Citat:
Ursprungligen postat av
WannaBeCopBoy
Ska du inte köpa några böcker personligen på termin 2 eller menar du att det inte finns obligatoriska böcker på termin 2? Själv fick jag skaffa fram 5 böcker som de nämnde att man ska ha.
Vapen lektion 1 gång per vecka samt fysiska moment redan vid första terminen!!! låter ju spännande, trodde verkligen första terminen skulle bara vara det akademiska delen.

Det har varit full rulle sedan dag 1! Redan första dagen fick vi hålla vapen så dom kan beställa ett för oss. Andra veckan fick vi pröva uniformen för beställning som vi kommer ha nu i T2. Första terminen fick vi vårat bälte, handfängsel och fake oc spray. Vi har haft greppteknik, vapen, IT, kriminalteknik, akutsjukvård, hälsa och bilkörning under T1 som är praktiska på campus.
Jag kommer köpa 0 böcker i T2, oavsett om vissa böcker är obligatoriska. Den enda som jag använt under T1 var Polislagen-en kommentar (bra bok som jag rekommenderar). ALLA andra böcker jag köpte var slös på mina pengar..... Personligen lär jag mig inget av att läsa, alla obligatoriska böcker bläddrade jag i på bibblan eller om någon i basgruppen hade den. MEN hände bara 2 ggr att man var TVUNGEN att referera till en viss bok.
Annars har det mer varit att man ska läsa ex antal kapitel innan lektionen. Men som sagt, lär mig inget av att lösa 60 sidor plus att jag aldrig hade tid för det för pluggtempot ligger på max genom hela terminen
Jag trivs väldigt bra med utbildningen och hoppas ni kommer känna samma