Citat:
Ursprungligen postat av
Effetheman
Alltså jag har läst fup när den släpptes, alla vet att det är ett tag sedan och nu har jag några frågor som jag söker svar på av någon som vet. Kan vara så att det står i fup men jag frågar här för jag är helt enkelt för lat för att läsa den igen. Vill inte ha några gissningar, spydiga svar om ”läs fup” eller några försvarande kommentarer utan enbart ren fakta, vill ingen dela med sig av svaren så låt bara bli att svara så slipper det bli 7 sidor med tjafs.
1. Var Jimmy Eriksson och Fredrik Hedman ens inblandade och isf vad var deras roll? (Jag har för mig att dessa två stolpskott var på någon bilträff denna kväll enligt fup.)
2. Är det olagligt att undanhålla information om ett brott så länge man hävdar att man inte vet eller inte minns? *hypotetiskt* Billy berättar för Jimmy och Fredrik att han mördat Tova men ingen av dessa lägger det på minnet kanske pågrund av sprit eller knark, minnesluckor eller chock, jag vet inte hur det funkar men så länge dom hävdar att dom inte vet något så kan det ju inte klassas som att dom undanhåller information om något dom inte vet något om. (Det är väl inte olagligt att vara efterbliven eller glömsk.)
Funderar bara på vad dessa två jubelidioter skulle kunna få för straff för någon roll måste dom ha, medhjälp till mord, skyddande av brottsling eller kanske rent av brott mot griftefriden..
Snuten som satte alla tre i cellen, han reagerade på att de andra två (Fredrik & Jimmy) var som natt och dag jämfört med Billysvinet i beteendet. Billy höll käft, gjorde som poliserna sa, polarna var väldigt frågvis och förvånade!
Samtidigt, om en polare skulle be mig hålla med i en story till polisen, på samma gång är polarens tjej försvunnen. Då skulle ju varningsklockorna ringa på direkten. Men tydligen funkar inte alla så.
Nu vet man ju inte hur det lät i förhöret eller, men nån av Fredrik eller Jimmy sade: "
Det var tråkigt att höra." När polisen just kommit med dödsbeskedet av Tova. Sen vet man aldrig hur man själv skulle reagera/säga om en liknande situation skulle komma till en själv. Men helt klart lite småknepigt reagerande kanske?