Citat:
Ursprungligen postat av
Vindpinad
All teknologi du använder dig av har skapats av vita entreprenörer. Datorer, Internet, mobiltelefoner etc.
Jaha, vad har det med saken att göra?
Citat:
Ursprungligen postat av
Vindpinad
Problemet är att Big tech inte kommer låta andra plattformar att verka fritt. Det kommer inte stanna vid utrensningen av värdegrundsbrottslingar i de befintliga plattformarna. Big tech kommer attackera internetleverantörer, webbhotell och förmodligen även elleverantörer för att få bort alternativa plattformar från "deras internet". Men ni vänstermänniskor kommer inte lyckas tysta människor på nätet hur mycket ni än vill. Det kommer bli en långdragen kamp detta.
Varför tror du att jag vill tysta människor? Vad jag kommer med är lösningar på hur högermänniskor ska kunna verka på internet. Om det krävs får man väl försöka äga hela kedjan, från el till webbhotell.
Jag är för entreprenörskap och privat äganderätt, vilket också betyder att jag erkänner rätten för Google, Youtube, Twitter mfl. att censurera sina plattformar bäst de vill. Skulle ett renodlat "högeralternativ" dyka upp så förväntar jag mig att alla vänsteråsikter kommer sållas bort. Det är deras rätt. Sen vill jag påpeka att jag är emot alla former av gräddfiler för utvalda företag och all form av statskapitalism.