Tur Billy hade då, som fick käka på Frasses sin sista dag ute i friheten...Sådan tur hade inte Tova!
Nånstans var Billy så otroligt avundsjuk på Tova, att hon hade nåt att komma med i livet. Vad hade Billy? En skruttig 740 hängandes på sin farsas gård? Gäller att försäkra sig idag tjejer, ta en snubbe med skjorta och kavaj som bara vill prata om sina inverteringar. Kan va tråkigt, men värt!
Håller med om att varningsklockorna borde hyperaktiverats när man blir ombedd att dra en påhittad historia och samtidigt ha vetskapen om alla sms, telefonsamtal och att man heller inte fick besöka eller komma tillbaka på gården över natten.
Att Jimmy sen förnekar att han någonsin har hört att Tova har farit illa i Billys sällskap där Moa eller Emma nämner i förhör att Jimmy stängt dörren och höjt musiken för att skydda sig själv säger ganska mycket om vilken moral man som människa har. Personligen hade jag slagit sönder mitt eget syskon eller bästa vän även om jag hade vetat att jag antagligen skulle förlora den fighten. Kräks över att ingen av dom ens yttrar mer skam över sig själva eller spyr ut mer hat över Billy förhör eller inte. Calle, Billys bror är tydlig med vilka känslor han har över sitt jävla bottenskrap till styvbror.
En slutsats är att hela det där gänget är och förblir ett stort jävla misslyckande till individer och det framgår tydligt vilka jävla drägg hela högen är.
Kräks lika mycket över folk i den här tråden som på något sätt har uttryckt sig negativt över Tova. Normaliseringsprocessen kan ingen som inte har upplevt det förstå. Efter uppbrottet hade Tova behövt professionell hjälp under lång tid framöver för att få hjälp med att bygga upp sig själv igen.
Jag går sönder på insidan av vad den här lilla flickan fick utstå.
Om Billy någonsin kommer ut ska han få uppleva riktig ondska.
Snuten som satte alla tre i cellen, han reagerade på att de andra två (Fredrik & Jimmy) var som natt och dag jämfört med Billysvinet i beteendet. Billy höll käft, gjorde som poliserna sa, polarna var väldigt frågvis och förvånade!
Samtidigt, om en polare skulle be mig hålla med i en story till polisen, på samma gång är polarens tjej försvunnen. Då skulle ju varningsklockorna ringa på direkten. Men tydligen funkar inte alla så.
Nu vet man ju inte hur det lät i förhöret eller, men nån av Fredrik eller Jimmy sade: "Det var tråkigt att höra." När polisen just kommit med dödsbeskedet av Tova. Sen vet man aldrig hur man själv skulle reagera/säga om en liknande situation skulle komma till en själv. Men helt klart lite småknepigt reagerande kanske?
Tack för svar, ja det är ju onekligen ett konstigt sätt att svara på men som du skrev, man vet inte hur man svarar om det hela skulle komma som en chock så kanske det blir det svar som kommer ur en tills man smält nyheten och insett vad det innebär.
Likväl som man kanske skulle kunna råka häva ur sig något i stil med ”Det var ju inte så oväntat.” Eller ”Jaha, ja det förstod man ju att det skulle bli så.” Eller kanske till och med ”VA?!?! ÄR DU SERIÖS?!!?!” Beror nog på hur kroppen reagerar på chock, går den in i försvarsposition med fördel till någon man bryr sig om kanske svaret blir ”Det är helt omöjligt, han var med oss hela dagen och kvällen” eller så kan det bli att man försvarar sig själv fast man inte var där något i stil med att ”Ja, han passade väl på när inte vi var där för han visste att vi skulle satt stopp för det” eller liknande svårt att säga men tack för svaret iallafall!
Må Tova vila i frid och Billy dig skulle jag inte ens försöka släcka med grispiss om du brann ditt förbannade bottenskrap till människa.
Jimmy och Fredriks agerande efter försvinnandet är ju minst sagt jävligt märkligt, borde ju plinga varningsklockor överallt när Billy ber dem ljuga och hålla sig undan för hans skull. De MÅSTE ju ha fattat att han hade något med hennes försvinnande att göra?
Skulle vara intressant att höra vad de gör idag? Gissar på att de är på dekis, men hur långt har det gått? Har de uttalat sig något om deras BFF Billy eller stackars Tova?
Skulle verkligen vilja träffa denna Ludde! Vilken jävla kille, åker ända till fränö, mitt i natten, för att prata nonsense med en mördare. En mördare som inte vill tala om vem denna Ludde är...Riktigt stabil historia, MVG på den
Kan anledningen till att Tova miste livet den kvällen vara att Billy blev svartsjuk på att han misstänkte att Tova och Kalle höll på att utveckla en relation?
Tova avslutar sitt samtal med Emma 01:19:48 om jag inte minns fel och Kalle söker kontakt 01:21 och därefter kontakt via messenger.
Kalle uppger sen att någon (Billy) läst konversationen 1-2 timmar senare, och vi vet att simkortet plockas ut 02:20. Det är ju bara en gissning från Kalles sida och kan likväl ha blivit läst mellan 01:21-01:31 då man befarar att misshandeln påbörjas.
Tankar?
FL2 Du och Kalle har inte samma kontakt längre.
BF Nej…
FL2 Nej.
BF …Mycket dåligt måste jag säga att den är.
FL2 Mycket dålig kontakt. Du säger att han kanske var förtjust i Tova.
BF Kanske, han var väl det litegrann när vi vart tillsammans kommer jag ihåg att
han, han erkände det när jag vart tillsammans med hon. Då sa han det liksom.
Men det var inte så att det var på g eller nånting utan han sa ba att han, han var
lite förtjust i hon bara liksom.
FL2 Mm.
BF Ja.
FL2 Och så söker han kontakt med henne den här natten.
BF Ja. Fler gång…
FL2 Vad händer då?
BF …Fler gånger än den. Alltså ja, ja jag har inte ens nå minne av att han, att han
har försökt kontakta så jag, det, det tror jag inte han hade sagt om han hade
försökt gjort heller för den delen eller. Det var inte så att, nej det tror jag inte.
Som sagt, som sagt vi hade inte nå regler för varann längre så skulle Jasmine ha
skrivit till mig då hade inte jag sagt till Tova oj nu skrev Jasmine. Det hade inte
lättat upp stämningen precis eller. Så jag tror ju, det tror jag inte hon skulle ha
sagt även om, om han, om han skrev till hon när hon var med mig eller vad man
ska säga. Mm.
FL2 Om hon inte sa nånting och, och det var uppenbart för dig ändå att nån söker
kontakt med henne. Hur blev det då?
BF Ja det hade väl inte spelat nån roll. Jag visste att hon hade träffat Kalle tidigare.
Det hade hon ju sagt, för vi har ju träffats innan det här, innan den här aktuella
helgen. Och då har de ju träffats tidigare, då har hon ju sagt liksom. Mm. Och
mycket också, hon sa det mycket också det, det vet inte, det får väl, det får väl
jag tro som jag vill om men hon sa i alla fall jag, jag tror, jag tror på det hon
säger. För hon sa att hon träffa han mycket för att ja han sälj, sål, säljer ju röka
åt Hampus Lundin och det är också utnyttja han tycker jag. Jag tycker han
utnyttjar Kalle helt enkelt så därför tyckte jag inte om Hampus Lundin. Så att
då, och så tog han mesta vinsten själv. Så i alla fall då var det, det, Kalle fick så
jäkla många nya polare sen han börja sälja om vi säger så. Oj, alla ba ringer han
hela dagarna, vill träffa han, undra varför. Och han röker ju konstant då liksom
hela dagarna och så har han hur mycket som helst. Kan röka gratis då för att
han, han sålde så bra, det fanns inte så många som, ja han hade väl Lundin var
väl en pålitlig, ja det fanns, ja det, jag vet inte sen Kalle börja sälja har det
tammefan aldrig varit slut på röka i Iggesund om vi säger så. Så att det vart, det
gick jävligt bra helt enkelt. Ja. Och då fick han så jäkla många nya polare efter
det där som vela vara med han. Kan vi träffas på cigg Kalle, kan vi ses en
sväng, kom ut du å. Folk som inte ens tyckte om han tidigare, som snacka skit
bakom ryggen på han innan liksom. Och det sa jag ja nu snackar jag, nu vart det
lång förklaring för det här men i alla fall. Så Tova har sagt att det var mycket
därför hon var med han också. Hon sa när jag haft slut på röka då brukar jag åka
och hänga med Kalle.
FL Mm.
BF Mm. Och det, hon, om han vela åka på rätt pris då kanske han skjutsa hon till
rätt, eller hon skjutsa hon till rätt pris i utbyte mot att han, då vet hon att då
bjuder han på en joint liksom. Så, så är han liksom, så brukar han vara. Det är så
han betalar liksom om han får skjuts eller nånting då brukar han röka hela tiden
man är med han så de andra också får liksom. Och så kan jag tänka mig att hon
köpte säkert av han nån gång också.
Kan anledningen till att Tova miste livet den kvällen vara att Billy blev svartsjuk på att han misstänkte att Tova och Kalle höll på att utveckla en relation?
Tova avslutar sitt samtal med Emma 01:19:48 om jag inte minns fel och Kalle söker kontakt 01:21 och därefter kontakt via messenger.
Kalle uppger sen att någon (Billy) läst konversationen 1-2 timmar senare, och vi vet att simkortet plockas ut 02:20. Det är ju bara en gissning från Kalles sida och kan likväl ha blivit läst mellan 01:21-01:31 då man befarar att misshandeln påbörjas.
Tankar?
FL2 Du och Kalle har inte samma kontakt längre.
BF Nej…
FL2 Nej.
BF …Mycket dåligt måste jag säga att den är.
FL2 Mycket dålig kontakt. Du säger att han kanske var förtjust i Tova.
BF Kanske, han var väl det litegrann när vi vart tillsammans kommer jag ihåg att
han, han erkände det när jag vart tillsammans med hon. Då sa han det liksom.
Men det var inte så att det var på g eller nånting utan han sa ba att han, han var
lite förtjust i hon bara liksom.
FL2 Mm.
BF Ja.
FL2 Och så söker han kontakt med henne den här natten.
BF Ja. Fler gång…
FL2 Vad händer då?
BF …Fler gånger än den. Alltså ja, ja jag har inte ens nå minne av att han, att han
har försökt kontakta så jag, det, det tror jag inte han hade sagt om han hade
försökt gjort heller för den delen eller. Det var inte så att, nej det tror jag inte.
Som sagt, som sagt vi hade inte nå regler för varann längre så skulle Jasmine ha
skrivit till mig då hade inte jag sagt till Tova oj nu skrev Jasmine. Det hade inte
lättat upp stämningen precis eller. Så jag tror ju, det tror jag inte hon skulle ha
sagt även om, om han, om han skrev till hon när hon var med mig eller vad man
ska säga. Mm.
FL2 Om hon inte sa nånting och, och det var uppenbart för dig ändå att nån söker
kontakt med henne. Hur blev det då?
BF Ja det hade väl inte spelat nån roll. Jag visste att hon hade träffat Kalle tidigare.
Det hade hon ju sagt, för vi har ju träffats innan det här, innan den här aktuella
helgen. Och då har de ju träffats tidigare, då har hon ju sagt liksom. Mm. Och
mycket också, hon sa det mycket också det, det vet inte, det får väl, det får väl
jag tro som jag vill om men hon sa i alla fall jag, jag tror, jag tror på det hon
säger. För hon sa att hon träffa han mycket för att ja han sälj, sål, säljer ju röka
åt Hampus Lundin och det är också utnyttja han tycker jag. Jag tycker han
utnyttjar Kalle helt enkelt så därför tyckte jag inte om Hampus Lundin. Så att
då, och så tog han mesta vinsten själv. Så i alla fall då var det, det, Kalle fick så
jäkla många nya polare sen han börja sälja om vi säger så. Oj, alla ba ringer han
hela dagarna, vill träffa han, undra varför. Och han röker ju konstant då liksom
hela dagarna och så har han hur mycket som helst. Kan röka gratis då för att
han, han sålde så bra, det fanns inte så många som, ja han hade väl Lundin var
väl en pålitlig, ja det fanns, ja det, jag vet inte sen Kalle börja sälja har det
tammefan aldrig varit slut på röka i Iggesund om vi säger så. Så att det vart, det
gick jävligt bra helt enkelt. Ja. Och då fick han så jäkla många nya polare efter
det där som vela vara med han. Kan vi träffas på cigg Kalle, kan vi ses en
sväng, kom ut du å. Folk som inte ens tyckte om han tidigare, som snacka skit
bakom ryggen på han innan liksom. Och det sa jag ja nu snackar jag, nu vart det
lång förklaring för det här men i alla fall. Så Tova har sagt att det var mycket
därför hon var med han också. Hon sa när jag haft slut på röka då brukar jag åka
och hänga med Kalle.
FL Mm.
BF Mm. Och det, hon, om han vela åka på rätt pris då kanske han skjutsa hon till
rätt, eller hon skjutsa hon till rätt pris i utbyte mot att han, då vet hon att då
bjuder han på en joint liksom. Så, så är han liksom, så brukar han vara. Det är så
han betalar liksom om han får skjuts eller nånting då brukar han röka hela tiden
man är med han så de andra också får liksom. Och så kan jag tänka mig att hon
köpte säkert av han nån gång också.
Inte helt otänkbart faktiskt, detta kräk kan nog fan ha gått i dessa tankar under natten. Förvånar mig inte. När man läst igenom allt så har det ju faktiskt framkommit en del mellan Kalle & Tova, något som Billy verkat haft koll på.
Lika barn leka bäst, Kalle var runt Tovas ålder också. Billy var ju fan nästan 4 år äldre än henne, plus dubbelt så stor. Inte undra på att han kände konkurrens med sin styvbrorsa då. En konkurrens han inte klarade av, så han valde att ta ihjäl henne, så att Kalle inte heller skulle få henne. Jodu, så kan det nog ligga till. Aldrig ens reflekterat att det skulle kunna vara så. Bra där!
I dokumentären så nämns det även i slutet att detta mord har det funnits en mental förberedelse för väldigt länge, bara en tidsfråga egentligen. Men kan helt klart ha spelat in just under denna natt, men annars hade det till 99,9% skett någon/några dagar senare ändå, tragiskt nog.