Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-01-07, 22:23
Medlem
Suecokids avatar
Tur Billy hade då, som fick käka på Frasses sin sista dag ute i friheten...Sådan tur hade inte Tova!

Nånstans var Billy så otroligt avundsjuk på Tova, att hon hade nåt att komma med i livet. Vad hade Billy? En skruttig 740 hängandes på sin farsas gård? Gäller att försäkra sig idag tjejer, ta en snubbe med skjorta och kavaj som bara vill prata om sina inverteringar. Kan va tråkigt, men värt!
Citera
2021-01-07, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fubbikan
FUP får jag inte ner, men Dom. Men inget i min telefon vill öppna filen och jag får inget förslag. Har du något tips?

Vad konstigt.. Jag har tyvärr inget tips :/ Provade att ladda upp bara FUP på nytt, prova nu: https://anonfiles.com/Pee3X56fp1/FUP

Filen är en Pdf-fil, och jag vet att första gången jag skulle öppna den så tog en jävla tid då den behövde ladda ett tag.
Citera
2021-01-07, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulance
Vad konstigt.. Jag har tyvärr inget tips :/ Provade att ladda upp bara FUP på nytt, prova nu: https://anonfiles.com/Pee3X56fp1/FUP

Filen är en Pdf-fil, och jag vet att första gången jag skulle öppna den så tog en jävla tid då den behövde ladda ett tag.

Nu funkade det kanon👌 Tackar🙏
Citera
2021-01-08, 15:16
Medlem
Håller med om att varningsklockorna borde hyperaktiverats när man blir ombedd att dra en påhittad historia och samtidigt ha vetskapen om alla sms, telefonsamtal och att man heller inte fick besöka eller komma tillbaka på gården över natten.

Att Jimmy sen förnekar att han någonsin har hört att Tova har farit illa i Billys sällskap där Moa eller Emma nämner i förhör att Jimmy stängt dörren och höjt musiken för att skydda sig själv säger ganska mycket om vilken moral man som människa har. Personligen hade jag slagit sönder mitt eget syskon eller bästa vän även om jag hade vetat att jag antagligen skulle förlora den fighten. Kräks över att ingen av dom ens yttrar mer skam över sig själva eller spyr ut mer hat över Billy förhör eller inte. Calle, Billys bror är tydlig med vilka känslor han har över sitt jävla bottenskrap till styvbror.

En slutsats är att hela det där gänget är och förblir ett stort jävla misslyckande till individer och det framgår tydligt vilka jävla drägg hela högen är.

Kräks lika mycket över folk i den här tråden som på något sätt har uttryckt sig negativt över Tova. Normaliseringsprocessen kan ingen som inte har upplevt det förstå. Efter uppbrottet hade Tova behövt professionell hjälp under lång tid framöver för att få hjälp med att bygga upp sig själv igen.

Jag går sönder på insidan av vad den här lilla flickan fick utstå.

Om Billy någonsin kommer ut ska han få uppleva riktig ondska.
Citera
2021-01-08, 17:03
Medlem
Kan någon ladda upp dom med fungerande länk igen?

Finns förhören hos polisen som ljudupptagningar?
Senast redigerad av elchapo1337 2021-01-08 kl. 17:31. Anledning: Tillägg
Citera
2021-01-09, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elchapo1337
Kan någon ladda upp dom med fungerande länk igen?

Finns förhören hos polisen som ljudupptagningar?

Dom: https://anonfiles.com/b5Sdoa72p7/Dom
Citera
2021-01-09, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulance
Dom: https://anonfiles.com/b5Sdoa72p7/Dom

Går inte att öppna. Lyckas inte på telefonen när det är en opml. :/
Citera
2021-01-09, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
Snuten som satte alla tre i cellen, han reagerade på att de andra två (Fredrik & Jimmy) var som natt och dag jämfört med Billysvinet i beteendet. Billy höll käft, gjorde som poliserna sa, polarna var väldigt frågvis och förvånade!

Samtidigt, om en polare skulle be mig hålla med i en story till polisen, på samma gång är polarens tjej försvunnen. Då skulle ju varningsklockorna ringa på direkten. Men tydligen funkar inte alla så.

Nu vet man ju inte hur det lät i förhöret eller, men nån av Fredrik eller Jimmy sade: "Det var tråkigt att höra." När polisen just kommit med dödsbeskedet av Tova. Sen vet man aldrig hur man själv skulle reagera/säga om en liknande situation skulle komma till en själv. Men helt klart lite småknepigt reagerande kanske?

Tack för svar, ja det är ju onekligen ett konstigt sätt att svara på men som du skrev, man vet inte hur man svarar om det hela skulle komma som en chock så kanske det blir det svar som kommer ur en tills man smält nyheten och insett vad det innebär.

Likväl som man kanske skulle kunna råka häva ur sig något i stil med ”Det var ju inte så oväntat.” Eller ”Jaha, ja det förstod man ju att det skulle bli så.” Eller kanske till och med ”VA?!?! ÄR DU SERIÖS?!!?!” Beror nog på hur kroppen reagerar på chock, går den in i försvarsposition med fördel till någon man bryr sig om kanske svaret blir ”Det är helt omöjligt, han var med oss hela dagen och kvällen” eller så kan det bli att man försvarar sig själv fast man inte var där något i stil med att ”Ja, han passade väl på när inte vi var där för han visste att vi skulle satt stopp för det” eller liknande svårt att säga men tack för svaret iallafall!

Må Tova vila i frid och Billy dig skulle jag inte ens försöka släcka med grispiss om du brann ditt förbannade bottenskrap till människa.
Citera
2021-01-09, 11:51
Medlem
Jimmy och Fredriks agerande efter försvinnandet är ju minst sagt jävligt märkligt, borde ju plinga varningsklockor överallt när Billy ber dem ljuga och hålla sig undan för hans skull. De MÅSTE ju ha fattat att han hade något med hennes försvinnande att göra?
Skulle vara intressant att höra vad de gör idag? Gissar på att de är på dekis, men hur långt har det gått? Har de uttalat sig något om deras BFF Billy eller stackars Tova?
Citera
2021-01-13, 12:53
Medlem
Skulle verkligen vilja träffa denna Ludde! Vilken jävla kille, åker ända till fränö, mitt i natten, för att prata nonsense med en mördare. En mördare som inte vill tala om vem denna Ludde är...Riktigt stabil historia, MVG på den
Citera
2021-01-13, 20:23
Medlem
Kan anledningen till att Tova miste livet den kvällen vara att Billy blev svartsjuk på att han misstänkte att Tova och Kalle höll på att utveckla en relation?

Tova avslutar sitt samtal med Emma 01:19:48 om jag inte minns fel och Kalle söker kontakt 01:21 och därefter kontakt via messenger.

Kalle uppger sen att någon (Billy) läst konversationen 1-2 timmar senare, och vi vet att simkortet plockas ut 02:20. Det är ju bara en gissning från Kalles sida och kan likväl ha blivit läst mellan 01:21-01:31 då man befarar att misshandeln påbörjas.

Tankar?

Citera
2021-01-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elchapo1337
Kan anledningen till att Tova miste livet den kvällen vara att Billy blev svartsjuk på att han misstänkte att Tova och Kalle höll på att utveckla en relation?

Tova avslutar sitt samtal med Emma 01:19:48 om jag inte minns fel och Kalle söker kontakt 01:21 och därefter kontakt via messenger.

Kalle uppger sen att någon (Billy) läst konversationen 1-2 timmar senare, och vi vet att simkortet plockas ut 02:20. Det är ju bara en gissning från Kalles sida och kan likväl ha blivit läst mellan 01:21-01:31 då man befarar att misshandeln påbörjas.

Tankar?

Inte helt otänkbart faktiskt, detta kräk kan nog fan ha gått i dessa tankar under natten. Förvånar mig inte. När man läst igenom allt så har det ju faktiskt framkommit en del mellan Kalle & Tova, något som Billy verkat haft koll på.

Lika barn leka bäst, Kalle var runt Tovas ålder också. Billy var ju fan nästan 4 år äldre än henne, plus dubbelt så stor. Inte undra på att han kände konkurrens med sin styvbrorsa då. En konkurrens han inte klarade av, så han valde att ta ihjäl henne, så att Kalle inte heller skulle få henne. Jodu, så kan det nog ligga till. Aldrig ens reflekterat att det skulle kunna vara så. Bra där!

I dokumentären så nämns det även i slutet att detta mord har det funnits en mental förberedelse för väldigt länge, bara en tidsfråga egentligen. Men kan helt klart ha spelat in just under denna natt, men annars hade det till 99,9% skett någon/några dagar senare ändå, tragiskt nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in