Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-15, 00:02
Medlem
Kolla hennes umgängeskrets asap. Ensamkommande flykting"barn"? Nyanlända MENA som tar vad de har blivit lovade?

Kolla boende asap.
Citera
2017-05-15, 00:04
Medlem
MrFolds avatar
Svårt att säkert tolka bakomliggande orsaker till polisens handlande och de motiveringar de lämnat till det. Mina misstankar går dock inte i första hand mot brottsscenarion i nuläget.

Jag lider med de anhöriga men hoppas fortfarande på en bra upplösning.
Citera
2017-05-15, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kollade bussarna, verkar som de kommer fram till Njutånger runt 20.30 respektive 22.30.

Okej, 22.30 känns väl rimligt just nu om man utgår att hon skulle spenderat kvällen i Hudik.
Känns det rimligt? någon från dessa (njutånger-hudik) områden runt samma ålder 18-25 som kan bekräfta?
Hur mycket folk rör sig i Hudik efter 2015 och så, så att säga?
Är det lite mer folk, eller mycket mer "nya" folk?
Kända våldtäktsmän sen innan? Känns som att polisen nog går igenom den listan rätt snabbt, men ändå.

Folk i området som vet något om farliga pojkar" A lá enstörning/id*joh*nssonsmördaretypen

Och snälla era jävla tjackpundare, kommentera inte skit som "Vad är Rahowa?". Alla hatar er.
Citera
2017-05-15, 00:05
Medlem
Browngreeneyess avatar
Hon kan inte ha hamnat hos någon kille och är kvar där? Som 19-åring vill man ju inte heller att ens föräldrar ska ringa hela tiden? Hoppas dom hittar henne välbehållen.
Citera
2017-05-15, 00:09
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Hon kan inte ha hamnat hos någon kille och är kvar där? Som 19-åring vill man ju inte heller att ens föräldrar ska ringa hela tiden? Hoppas dom hittar henne välbehållen.

När jag var 19 så hade det lätt kunnat hända mig. Man ligger i sängen tillsammans och glömmer allt annat, som att ladda mobilen (eller så är den avstängd med flit).
Citera
2017-05-15, 00:10
Medlem
Förlåt, men vi har haft ett par mord då på de senaste åren. 2 st av dom på kort tid emellan, Lisa och Ida, och sen Alexandra ihjälhuggen på sitt jobb på HVB- boende. Tror ingen hoppas på något, men är det inte lite naivt att bara anta för att man inte vill hantera verkligheten att hon antagligen kan vara nedgrottad med en nykärleks partner elelr att hon gömmer sig i skogen runtom i Njutånger. Att dom släpper hennes bild tyder snarare på att man är osäker vart hon kan ha försvunnit än att "är hon försvunnen" tänket. Polisen ber om hjälp efter en säker iakttagelse på senaste plats, anta inte att hon befinner sig i säkerhet för det.
Citera
2017-05-15, 00:11
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Tycker det är lite tidigt att skrika sexualmord. Känns nästan som en del hoppas på det.

Det finns bra mycket fler och vanligare anledningar:

• Ny partner som hon gått in i en "kärleksbubbla" med.
• Håller sig undan efter konflikt med familj/partner. Vill straffa dem med sin "tystnad".
• psykisk sjukdom
• Hittat på något spontant (tex resa) och mobilens batteri har dött/gått sönder.
• hon har varit med om en olycka/plötslig sjukdom och har inte hittats/inte blivit identifierad än.

Varför polisen går ut med bild så tidigt i försvinnandet kan också betyda många andra saker än att de tror att hon blivit mördad:

• Hon lider av allvarlig sjukdom och är i behov av medicin, tex diabetes typ 1.
• familjen trycker på väldigt hårt och lyckas övertala polisen om att släppa bilder på henne omgående
• Hon är misstänkt för ett brott

Vad fan är det du säger, inte någon normal person hoppas på brott! Jag hoppas verkligen hon blir hittad vid liv! Men det är ju konstigt att du avfärdar brott men tror att hon håller sig borta för att hon begått ett brott!? Dåre är du.
Citera
2017-05-15, 00:15
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hutraq
Förlåt, men vi har haft ett par mord då på de senaste åren. 2 st av dom på kort tid emellan, Lisa och Ida, och sen Alexandra ihjälhuggen på sitt jobb på HVB- boende. Tror ingen hoppas på något, men är det inte lite naivt att bara anta för att man inte vill hantera verkligheten att hon antagligen kan vara nedgrottad med en nykärleks partner elelr att hon gömmer sig i skogen runtom i Njutånger. Att dom släpper hennes bild tyder snarare på att man är osäker vart hon kan ha försvunnit än att "är hon försvunnen" tänket. Polisen ber om hjälp efter en säker iakttagelse på senaste plats, anta inte att hon befinner sig i säkerhet för det.

Klart att det finns en möjlighet att hon blivit utsatt för brott, men polisen har ju inte släppt någon info alls om det.

För några år sedan var det en tjej som blev efterlyst. Hennes bild visades på löpsedlarna. Minns inte namn. Hennes syster "talade ut" i pressen om sin oro. Det visade sig sedan att tjejen varit på semester och kärat ner sig och därför stannat några extra dagar. Att tillägga så var hon myndig precis som Tova.
Citera
2017-05-15, 00:15
Medlem
Citat:
När jag var 19 så hade det lätt kunnat hända mig. Man ligger i sängen tillsammans och glömmer allt annat, som att ladda mobilen (eller så är den avstängd med flit).
Aha, shit. Då ber vi mod stänga tråden då. Är du seriös? Gå till "coola livshistorier" delan av flashback och prata där istället om dina sängdagar med avstängd mobil.

Denna tråd, handlar om en försvunnen tjej. Det är efter omständigheter som gör det det svårt att anta något annat än att hennes försvinnande är av prioritet. Tror ni att Tove bor i någon radikaliserad sjundeaventskristen miljö där hon får bli piga hela livet för att hon haft en för kort kjol på? Allt pekar på att detta är allvar, och du pratar om att hon kanske bara ligger och chillar någonstans med mobilen avstängd? Lägg av.
Citera
2017-05-15, 00:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Klart att det finns en möjlighet att hon blivit utsatt för brott, men polisen har ju inte släppt någon info alls om det.

För några år sedan var det en tjej som blev efterlyst. Hennes bild visades på löpsedlarna. Minns inte namn. Hennes syster "talade ut" i pressen om sin oro. Det visade sig sedan att tjejen varit på semester och kärat ner sig och därför stannat några extra dagar. Att tillägga så var hon myndig precis som Tova.

Tråd:

(FB) Gabriella Gardell skulle kommit hem från Egypten den 27/8 men kom aldrig.
Citera
2017-05-15, 00:18
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hutraq
Aha, shit. Då ber vi mod stänga tråden då. Är du seriös? Gå till "coola livshistorier" delan av flashback och prata där istället om dina sängdagar med avstängd mobil.

Denna tråd, handlar om en försvunnen tjej. Det är efter omständigheter som gör det det svårt att anta något annat än att hennes försvinnande är av prioritet. Tror ni att Tove bor i någon radikaliserad sjundeaventskristen miljö där hon får bli piga hela livet för att hon haft en för kort kjol på? Allt pekar på att detta är allvar, och du pratar om att hon kanske bara ligger och chillar någonstans med mobilen avstängd? Lägg av.

Har du aldrig varit kär?

Det har föresten hänt mig senare i livet också. Min chef fick inte tag på mig på en halv dag (jag var på jour) och trodde att jag råkat illa ut. Folk är så dramatiska.
Citera
2017-05-15, 00:19
Medlem
bortkopplads avatar
Någon som känner henne eller vet vem hon är, lär ju hitta denna tråd snart.
Det skulle vara intressant om någon kan berätta i vilka kompiskretdar hon rör sig och hur hon är som person. Av det lilla att döma än sålänge får jag bilden av en livsglad och sprallig tjej med stor vänkrets.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in