2021-01-12, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Om 4 år kommer vi minnas honom som Presidenten som lyckades med det som Adolf nästan lyckades med.

.

Vad specifikt tänker du på?
Citera
2021-01-12, 23:44
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Du får lugna ner dej nu!
De punkter jag pekade på är in fakto rätt.
Om du nu ska dementera detta så förväntar jag mej att du lägger upp källfakta från oberoende källa.

Har du inga källor alls för dina påståenden om att Trump gjort något bra?
Du presenterade inte en enda källa som stöd flr dom 19 punkterna som du presenterade...

Börja där, så ska jag se om dom källor som du presenterar ens är värda att kommentera.

Grundtips: Ungefär som när Trump ljuger om att han "bestulits" på valet, så har du inte heller några trovärdiga källor alls.

Men, bevisa att jag har fel! Presentera dina källor!

Citera
2021-01-12, 23:49
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Ja, Turkiet har ju mycket mer utvecklad militär än USA, där det uppenbarligen räcker med flaggstänger som vapen när man gör statskupp.

När jag tänker på det, var det förresten inte ett försök till världsrevolution?

Handeldvapen, rörbomber och molotov coctails
Polisinsatsen mot Trumps lynchmobb var tafatt, men några få arresterades i samband med stormningen av Kapitolium. Handeldvapen, rörbomber och molotov coctails beslagtogs.
En brandsläckare användes av en av ligisterna i Trumps lynchmobb för att slå ihjäl en av poliserna som vaktade Kapitolium.

Vad kallar du det? En "fredlig demonstration"?

Citera
2021-01-12, 23:53
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Men förvisso. Jag läste just exakt samma sak. Du har varit inne på Wikipedia men låt gå.

Än sen? Jag har aldrig förnekat att Kennedy kan vara nummer ett av presidenterna sedan 1960 och Trump nummer två, den näst bästa.

Men på den tiden var demokraterna verkliga liberaler, inga d-a vänsterextremister och ett egenintresse som de är idag.

På den tiden var republikanerna ett demokratiskt parti som inte präglades av alt-right, teaparty, QAnon och andra högerextrema rörelser och konspirationsteorier.

Var det bättre förr?

Citera
2021-01-13, 00:52
Medlem
lasternassummas avatar
Finns det någon som överträffar Trump som miljöbov?
Den vetenskapliga tidskriften Nature har försökt göra en skadeinventering. Enligt artikeln är det så illa att det kan ta flera presidentperioder bara att få EPA att fungera igen. Sedan börjar arbetet med att försöka bromsa den förgiftning av dricksvatten och natur som Trump har orsakat.

Artikeln visar tydligt hur illa det kan gå när en narcissistisk och okunnig extremist sätts att bestämma över sådant som han inte begriper.

Can Joe Biden rebuild the ravaged US Environmental Protection Agency?
«Scientists reveal further details about the damage sustained under Trump — and the challenges for Biden in restoring science’s standing at the agency.»

https://www.nature.com/articles/d41586-020-03585-7

SD håller fast vid sitt förslag att Trump ska nomineras som nobelpriskandidat.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sd-nominering-av-trump-till-fredspriset-kvarstar

Citera
2021-01-13, 00:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Har du inga källor alls för dina påståenden om att Trump gjort något bra?
Du presenterade inte en enda källa som stöd flr dom 19 punkterna som du presenterade...

Börja där, så ska jag se om dom källor som du presenterar ens är värda att kommentera.

Grundtips: Ungefär som när Trump ljuger om att han "bestulits" på valet, så har du inte heller några trovärdiga källor alls.

Men, bevisa att jag har fel! Presentera dina källor!

Egentligen borde jag inte kommentera dina otroligt korkade inlägg..Du har i hela denna tråd kommit med dina felaktiga påståenden tagna ur luften utan källfakta..
Men här har du lite av det han gjort..

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.whitehouse.gov/trump-administration-accomplishments/&ved=2ahUKEwi-os-Lx5fuAhXBpIsKHb_ZCXkQFjADegQIBRAB&usg=AOvVaw2Ojtd8 Vk0O3P_z_ftY53fg
Senast redigerad av flashbackstasi 2021-01-13 kl. 00:54. Anledning: felstavat
Citera
2021-01-13, 00:58
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Egentligen borde jag inte kommentera dina otroligt korkade inlägg..Du har i hela denna tråd kommit med dina felaktiga påståenden tagna ur luften utan källfakta..
Men här har du lite av det han gjort..

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.whitehouse.gov/trump-administration-accomplishments/&ved=2ahUKEwi-os-Lx5fuAhXBpIsKHb_ZCXkQFjADegQIBRAB&usg=AOvVaw2Ojtd8 Vk0O3P_z_ftY53fg

Skrivet och publicerat av Trump propagandaministerium. Du kan inte vara allvarlig?

Citera
2021-01-13, 02:43
Medlem
lasternassummas avatar
Sammanfattning av hur Trump uppmanade sin mobb att gå till angrepp mot Kapitolium
Vid lunchtid, ca 12.00, talade Trump till sina anhängare.
Han sa bl.a. detta.

Vad Trump sa
«We will never give up! We will never concede! We're Going to walk down to the Capitol! Because you'll never take back our country with weakness! You have to show strength and you have to be strong!»
Timeline
12:53 hade mobben anlänt till Kapitolium. Snart hade mobben övermannat vakterna utanför kapitolium. Inom någon timme hade mobben tagit sig fram till alla ingångar.
Strax efter 14, ca 2:14 PM ET började angriparna tränga in i parlamentsbyggnaden.
Omkring 14:30, 2:30 PM ET hade angriparna övermannat vakterna, bl.a. genom att döda en vakt genom att slå en brandsläckare i huvidet på honom.
14:45 trängde angriparna in i plenisalarna.
Runt 15:00, 3:00 PM ET hade angriparna trängt in i och genomsökt dom flesta rum och letat efter bl.a. Pence och Pelosi, som dom tidigare skränat att dom skulle hänga.

Trots upprepade anmodningar, från partikollegor och andra, så vägrade Trump att försöka kalla tillbaka angriparna, som han bara några timmar tidigare uppmanat att gå till angrepp mot Kapitolium för att förhindra att presidentvalet godkändes där.

16:17, 4:17 PM ET la Trump ut en kort video på Twitter där han uppmanade sin mobb att avsluta angreppet på Kapitolium.

Här finns, vad Trump sa och vad som hände sedan.

https://www.youtube.com/watch?v=xfwbhC2Un2Y

Här är Trumps hela tal, transkriberat.

https://www.rev.com/blog/transcripts/donald-trump-speech-save-america-rally-transcript-january-6

Citera
2021-01-13, 08:51
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Jag vet vad nyliberalism är och du måste väl ändå begripa att konservatism och nyliberalism är vitt skiljda från varandra? ”Fria marknader” är en liberal idé och som jag skrev har vare sig Trump eller Reagan förfäktat den. Vill du kalla privatiseringar och skattesänkningar för nyliberalism så var Hitler också nyliberal. Skriver du under på det?

Jag bemöter inte din halmgubbe om ”fria marknader” och konservativa mer. Hyckleriet står liberaler för när de påstår sig vara för yttrandefrihet men inte vill upprätthålla första tillägget i konstitutionen utan stödjer massiv censur.

Jaså, du ville inte prata om Bidens ”försonande” gester mer eller analogin mellan vänsterns ryssanklagelser och högerns anklagelser om valfusk? Du är en typisk inkonsekvent vänstermänniska. En måttstock för er i vänstern och en annan för högern ska gälla. Samma vad gäller Capitoliumincidenten. BLM och Antifa har påhejade av demokraterna vandaliserat, misshandlat, bränt och dödat runtom i USA i ett halvår. Vänstern har också för något år sen trängt in i senaten och stört processen där Kavanaugh skulle godkännas till HD. Inga brösttoner om terrorism och hysteriska anklagelser om ”hot mot demokratin” då inte.

Jag ska vara lite försonande och ge dig att det finns liberaler som hyllar de här avstängningarna och det tycker inte jag är särskilt genomtänkt. Jag tillhör inte den gruppen. På samma sätt som du inte tillhör gruppen nyliberaler som annars utgör en stor andel av konservativa.

Båda grupperna är hycklare. Men jag tycker att man kan skilja på att uppmana till våld och att vara konservativ, jag personligen tycker att det är en acceptabel inskränkning av yttrandefriheten att förbjuda uppmaningar till våld. Därmed inte sagt att alla, eller ens de flesta, av de konton som nu rensas bort från alla sociala medier har varit uppviglare. Man är lite mer barbariska på högersidan, det här är ett ganska typiskt konservativt inlägg jag precis såg:

Citat:
Spoken like a true brainwashed snowflake who doesn't even know he's a communist and who is going to shit his pants when we start slaughtering his rioting, assaulting Antifa BLM bitch friends in the street. GTFO out if [sic] this country.

Och då syftar jag bara på beteendet i sociala medier alltså. Den där mannens konto är hyfsat populärt på parler och han är inte avstängd.

Nej jag skulle inte kalla Hitler nyliberal, fast rent ekonomiskt är det kanske möjligt att etiketten hade passat om man inte hade startat krig och därför tagit kontroll över landets industri. Pinochet är ju en annan av nyliberalismens huvudfigurer, så avståndet är kanske inte så långt som du tror.

Du kan se det som att Biden försonas med republikaner som Schwarzenegger (som liknat upploppet med kristallnatten). Jag tror inte det spelar så avgörande roll exakt vilka ord han använder när han talar om den här händelsen, som alla, till och med Trump, har fördömt. Det jag syftar på är politiken han kommer föra, han gör antagligen som Obama och uttrycker sig bra, låter som om han vore den där radikalen som konservativa kallar honom, samtidigt som han driver en center-högerpolitik.

BLM triggades, precis som tidigare, av olika dödsfall, inte av någon politiker.

Du tycker att när en ensam demonstrant tar sig in och skriker lite innan den blir utkörd av vakterna är ungefär samma sak som det som hände den 6e? Jag tror inte de brukar kalla sig revolutionärer, eller fantiserar om hur deras aktion ska trigga ett inbördeskrig, och jag tror inte de försöker göra mer än att protestera, de är förmodligen till exempel inte ute efter att hänga vicepresidenten.
Citera
2021-01-13, 09:55
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag ska vara lite försonande och ge dig att det finns liberaler som hyllar de här avstängningarna och det tycker inte jag är särskilt genomtänkt. Jag tillhör inte den gruppen. På samma sätt som du inte tillhör gruppen nyliberaler som annars utgör en stor andel av konservativa.

Båda grupperna är hycklare. Men jag tycker att man kan skilja på att uppmana till våld och att vara konservativ, jag personligen tycker att det är en acceptabel inskränkning av yttrandefriheten att förbjuda uppmaningar till våld. Därmed inte sagt att alla, eller ens de flesta, av de konton som nu rensas bort från alla sociala medier har varit uppviglare. Man är lite mer barbariska på högersidan, det här är ett ganska typiskt konservativt inlägg jag precis såg:

Och då syftar jag bara på beteendet i sociala medier alltså. Den där mannens konto är hyfsat populärt på parler och han är inte avstängd.

Nej jag skulle inte kalla Hitler nyliberal, fast rent ekonomiskt är det kanske möjligt att etiketten hade passat om man inte hade startat krig och därför tagit kontroll över landets industri. Pinochet är ju en annan av nyliberalismens huvudfigurer, så avståndet är kanske inte så långt som du tror.

Du kan se det som att Biden försonas med republikaner som Schwarzenegger (som liknat upploppet med kristallnatten). Jag tror inte det spelar så avgörande roll exakt vilka ord han använder när han talar om den här händelsen, som alla, till och med Trump, har fördömt. Det jag syftar på är politiken han kommer föra, han gör antagligen som Obama och uttrycker sig bra, låter som om han vore den där radikalen som konservativa kallar honom, samtidigt som han driver en center-högerpolitik.

BLM triggades, precis som tidigare, av olika dödsfall, inte av någon politiker.

Du tycker att när en ensam demonstrant tar sig in och skriker lite innan den blir utkörd av vakterna är ungefär samma sak som det som hände den 6e? Jag tror inte de brukar kalla sig revolutionärer, eller fantiserar om hur deras aktion ska trigga ett inbördeskrig, och jag tror inte de försöker göra mer än att protestera, de är förmodligen till exempel inte ute efter att hänga vicepresidenten.

Gruppen nyliberaler är definitionsmässigt inte konservativa. Du lider av vanföreställningar vilket understryks när du betecknar Pinochet och Hitler som enonomiska nyliberaler. I själva verket företräder du en typisk marxistposition där meningsmotståndare stämplas som endera ”fascister” eller nyliberaler beroende på kontext. Motsätter man sig en gigantisk omhändertagande marxiststat så smetar ni epitetet ”nyliberaler”.
Sen hyllar i princip alla liberaler avstängningarna och censuren som big tech vidtagit.

De avstängningar och den censur som big tech vidtagit mot högerdebattörer har så gott som aldrig med våldsuppmaningar att göra. Du sprider etablissemangslögner som går ut på att regimkritiker står för ”våld och hat”. Ironin är att etablissemanget genom sin öppna attack mot yttrandefriheten kommer att få just ”våld och hat”.

Uppvigling och uppmaning till våld från Antifa får florera fritt på twitter. Antifa hyllar våld mot polisen och manar till att störta den folkvalda regimen utan att twitter censurerar. Du lever i en verklighetsförnekande bubbla om du inte fattat att måttstockarna är helt olika.

Hundreds of people in ‪#NYC‬ brought the fight home from ‪#Minneapolis‬ last night! Pigs tried to frighten crowds, but nobody stopped!! Vans were chased away, pigs beaten back, & their cars scrambled w/ ‪#FTP‬ scrawled on them! Sporadic memorials for ‪#GeorgeFLoyd‬ held his name high!”

https://nlpc.org/2020/06/01/antifas-call-to-violence-gets-free-rein-on-twitter-while-trump-is-censored/

BLM och Antifa är marxistiska organisationer som uttryckligen vill störta regimen. De uttnyttjar bara händelser för det syftet. Men det är ett faktum att de fått carte blanche av demokraterna och övrigt etablissemang att vandalisera, bränna, plundra, ockupera och döda. Det var förövrigt flera hundra vänstermänniskor som greps när de trängde in i senaten då Kavanaugh skulle godkännas till HD.

Det finns inga utsikter till försoning vilket som längre. Valet står mellan konfrontation eller separation. Den agenda som Biden och demokraterna avser att genomföra är renodlat kommunistisk. Flera delstater har redan annonserat att de är intresserade av utträde från federationen.
Citera
2021-01-13, 10:04
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Gruppen nyliberaler är definitionsmässigt inte konservativa. Du lider av vanföreställningar vilket understryks när du betecknar Pinochet och Hitler som enonomiska nyliberaler. I själva verket företräder du en typisk marxistposition där meningsmotståndare stämplas som endera ”fascister” eller nyliberaler beroende på kontext. Motsätter man sig en gigantisk omhändertagande marxiststat så smetar ni epitetet ”nyliberaler”.
Sen hyllar i princip alla liberaler avstängningarna och censuren som big tech vidtagit.

De avstängningar och den censur som big tech vidtagit mot högerdebattörer har så gott som aldrig med våldsuppmaningar att göra. Du sprider etablissemangslögner som går ut på att regimkritiker står för ”våld och hat”. Ironin är att etablissemanget genom sin öppna attack mot yttrandefriheten kommer att få just ”våld och hat”.

Uppvigling och uppmaning till våld från Antifa får florera fritt på twitter. Antifa hyllar våld mot polisen och manar till att störta den folkvalda regimen utan att twitter censurerar. Du lever i en verklighetsförnekande bubbla om du inte fattat att måttstockarna är helt olika.

Hundreds of people in ‪#NYC‬ brought the fight home from ‪#Minneapolis‬ last night! Pigs tried to frighten crowds, but nobody stopped!! Vans were chased away, pigs beaten back, & their cars scrambled w/ ‪#FTP‬ scrawled on them! Sporadic memorials for ‪#GeorgeFLoyd‬ held his name high!”

https://nlpc.org/2020/06/01/antifas-call-to-violence-gets-free-rein-on-twitter-while-trump-is-censored/

BLM och Antifa är marxistiska organisationer som uttryckligen vill störta regimen. De uttnyttjar bara händelser för det syftet. Men det är ett faktum att de fått carte blanche av demokraterna och övrigt etablissemang att vandalisera, bränna, plundra, ockupera och döda. Det var förövrigt flera hundra vänstermänniskor som greps när de trängde in i senaten då Kavanaugh skulle godkännas till HD.

Det finns inga utsikter till försoning vilket som längre. Valet står mellan konfrontation eller separation. Den agenda som Biden och demokraterna avser att genomföra är renodlat kommunistisk. Flera delstater har redan annonserat att de är intresserade av utträde från federationen.

Nyliberalismen är en konservativ ideologi. Eller vad skulle du kalla t ex Reagan, Thatcher och Pinochet? Marxister?

Det är ju lätt ironiskt när du beklagar dig för att man använder ordet fascist för lättvindigt, samtidigt som du kallar den konservative Joe Biden för kommunist.

Jag tycker du har huvudsakligen fel om såväl BLM som antifa, men jag tror det här är fel tråd för den diskussionen. Delvis beror det förstås på att jag tycker om syftet, jag tycker polisövervåld är dåligt. Men jag tycker att demokrati är bra, därför anser jag att upploppet den 6e var värre, trots att kostnaden för förstörelsen är blygsam i jämförelse.
Citera
2021-01-13, 10:20
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Nyliberalismen är en konservativ ideologi. Eller vad skulle du kalla t ex Reagan, Thatcher och Pinochet? Marxister?

Det är ju lätt ironiskt när du beklagar dig för att man använder ordet fascist för lättvindigt, samtidigt som du kallar den konservative Joe Biden för kommunist.

Jag tycker du har huvudsakligen fel om såväl BLM som antifa, men jag tror det här är fel tråd för den diskussionen. Delvis beror det förstås på att jag tycker om syftet, jag tycker polisövervåld är dåligt. Men jag tycker att demokrati är bra, därför anser jag att upploppet den 6e var värre, trots att kostnaden för förstörelsen är blygsam i jämförelse.

Jisses vilken ignorans du uppvisar. Nej, nyliberalism är en slags liberalism som i sin tur är en vänsterlära. Filosofiskt odiskutabelt eftersom liberalismen företräder Upplysningstidens ideal och konservatismen motsätter sig desamma. Att reversera marxistiska inslag är inte nyliberalism. Men så tyckte du ju att Hitlers privatiseringsprogram och skattesänkningar var nyliberalism förstås.

Jag konstaterar bara att den agenda som Biden/Harris förbereder är kommunistisk. Det är inget invektiv utan fakta. Läs på lite om ”build back better” och ”the great reset” exempelvis.

Ditt ”tyckande” beror ju på att du betraktar världen utifrån din grava vänsterbias. Därför kan du motivera vad som helst när vänstern gör det. För att du ”tycker” att deras syfte är gott. Så resonerade Lenin och Trotskij också. Eftersom syftet var gott kunde de massmörda tiotals miljoner människor. Men som jag skrev finns inte längre förutsättningarna för fredlig samexistens mellan högersinnade och vänstersinnade amerikaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in