Citat:
Ursprungligen postat av
Worldwatcher
Jag vet vad nyliberalism är och du måste väl ändå begripa att konservatism och nyliberalism är vitt skiljda från varandra? ”Fria marknader” är en liberal idé och som jag skrev har vare sig Trump eller Reagan förfäktat den. Vill du kalla privatiseringar och skattesänkningar för nyliberalism så var Hitler också nyliberal. Skriver du under på det?
Jag bemöter inte din halmgubbe om ”fria marknader” och konservativa mer. Hyckleriet står liberaler för när de påstår sig vara för yttrandefrihet men inte vill upprätthålla första tillägget i konstitutionen utan stödjer massiv censur.
Jaså, du ville inte prata om Bidens ”försonande” gester mer eller analogin mellan vänsterns ryssanklagelser och högerns anklagelser om valfusk? Du är en typisk inkonsekvent vänstermänniska. En måttstock för er i vänstern och en annan för högern ska gälla. Samma vad gäller Capitoliumincidenten. BLM och Antifa har påhejade av demokraterna vandaliserat, misshandlat, bränt och dödat runtom i USA i ett halvår. Vänstern har också för något år sen trängt in i senaten och stört processen där Kavanaugh skulle godkännas till HD. Inga brösttoner om terrorism och hysteriska anklagelser om ”hot mot demokratin” då inte.
Jag ska vara lite försonande och ge dig att det finns liberaler som hyllar de här avstängningarna och det tycker inte jag är särskilt genomtänkt. Jag tillhör inte den gruppen. På samma sätt som du inte tillhör gruppen nyliberaler som annars utgör en stor andel av konservativa.
Båda grupperna är hycklare. Men jag tycker att man kan skilja på att uppmana till våld och att vara konservativ, jag personligen tycker att det är en acceptabel inskränkning av yttrandefriheten att förbjuda uppmaningar till våld. Därmed inte sagt att alla, eller ens de flesta, av de konton som nu rensas bort från alla sociala medier har varit uppviglare. Man är lite mer barbariska på högersidan, det här är ett ganska typiskt konservativt inlägg jag precis såg:
Citat:
Spoken like a true brainwashed snowflake who doesn't even know he's a communist and who is going to shit his pants when we start slaughtering his rioting, assaulting Antifa BLM bitch friends in the street. GTFO out if [sic] this country.
Och då syftar jag bara på beteendet i sociala medier alltså. Den där mannens konto är hyfsat populärt på parler och han är inte avstängd.
Nej jag skulle inte kalla Hitler nyliberal, fast rent ekonomiskt är det kanske möjligt att etiketten hade passat om man inte hade startat krig och därför tagit kontroll över landets industri. Pinochet är ju en annan av nyliberalismens huvudfigurer, så avståndet är kanske inte så långt som du tror.
Du kan se det som att Biden försonas med republikaner som Schwarzenegger (som liknat upploppet med kristallnatten). Jag tror inte det spelar så avgörande roll exakt vilka ord han använder när han talar om den här händelsen, som alla, till och med Trump, har fördömt. Det jag syftar på är politiken han kommer föra, han gör antagligen som Obama och uttrycker sig bra, låter som om han vore den där radikalen som konservativa kallar honom, samtidigt som han driver en center-högerpolitik.
BLM triggades, precis som tidigare, av olika dödsfall, inte av någon politiker.
Du tycker att när en ensam demonstrant tar sig in och skriker lite innan den blir utkörd av vakterna är ungefär samma sak som det som hände den 6e? Jag tror inte de brukar kalla sig revolutionärer, eller fantiserar om hur deras aktion ska trigga ett inbördeskrig, och jag tror inte de försöker göra mer än att protestera, de är förmodligen till exempel inte ute efter att hänga vicepresidenten.