Citat:
Ursprungligen postat av
momsavdrag
Älskar denna syntax-error
Pga dina åsikter, är vi på väg att bli av med yttrandefriheten....
Nu var det ju inte "Tompa81" och hans "
åsikter" jag kritiserade i första hand. Men i princip har du rätt och det gäller inom dom flesta områden. Kan inte en del hantera fyrverkerier får till slut ingen skjuta. Kan man inte köra vattenskoter som folk och enligt dom regler som vårt demokratiska samhälle reglerar sjöfarten med kommer inskränkningar som ett brev på posten.
Vad är det du inte förstår med det, som gör att det blir "syntax-error" hos dig?
Citat:
Ursprungligen postat av
momsavdrag
Tur du får skriva dina egna skitinlägg i alla fall
Du har fattat va att det inte är "kvalitén" på inläggen vi diskuterar?
Citat:
Ursprungligen postat av
Blingon
Så om vi frivilligt håller käften så får vi mindre inskränkningar i yttrandefriheten? Är det så du menar?
Nja du har en viss förskjutning i hur du formulerar dig jämfört med vad jag skrev. Men i praktiken har du rätt. Yttrandefrihet innebär inte att man får stå och gapa rakt ut om vad som helst hur som helst.
Och en person som "Tompa81" (som jag svarade) anser jag bör ägna sig åt viss självrannsakan och fundera lite på en del formuleringar i vissa av hans inlägg i lika hög grad som han i sin tur kräver att vi andra ska reagera på att han känner sig hotad att inte få skriva vad han vill.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vintergrisen
Om du vill uttrycka dig kan du väl utbilda dig, så vad är problemet?
Jag förstår inte alls vad du pratar om. Var har jag påstått att jag personligen har problem med att uttrycka mig så som det fungerar i dag? Jag ser inte heller något som helst behov av att utbilda mig för att bli bättre på att uttrycka mig. Jag tycker att jag som lågutbildad uttrycker mig minst lika bra som många högutbildade. Eller i alla fall på en nivå som är godtagbar. Förstår du inte vad jag skriver eller vad menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av
Vintergrisen
Det allra bästa vore kanske om endast "akademiker" fick uttrycka sig, eller vad tycker du?

Nja jag är av uppfattningen att vi sätter för stor tilltro till akademiker-kollektivet och deras tyckande och framförallt att dom har lite för lätt att nå positioner där dom blir lyssnade på medans andra övriga har lite för svårt att nå dit.
Det är alltså inte deras yttrandefrihet jag har problem med utan att snarare deras "yttrandemöjligheter".
Sen kan man väl tycka att många akademiker precis som "Tompa81" mfl också borde ta lite mer personligt ansvar och visa att man respekterar och värnar yttrandefriheten lite mer genom att inte sprida en grumlig diarré av lögner runt sig så fort man öppnar munnen.