2020-12-09, 12:47
Medlem
lasternassummas avatar
Hur kommer vi att minnas Trump?
I början på nästa år får vi se vilken form det tar. Mycket av det som Trump fört in i politik och i hans förhållningssätt till media och till olika organ inom statsapparaten är nytt. Vad kan man hitta som varit bra och vad har varit dåligt? Här är några exempel som jag kom att tänka på.

Bra med Trump
– Han har sänkt skatter.
– Han har i viss mån lyckats ifrågasätta delar av "den utvidgade PK-värdegrunden".
– Han har försökt minska makten hos den tredje statsmakten (media).
– Han har krattat manegen för att kommande presidenter inte ska vara narcissistiska mytomaner som sprider konspirationsteorier.
– Han har genom att vara "spektakulär" och full av överraskningar upprätthållit ett ovanligt stort intresse för USAs politik i USA och i resten av världen.
– Han har försökt peka på nackkdelar med en globalistisk värld.

Dåligt med Trump
– Handelsunderskottet har ökat till att bli rekordstort.
– Statsskulden har ökat till att bli rekordstor.
– Han har varit dålig på att kommunicera med media.
– Han har skapat ansträngda relationer till stora delar av omvärlden.
– Han har i viss mån undergrävt förtroendet för forskning och vetenskap genom att lansera egna teorier, utan grund.
– Han har försummat miljöfrågor och frågor som rör klimatet.

Kommer kritiken mot Trump att öka eller att avta?
Å ena sidan har Trump som president åtnjutit den respekt som POTUS alltid har hos folket i USA. När den respektan upphör kanske hans brister och svagheter kommer att exponeras mer än tidigare? Å andra sidan kanske han snart faller i glömska. Hur snabbt det sker beror väl delvis på hans framtida roll inom politiken. Om republikanerna hittar en något mer rumsren "ledare" som framgångsrikt kan kandidera som republikansk presidentkandidat 2024 så tror jag att Trump snart försvinner från den politiska arenan.
Då blir han den parantes inom politiken som jag anser att han förtjänar att bli.

Hur tror du att vi kommer att minnas Trump?

Senast redigerad av lasternassumma 2020-12-09 kl. 13:08.
Citera
2020-12-09, 12:50
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Hur kommer vi att minnas Trump?

Like a perfect example on what can happen if you give a gun to a baby.
Citera
2020-12-09, 12:56
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Redan innan han förlorade valet och hans löjliga kampanj om "valfusk" började, så låg Trump ju i absoluta botten vad gäller hur amerikanska befolkningen rankar presidenterna. Tror faktiskt han låg allra längst ner av alla.

Efter det så har ju respekten för Trump fallit ännu mer avgrundsdjupt, genom att han har den sämsta transition till nästa president genom historien (något val på 1870-talet rankas som tvåa i den bottenligan).

Kort sagt, amerikanerna gillar inte:
- Dåliga forlorare
- Narcissistiska skrytmånsar
- Presidenter som bara spelar golf och inte åstadkommer något
- Presidenter som berikar sin familj från ämbetet
Citera
2020-12-09, 13:21
Medlem
Opaques avatar
Odiskutabelt : En President som inte startad något nytt krig på någon plats. En outstanding bedrift. T.o.m. Dem är upprörda över att Trump drar tillbaka trupper från Syrien och Afganistan,det vill inte säga lite . Det säger att Dem är skenheliga
Citera
2020-12-09, 13:32
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Odiskutabelt : En President som inte startad något nytt krig på någon plats. En outstanding bedrift. T.o.m. Dem är upprörda över att Trump drar tillbaka trupper från Syrien och Afganistan,det vill inte säga lite . Det säger att Dem är skenheliga

Jag tycker att det är tänkvärt. Även om Trump kan upplevas som en "hök" så är resultatet av vad han gjort viktigt. Han har minskat USAs militära engagemang i olika delar av världen.

Han har också ansträngt sig för att minska spänningen i Mellanöstern och runt Nordkorea. Hur framgångsrikt det har varit kan väl diskuteras, men han har försökt. I vissa avseenden mer än någon tidigare.

Ibland har ju tillbakadragandet av trupper kritiserats. T.ex. när USA minskade sitt engagemang i Syrien på ett sätt som riskerade att försvåra "omhändertagandet" av tillfångatagna IS-krigare. Eller i Afganistan, där USA-trupper nog bidrar till en viss stabilitet i ett oroligt land.

Citera
2020-12-09, 13:34
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Fredlig president som talade ur hjärtat
Han hade inte bitchiga falska överklassen och framtida diktaturen oligarkin på sin sida.
Trump är stark symbol för yttrandefrihet.

Statsskulden ökade under Obama's tid också.
Citera
2020-12-09, 13:37
Medlem
Krigsministerns avatar
Så här kommer jag att minnas honom:

Bra:
Dialogen med Demokratiska Folkrepubliken Korea.

Dåligt:
Hoten, hetsen och det misslyckade statskuppförsöket mot folkets Venezuela.
Kriget mot Syrien.
Hetsen mot Kuba.
Att han inte höll sitt löfte om "America first" utan fortsatte att hota och trakassera en stor del av världens befolkning.
Den fula jävla debattstilen som varit på en 10-årings nivå i sandlådan.
Mytomanin och narcissismen.
Citera
2020-12-09, 13:39
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Jimmy Carter gjorde inte det heller. Men han är inte direkt högt aktad för den bedriften, eller alls bland Trumps fans.
Citera
2020-12-09, 13:41
Medlem
Pluppiplupps avatar
Om han nu inte får fyra år till vid makten, så kommer jag minnas honom för främst detta:

Ingen har väl någonsin lyckats skapa så mycket psykisk ohälsa hos så många människor att de är beredda att slösa bort sina liv på ett anonymt forum dagarna i ända och skriva ut sin inbillade avsky för denna man.
Aldrig har väl en människa lyckat få så många människor att kasta bort så mycket av den värdefulla tid vi får på denna jord, på just obetydlig dynga.

Hade jag inte vetat bättre, så hade jag trott att Trump var det största trollet i modern historia.

Det mest komiska med det hela är, att om nu Biden tar över makten, så måste dessa sorgliga människor spendera de nästkommande fyra åren med att försvara allt som Biden gör och fortsätta gasta om hur ond Trump är och vilken skada han har åsamkat landet.
Citera
2020-12-09, 13:47
Medlem
pertinaciouss avatar
Citat:
Just att han inte har invaderat Iran och låtit Rotschilds bygga en ny centralbank där är nog den enskilt största anledningen till varför globalistjudarna vill ha bort honom och har använt media till att konstant bombardera pöbeln med anti-Trump-propaganda under 4 års tid.

Jag hoppas att Trump blir ihågkommen som den president som tog tillbaka makten från Juden och gav den till folket. Vi får se hur det går under veckorna som kommer.
Citera
2020-12-09, 13:47
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppiplupp
Om han nu inte får fyra år till vid makten, så kommer jag minnas honom för främst detta:

Ingen har väl någonsin lyckats skapa så mycket psykisk ohälsa hos så många människor att de är beredda att slösa bort sina liv på ett anonymt forum dagarna i ända och skriva ut sin inbillade avsky för denna man.
Aldrig har väl en människa lyckat få så många människor att kasta bort så mycket av den värdefulla tid vi får på denna jord, på just obetydlig dynga.

Hade jag inte vetat bättre, så hade jag trott att Trump var det största trollet i modern historia.

Det mest komiska med det hela är, att om nu Biden tar över makten, så måste dessa sorgliga människor spendera de nästkommande fyra åren med att försvara allt som Biden gör och fortsätta gasta om hur ond Trump är och vilken skada han har åsamkat landet.

Värst av allt. De kommer få det inte lätt att stödja han. De kommer känna enormt obehag att man måste säga Ja till krig, bara för att mediaapparaten rullar på om "Krig är bra".

Trump är bäst. Nästa val kommer det säkert en ny Trump. I yngre form.
Citera
2020-12-09, 13:49
Medlem
Han kommer att ses som den politiker som arbetade på samma sätt som en maffiaboss. Förutom att han inte mördar folk.

Och han kommer att ses som den som ljög om coronan.

Och som den som fick miljoner människor att bli lurade av honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in