släppa det här och jag vet inte varför. En innerlig förhoppning att jag ska kunna hitta något som gör att hon börjar leva och hennes familj får återförenas igen. Naivt och verklighetsfrånvänt jag vet.

Tjafs uppstår efter det här samtalet då Billy återkommit gång på gång i förhör att han tyckte att det var plötsligt att hon skulle lämna så kvickt. En argumentation uppstår och i samband med det här börjar Calle höra av sig och Billy ser det och drar en snabb egen slutsats att det inte är Emma hon ska till utan hon ska träffa Calle. Billy kräver i sin tur att han vill se hennes telefon och kanske rent av tar den också. Här sker strypgreppet och Billy hittar konversationen mellan Tova och Calle på snapchat där det utdelats så kallade pussemojis i oväsentliga sammanhang.

Tova kommer loss och börjar springa från altanen och i samband med jakten skriker Tova och Billy får tag i henne utanför porten och sänker henne och här blir hon utsatt för kraftig misshandel med slag och sparkar. Därefter sker en kort paus där Billy läser igenom Tovas telefon samtidigt som Tova ligger och blöder på platsen och här inser han att det här kommer att få ödesdigra konsekvenser för honom när skadebilden blir känt för offentligheten om han skulle ringa t.ex en ambulans.

Ilskan växer sig kraftigare också med allt vad han kan tänkas hitta i telefonen. Han skriver återigen till sina vänner för att se efter var dom befinner sig och förmedlar sen till dessa att dom inte kan komma tillbaka till gården ännu. Här sker en tankevurpa hur han ska lösa situationen och bestämmer sig för att hon måste dö. Han släpar henne till presenningen och tar ut sin sista ilska på henne där.

Efteråt kanske han går in och kräks och vi får inte glömma vilket kontrollfreak han är så det är helt otänkbart att han inte spenderar tid med att gå igenom hela hennes telefon innan den släcks för gott 02:20. Hammaren kommer till hands här när Tova befinner sig över presenningen och han utdelar här det omfattande våldet mot hennes huvud. Det kan vara så att hon redan är död här då rättsläkaren inte kan utesluta att hon har dött av en spräckt lungsäckshåla och det här våldet han utsätter henne för mot huvudet kan vara ett sammanbrott av hat och ilska för att hans liv nu är förstört.

Jag blir galen av att jag inte kan släppa det här och under hennes år av terror har man själv levt ett gott liv samtidigt som det är så många som far illa under liknande eller värre omständigheter varje dag.

Vila i frid stackars Tova
Citera
2021-01-16, 12:21
Medlem
00:51 Emma Ringer till Tova

01:06 Emma ringer till Tova

01.16 Tova ringer Emma

01.17 B 3 sms till F
01.18 B 2 sms till J
01.19 B 2 sms till J
01.19 F sms till B "Dom släpper av mig vid husvagn" B svarar först 01.31

01.21 Samtal till T från Calle, vidarekopplas

01.23 Calle försöker nå T på Messenger - någon läser meddelandena, C tror 1-2 tim senare, osäker

01.31 B sms till J

01.31 B 2 sms till F

01.31 B ringer Anton (33 sek)

01.31-01.33 2 sms till B från J. B svarar först
01.38 B sms till J
01.38-01.50 6 sms från J till B. B svarar först

02.03 då B ringer till J (44 sek). J säger att B är andfådd/flåsar/springer
01.41-01.42 stegräknaren rör sig 38 steg
01.47-02.03 Bs tele har under den här tiden bytt position till Björkmo
02.00-02.34 stegräknaren rör sig med 1341 steg

02.20 Sista pejl från Ts telefon

02.21 B 2 sms till J

02.29 B ringer J (2 min 23 sek)

02.29-02.36 Bs tele har under den här tiden åter bytt position till Björkmo
02.37-02.39 3 sms från J till B (...sover hos bärgarn...). B svarar först
03.13 B sms till J
04.40-05.41 stegräknaren rör sig med 2697 steg
05.54-06.00 stegräknaren rör sig med 271 steg
[/quote]

Steg uträknat med metoden steg x 0.60 då det framgår i FUP att 1 steg motsvarar ca 60 cm

Citera
2021-01-16, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Har du aldrig varit kär?

Det har föresten hänt mig senare i livet också. Min chef fick inte tag på mig på en halv dag (jag var på jour) och trodde att jag råkat illa ut. Folk är så dramatiska.
Va? Om du har jour och lyckas vara okontaktbar? Du borde ha fått sparken.
Citera
2021-01-16, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
Tur Billy hade då, som fick käka på Frasses sin sista dag ute i friheten...Sådan tur hade inte Tova!

Nånstans var Billy så otroligt avundsjuk på Tova, att hon hade nåt att komma med i livet. Vad hade Billy? En skruttig 740 hängandes på sin farsas gård? Gäller att försäkra sig idag tjejer, ta en snubbe med skjorta och kavaj som bara vill prata om sina inverteringar. Kan va tråkigt, men värt!
Varför drömmer du? Oftast brukar dessa kostymnissar vara extrema narcissister och svin. Du är en jävla idiot.
Citera
2021-01-16, 15:14
Medlem
I domen går det att läsa

"Hovrätten fastställer tingsrättens sekretessförordnande utom avseende uppgifter i
obduktionsprotokollet (sid 157-184 i tingsrättens aktbilaga 75) för vilka sekretess inte
längre ska gälla
och förordnar att sekretessbestämmelsen i 25 kap. 1 § offentlighetsoch
sekretesslagen (2009:400) ska fortsätta att vara tillämplig för bilder (hovrättens
aktbilaga 26) och på förhöret med Stina Ahlström där det lagts fram bilder vid
hovrättens huvudförhandling inom stängda dörrar."

Innebär det fetmarkerade att dessa uppgifter och sidor går att få tag på enligt offentlighets- och sekretesslagen bortsett från bilder?

Någon med juridisk kunnighet som kan förklara detta?
Citera
2021-01-16, 17:49
Medlem
Citat:
I domen går det att läsa

"Hovrätten fastställer tingsrättens sekretessförordnande utom avseende uppgifter i
obduktionsprotokollet (sid 157-184 i tingsrättens aktbilaga 75) för vilka sekretess inte
längre ska gälla
och förordnar att sekretessbestämmelsen i 25 kap. 1 § offentlighetsoch
sekretesslagen (2009:400) ska fortsätta att vara tillämplig för bilder (hovrättens

Innebär det fetmarkerade att dessa uppgifter och sidor går att få tag på enligt offentlighets- och sekretesslagen bortsett från bilder?

Någon med juridisk kunnighet som kan förklara detta?

Jag har mailat Hudiksvalls tingsrätt men osäker på om jag har gjort rätt.

"ÖVERKLAGAT AVGÖRANDE
Hudiksvalls tingsrätts dom den 15 februari 2018 i mål nr B 1071-17, se bilaga A

Hej, jag skulle vilja begära ut sid 157-184 i tingsrättens aktbilaga 75 för vilka sekretess inte längre ska gälla.*

Åtalad/Dömd: Billy Fagerström 19941212-7492
Målsägande: Tova Moberg 19980331-1068

längre ska gälla och förordnar att sekretessbestämmelsen i 25 kap. 1 § offentlighetsoch

Skickas som PDF till denna e-post adress."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in