2021-01-12, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Trump har dragit skam över USA och republikanska partiet

Det har gått bra för republikanerna i valet inklusive presidentvalet, fast presidentskapet gick förlorat i en kupp, så prata inte skit, din W. Bushkompis där.

BLM och Antifa är skamliga som de betett sig.

Trump däremot förknippas med lag, ordning, popularitet (som Biden saknar helt) och att värna om kulturarvet

som vänsterpacket gav sig på vid sidan av att bränna ned privat egendom.
Citera
2021-01-12, 16:07
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det stämmer.

Jag hade inte argumenterat så. En vaccin-tomte är jag heller inte en och Trump är.

Man gillar Trump starkt men han har inte varit felfri.

Därnäst gör du fånig partipolitik av detta igen. Brukar det inte vara "standardpolitik" med utförsäljningar under Clinton och Obama-perioderna?

Du låter ju som en vettig person, vad är det med Trump du gillar? Är det att han är politiskt inkorrekt?

Jo det är sant att demokraterna bara knappt är bättre på det området. Och man kan argumentera för att republikanerna åtminstone är öppna med sitt förakt för folket, vilket huvudsakligen delas av demokraterna. Tänk till exempel på hur Mitch mycket slugt lyckades döda tanken på $2000 till medborgarna.
Citera
2021-01-12, 16:53
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det har gått bra för republikanerna i valet inklusive presidentvalet, fast presidentskapet gick förlorat i en kupp, så prata inte skit, din W. Bushkompis där.

BLM och Antifa är skamliga som de betett sig.

Trump däremot förknippas med lag, ordning, popularitet (som Biden saknar helt) och att värna om kulturarvet

som vänsterpacket gav sig på vid sidan av att bränna ned privat egendom.

Trump - Landsförrädaren
Den enda kuppmakaren som USA sett i modern tid är Donald Trump.
Det var han som hetsade sin lynchmobb att marschera till Capitol Hill för att storma kapitolium.
Vi får väl se om det går att bevisa, men ett av syftena med stormningen var uppenbarligen att lyncha Pence och Pelosi.

Han kommer att gå till historien som idoten som försökte förvandla USA till en bananrepublik.

Det är beklagligt att kuppmakaren Diaper Don ännu inte kastats i fängelse! Dom väntar väl på att hans immunitet ska upphöra...

Trump har något slags rekord genom att ha dragit på sig sirka 3000 stämningar. Hittills. Han har alla kvaliteter som man väntar sig hos en maffiaboss.

Nu får vi hoppas att alla bevis om hur han köpte valresultatet 2016 av Ryssland kommer fram. När han inte längre kan förhindra en ordentlig utredning.

Kultur - Förgyllda kranar?
Den enda insats Trump gjort som jag kan komma på som kommer i närheten av att likna kultur är väl när han köpte Eastern Shuttle, förgyllde kranarna på toaletterna, höjde priserna så mycket att resenärerna försvann och bolaget gick i konkurs. Kanske är det sådant som man ska kalla "kultur á la Diaper Don"?

Citera
2021-01-12, 16:59
Medlem
Trump kommer att minnas:

som den som sina sista månader vägrade att hjälpa till med distribuering av vaccin. Så det har gått väldigt långsamt.

som den som lovar ALLA samma behandling som han fått för coronan och det GRATIS. Inget av det har hänt.

som den som före 2016 ljög, och sen flera gånger som president att ALLA skulle få BÄTTRE och BILLIGARE sjukvård. Han sa att det var klart 2015.

som den som ökade statsskulden i högkonjunktur

som den som hjälpte till med att hjärntvätta stackar illafungerande människor att det var valfusk. De var övertygade om detta redan fem månader FÖRE valet.

som den som hetsade upplopp i ett försöka att göra en statskupp två veckor innan nästa administration tillträder.

Som den som aldrig kunde diskutera politik utan bara slängde slagord omkring sig, repetitivt och mässande, sövande av den massa som saknar förmåga att ta sig fram i dagens samhället där tillgång till ett språk är nödvändigt.

som den som fick folk att bli terrorister och bli av med sina vapen, flygmöjligheter, jobb och anseende. Och den som fick minst 5 personer att dö.

som den som ALDRIG brydde sig om någon annan. När han nästan fick sin egen VP dödad så förstår, eller borde man förstå det allvarliga i hans oförmåga att relatera till andra människor.
Citera
2021-01-12, 17:22
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Kommer republikanska partiet att överleva Trump?
Snacka om att det gått utför från 1861 till 2021, då Trump försökte avskaffa demokratin genom att hetsa sin mobb till att marchera till Capitol Hill och storma Kapitolium!
Vad har du, i egenskap av stor militärstrateg, att säga om beväpningen vid denna statskupp? I Turkiet häromåret använde de iaf pansar när de gjorde statskupp.
Citera
2021-01-12, 18:03
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Vad har du, i egenskap av stor militärstrateg, att säga om beväpningen vid denna statskupp? I Turkiet häromåret använde de iaf pansar när de gjorde statskupp.

Var det ett kuppförsök eller var det en revolution som Trump och hans mobb skulle göra?
I Turkiet var det, precis som det som Trump iscensatte den 6e januari, ett kuppförsök.
I Turkit låste dom in kuppmakarna. Vad gör dom i USA?

Handeldvapen, rörbomber och molotov coctails var allt dom som stormade Kapitolium hade.

Jag håller med, någon stor kuppmakare kommer nog aldrig Trump att bli...

Å andra sidan hade kanske Trumps lynchmobb nöjt sig med att mörda Pence och Pelosi och några till?

Elizabeth, å andra sidan, hävdade ju bestämt att dom skulle göra revolution.

https://www.youtube.com/watch?v=Dt_fVPc7h50

Citera
2021-01-12, 19:13
Avstängd
Citat:
Du listade 19 punkter som du hävdade pekade på bra saker som Trump gjort.
Flera av punkterna var upprepningar. Ingen av punkterna var övertygande.
Jag ifrågasatte i stort sett alla dina 19 punkter med sakargument.

Hade du några invändningar mot mina sakargument?

Det hade du uppenbarligen inte, för då skulle du ha framfört dina invändningar.

Om du tror att en argumentationsretorik som, helt med avsaknad av sakargument, går ut på att säga "jag har rätt och du har fel" verkar övertygande, så tror jag att du underskallar läsare och skribenter på Flashback.

Det kanske fungerar på dagis? Är du förskolelärare?

Du får lugna ner dej nu!
De punkter jag pekade på är in fakto rätt.
Om du nu ska dementera detta så förväntar jag mej att du lägger upp källfakta från oberoende källa.
Citera
2021-01-12, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Du låter ju som en vettig person, vad är det med Trump du gillar? Är det att han är politiskt inkorrekt?

Jo det är sant att demokraterna bara knappt är bättre på det området. Och man kan argumentera för att republikanerna åtminstone är öppna med sitt förakt för folket, vilket huvudsakligen delas av demokraterna. Tänk till exempel på hur Mitch mycket slugt lyckades döda tanken på $2000 till medborgarna.

Det är förstås befriande att han bett journalistpacket att skita ned sig, ofta, även om han uttryckt sig snällare mot dem. Där har jag i åtanke de svenska journalisterna där Mathias Ståhle och Eva Burman på Eskilstunakuriren är de äckligaste jag vet om. Men journalistkåren stinker till sin helhet.

Trump tog ju bort USa från paris-avtalet också. Perfekt eftersom jag själv inte är klimathysteriker men äldre bekanta är. Jag tål inte det där och de människor som låter som de gör (mellan flygresorna till påkostade resmål, hur fan kan hjärntvätten sätta sig så lätt på dem och ändå hycklar man friskt).

Trump har även varit president när BLM och antifa bränt ned egendom för enorma summor och löpt amok och förstört kulturarvet. Trump är bäst och anständig jämfört med detta mördarpack, såklart.

Gillar hans avspända attityd mot Raket-mannen och Putin. Hillary Clinton var istället aggressiv mot Putin.

Hans person är trevlig också, mot alla som förtjänar det.
Citera
2021-01-12, 19:58
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Trump - Landsförrädaren
Den enda kuppmakaren som USA sett i modern tid är Donald Trump.
Det var han som hetsade sin lynchmobb att marschera till Capitol Hill för att storma kapitolium.
Vi får väl se om det går att bevisa, men ett av syftena med stormningen var uppenbarligen att lyncha Pence och Pelosi.

Han kommer att gå till historien som idoten som försökte förvandla USA till en bananrepublik.

Det är beklagligt att kuppmakaren Diaper Don ännu inte kastats i fängelse! Dom väntar väl på att hans immunitet ska upphöra...

Trump har något slags rekord genom att ha dragit på sig sirka 3000 stämningar. Hittills. Han har alla kvaliteter som man väntar sig hos en maffiaboss.

Nu får vi hoppas att alla bevis om hur han köpte valresultatet 2016 av Ryssland kommer fram. När han inte längre kan förhindra en ordentlig utredning.

Kultur - Förgyllda kranar?
Den enda insats Trump gjort som jag kan komma på som kommer i närheten av att likna kultur är väl när han köpte Eastern Shuttle, förgyllde kranarna på toaletterna, höjde priserna så mycket att resenärerna försvann och bolaget gick i konkurs. Kanske är det sådant som man ska kalla "kultur á la Diaper Don"?

Kan du inte ta en paus i ditt agitproppande och försöka klämma ur dig något som åtminstone påminner om belägg för att Trump uppmanat sina anhängare att ta till våld och/eller ockupera Capitolium?
Citera
2021-01-12, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Tänk till exempel på hur Mitch mycket slugt lyckades döda tanken på $2000 till medborgarna.

Va? Helikopterpengar? Och det tycker du är presenter till folket?
Citera
2021-01-12, 20:32
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Var det ett kuppförsök eller var det en revolution som Trump och hans mobb skulle göra?
I Turkiet var det, precis som det som Trump iscensatte den 6e januari, ett kuppförsök.
I Turkit låste dom in kuppmakarna. Vad gör dom i USA?
Ja, Turkiet har ju mycket mer utvecklad militär än USA, där det uppenbarligen räcker med flaggstänger som vapen när man gör statskupp.

När jag tänker på det, var det förresten inte ett försök till världsrevolution?
Citera
2021-01-12, 20:36
Bannlyst
Citat:
Kennedys historiska lagförslag – The Civil Rights Bill
J.F. Kennedy lät utforma ett lagförslag, "civil rights bill", som förelades kongressen 1963-06-19. Kennedy mördades i Dallas 1963-11-22. Representanthuset godkände förslaget 1964-02-10. Efter 54 dagars filibuster godkände senaten förslaget 1964-06-19.
Att ge Johnson eller någon annan äran för Kennedys förslag är väl snarast att betrakta som historieförfalskning?

Men förvisso. Jag läste just exakt samma sak. Du har varit inne på Wikipedia men låt gå.

Än sen? Jag har aldrig förnekat att Kennedy kan vara nummer ett av presidenterna sedan 1960 och Trump nummer två, den näst bästa.

Men på den tiden var demokraterna verkliga liberaler, inga d-a vänsterextremister och ett egenintresse som de är idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in