Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-08, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Ni som gick vidare från psykologen.
Vad hade ni för kläder på er? Bör man ha skjorta eller avslappnad stil jeans och tjock tröja
Jag hade vanliga jeans och en t-shirt
Citera
2021-01-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Jag hade vanliga jeans och en t-shirt
Hade du träningskläder med dig för isokai?
Samt hur går drogtest till är det urinprov man lämnar?
Citera
2021-01-09, 00:01
Medlem
Citat:
Ni som gick vidare från psykologen.
Vad hade ni för kläder på er? Bör man ha skjorta eller avslappnad stil jeans och tjock tröja

De flesta hade på sig tränings kläder, kanske 2 av 30 som hade skjorta när jag var där.
T-shirt, shorts eller byxor hade typ alla så ha på avslappnade tränings kläder då du kommer ta av dem vid några tillfällen
Citera
2021-01-09, 00:06
Medlem
Citat:
Vem inrikesministern är exempelvis osv

Sån fråga fick jag inte.
Typ nästan alla frågor kommer handla om dig och din cirkel. sen är det ju bra att kunna om samhället osv.
Citera
2021-01-09, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oreaaand
Jag köpte alla böcker i första termin.... ca 7 st men jag anväbde bara 1! Inför termin 2 kommer jag inte köpa några böcker.

Själva utbildningen har vi lektioner via zoom nästan varje dag och är på plats i skolan ca 3 dagar i veckan för det praktiska. Tex vi har alltid en vapen lektion i veckan samt fysiska metoder.

Jag tycker det är jätte bra att dom begränsar skolor och bra att polisutbildningen får fortsätta med sina lektioner på campus.

Ska du inte köpa några böcker personligen på termin 2 eller menar du att det inte finns obligatoriska böcker på termin 2? Själv fick jag skaffa fram 5 böcker som de nämnde att man ska ha.

Vapen lektion 1 gång per vecka samt fysiska moment redan vid första terminen!!! låter ju spännande, trodde verkligen första terminen skulle bara vara det akademiska delen.
Citera
2021-01-09, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WannaBeCopBoy
De flesta hade på sig tränings kläder, kanske 2 av 30 som hade skjorta när jag var där.
T-shirt, shorts eller byxor hade typ alla så ha på avslappnade tränings kläder då du kommer ta av dem vid några tillfällen
Tack för svar

Tror du det e lättare att komma in om man gör testerna Nån vecka innan skolstart? Än
Om jag gör dom nu i januari-februari

Tänker att dom kanske har mer press på sig fylla upp sista platserna för det är alltid tomma platser inför varje termin. Än att göra det nu tidigt då har dom mer tid och mer urval dom kan vraka mellan
Citera
2021-01-09, 02:01
Medlem
RissaTridactylas avatar
Någon här som har tinnitus och ändå klarat hörseltester?
Citera
2021-01-09, 08:35
Medlem
Citat:
Hade du träningskläder med dig för isokai?
Samt hur går drogtest till är det urinprov man lämnar?
Nej då cykel-testet var borttaget så hade jag inte med mig träningskläder. Gick hur bra som helst i jeans.

Drogtestet : fick sitta med två bomullspinnar i munnen i cirka 10 minuter som samlade saliv.
Citera
2021-01-09, 16:09
Medlem
Citat:
Tack för svar

Tror du det e lättare att komma in om man gör testerna Nån vecka innan skolstart? Än
Om jag gör dom nu i januari-februari

Tänker att dom kanske har mer press på sig fylla upp sista platserna för det är alltid tomma platser inför varje termin. Än att göra det nu tidigt då har dom mer tid och mer urval dom kan vraka mellan

det är möjligt då jag tror faktiskt att så länge du klarar datatesterna då är psykologen kanske lite mer snällare för att fylla in platserna. jag gjorde prövningen i augusti och trodde inte jag skulle komma in till höst men dem var så snabba med allt att jag fick svar inom 7 dagar och kunde redan börja på hösttermin.

Men för dig så kanske är vårterminen väl för tight då kursen börjar om 9 dagar men om du känner dig reda så kan du alltid chansa men komihåg att det finns spärrtider så gör dem när du verkligen känner dig redo.
Citera
2021-01-10, 22:38
Medlem
Jag har slutbetyg från 2009 och uppfyller grundläggande behörighet för högskola då jag endast hade två IG. Men ett av IGN är svenska A.

Jag har Godkänt i svenska B. När jag kollade särskild behörighet hos polisen.se så står endast svenska B med vilket jag har.

Så om jag har fattat det rätt behöver jag inte svenska A då mina betyg är från 2009.
Hade dom varit efter 2010 så hade jag behövt. För enligt antagning.se uppfyller jag grundläggande behörighet med mina betyg plus att jag uppfyller polisens särskilda behörighet med svenska B, engelska 6 och historia A. Vilket jag har.
Senast redigerad av alleyezonme 2021-01-10 kl. 22:41.
Citera
2021-01-10, 22:45
Medlem
Citat:
Jag har slutbetyg från 2009 och uppfyller grundläggande behörighet för högskola då jag endast hade två IG. Men ett av IGN är svenska A.

Jag har Godkänt i svenska B. När jag kollade särskild behörighet hos polisen.se så står endast svenska B med vilket jag har.

Så om jag har fattat det rätt behöver jag inte svenska A då mina betyg är från 2009.
Hade dom varit efter 2010 så hade jag behövt. För enligt antagning.se uppfyller jag grundläggande behörighet med mina betyg plus att jag uppfyller polisens särskilda behörighet med svenska B, engelska 6 och historia A. Vilket jag har.

Du kan testa och söka hos rekryteringsmyndigheterna och se om du uppfyller dem, du behöver inte göra prövning direkt men du kan ha kontot för att se om du får söka prövning tid, du har inget att förlora så skaffa ett konto där
Citera
2021-01-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WannaBeCopBoy
Du kan testa och söka hos rekryteringsmyndigheterna och se om du uppfyller dem, du behöver inte göra prövning direkt men du kan ha kontot för att se om du får söka prövning tid, du har inget att förlora så skaffa ett konto där

Du behöver grundläggande behörighet plus den särskilda behörigheten som krävs för utbildningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in