2021-01-08, 19:36
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Lägger mig i ditt gnat här lite.
Hörde/läste i början att någon sa i någon rapportering på en fråga om varför flera stater stängde ner räkningen på kvällen den 3:e att just i Atlanta (Fulton) så berodde det på en vattenläcka.

Detta var i början på rapporteringen så gissningsvis sades detta den 4:e, 5:e nov någongång. Kan bli svårt att hitta detta uttalande igen så långt efteråt då det kan vara redigerat om uppgiften var felaktig. Det kan ha berott på missuppfattningar i informationsflödet av någon journalist eller så var informationen fel från källan redan från början.

Nu vet vi att den lilla läckan var på morgonen om man ska tro på vad som sägs.

Aha, du hörde/läste att "någon sa i någon rapportering". Tack för att du lade dig i mitt gnat
2021-01-08, 19:40
Medlem
zergrushs avatar
Ser ut som Sidney Powell sitter i skiten nu.
https://twitter.com/eelarson/status/1347567339127132163
Citat:
“It’s very easy to say something on Twitter without evidence,” Dominion CEO John Poulos said during a press call about his defamation suit against Sidney Powell. “It is another thing to have to come forward in a court of law and identify your basis for making these statements.”

Och eftersom dessa "bevis" inte lyckats bli presenterade, varken på andra sidan atlanten eller här i tråden, så ser det i nuläget ganska mörkt ut för fröken Powell. Donald kanske kan hjälpa henne att betala skadeståndet?
https://www.washingtonpost.com/politics/2021/01/03/voter-fraud/
Citat:
Trump voter fraud claim without merit, judges and commission says
https://www.forbes.com/sites/alisondurkee/2020/12/04/trump-campaign-has-no-credible-or-reliable-evidence-proving-voter-fraud-nevada-court-rules/?sh=6d68bb1d12c4
Citat:
Trump Campaign Has ‘No Credible Or Reliable Evidence’ Proving Voter Fraud, Nevada Court Rules
https://time.com/5914377/donald-trump-no-evidence-fraud/
Citat:
Donald Trump And His Lawyers Are Making Sweeping Allegations of Voter Fraud In Public.
In Court, They Say No Such Thing
2021-01-08, 19:43
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Haha, det blev som vi trodde här i tråden:

Även efter att Trump själv har gett upp som en slö säck potatischips, så fortsätter en del användare här i tråden att rabbla tramsigheter om valfusk. Ni tror alltså på Trumps egna lögner mer än Trump gör själv. Hur känns det?

Om Trump har bevisats vara rätt pantad för att sprida dessa lögner om valfusk, hur pantade är då inte de som tror på detta efter att Trump själv slutat att tro på det?

2021-01-08, 19:46
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Ser ut som Sidney Powell sitter i skiten nu.
https://twitter.com/eelarson/status/1347567339127132163

Och eftersom dessa "bevis" inte lyckats bli presenterade, varken på andra sidan atlanten eller här i tråden, så ser det i nuläget ganska mörkt ut för fröken Powell. Donald kanske kan hjälpa henne att betala skadeståndet?
https://www.washingtonpost.com/politics/2021/01/03/voter-fraud/

https://www.forbes.com/sites/alisondurkee/2020/12/04/trump-campaign-has-no-credible-or-reliable-evidence-proving-voter-fraud-nevada-court-rules/?sh=6d68bb1d12c4

https://time.com/5914377/donald-trump-no-evidence-fraud/

Den "svart-vätska-rinnande" 15-årsrunkaren är god för ca 45 miljoner USD enligt Google. Så han kanske kan hjälpa Mrs Powell att betala skadeståndet?

Jag pratar alltså om Americas Mayor, Rudy Giulliani.
2021-01-08, 20:22
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Även efter att Trump själv har gett upp som en slö säck potatischips, så fortsätter en del användare här i tråden att rabbla tramsigheter om valfusk. Ni tror alltså på Trumps egna lögner mer än Trump gör själv. Hur känns det?

Om Trump har bevisats vara rätt pantad för att sprida dessa lögner om valfusk, hur pantade är då inte de som tror på detta efter att Trump själv slutat att tro på det?

Jag erkänner att jag gav upp eller accepterade Trumps avgång häromdagen, men ny information eller snarare gamla vinklar har inkommit så jag viker inte in årorna riktigt ännu. Hoppas det är OK med dig?

Citat:
Den "svart-vätska-rinnande" 15-årsrunkaren är god för ca 45 miljoner USD enligt Google. Så han kanske kan hjälpa Mrs Powell att betala skadeståndet?

Jag pratar alltså om Americas Mayor, Rudy Giulliani.

Powell sa tidigt att hon säger inte saker hon inte kan bevisa. Powell, Lin Wood, Giulliani, Pompeo, Flynn osv har varit väldigt säkra och sagt sit back and enjoy. Powell sa redan i början av december att det är inte avgjort förrän den 20 januari, men att det här faktiskt kan pågå ända in i mars. Jag uppfattar dem alla som välrenommerade och seriösa. Du tycker inte vi ska vänta med att korka upp Champagnen innan den feta damen har sjungit?

PS
2021-01-08, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag erkänner att jag gav upp eller accepterade Trumps avgång häromdagen, men ny information eller snarare gamla vinklar har inkommit så jag viker inte in årorna riktigt ännu. Hoppas det är OK med dig?

Powell sa tidigt att hon säger inte saker hon inte kan bevisa. Powell, Lin Wood, Giulliani, Pompeo, Flynn osv har varit väldigt säkra och sagt sit back and enjoy. Powell sa redan i början av december att det är inte avgjort förrän den 20 januari, men att det här faktiskt kan pågå ända in i mars. Jag uppfattar dem alla som välrenommerade och seriösa. Du tycker inte vi ska vänta med att korka upp Champagnen innan den feta damen har sjungit?

PS
Jag instämmer helt! Jag har lyssnat på Trumps tal flera gånger och han nämner inget om att den smidiga övergången kommer ske till Bidens administration så än ska man nog inte räkna ut Trump, han är en lurig rackare!
2021-01-08, 20:37
Medlem
CaptainInsane-os avatar
På tal om Rudy. Vad har hänt med honom? Inte sett honom på ett tag. Kränger han bara cigarrer nuförtiden eller?
2021-01-08, 20:59
Medlem
Surtrutens avatar
Jag tror inte det finns något som kan få Trumpnissarna att tro på att Trump förlorade presidentvalet.
Det enda de kan tro på är en undersökning som visar att Trump vann.

Det är alltså ingen som helst mening att utreda om valfusk har skett eller inte så länge inte Trump vinner.

Det bästa är att Trumps organisation ser till att plocka fram alla bevis om valfusk de hela tiden pratar om och ser till att alla bevis läggs fram i domstol.
När alla bevis är granskade och alla dommar är avkunnade så kanske några av Trumpnissarna kan acceptera även ett resultat där Trump förlorade, men många kommer säkert att hävda att domstolarna är korrumperade.

Det går helt enkelt inte att överbevisa personer som inte tror på verkligheten.
2021-01-08, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Haha, just det. Hela min poäng var att det inte finns någon mening i att göra ännu mer undersökningar, audits, omräkningar etc då ni bara slänger dessa i sopen för att de motsäger det ni vill höra.

Du "kräver" en audit - utan att kunna beskriva vad denna audit ska innehålla som inte redan gjorts i de tre granskningarna som skett.
En typ av audit ingen efterfrågat, på en plats ingen bett om en audit på kommer självklart inte nå upp till målet.

Jag kräver ingenting, det är en stor del av amerikanska folket som gör det. Om du vill se vad för Audit dom efterfrågar rekommenderar jag att du får utanför dina vanliga källor och tar reda på det. Ifall du efter alla inlägg i denna tråd fortfarande inte fått med dig den lärdomen. Kanske om man iaf la 5% av energin här på att faktiskt försöka lära sig nånting istället för att satsa 100% på att skrika högst så kanske du hade fått med dig det.
2021-01-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Lägger mig i ditt gnat här lite.
Hörde/läste i början att någon sa i någon rapportering på en fråga om varför flera stater stängde ner räkningen på kvällen den 3:e att just i Atlanta (Fulton) så berodde det på en vattenläcka.

Detta var i början på rapporteringen så gissningsvis sades detta den 4:e, 5:e nov någongång. Kan bli svårt att hitta detta uttalande igen så långt efteråt då det kan vara redigerat om uppgiften var felaktig. Det kan ha berott på missuppfattningar i informationsflödet av någon journalist eller så var informationen fel från källan redan från början.

Nu vet vi att den lilla läckan var på morgonen om man ska tro på vad som sägs.
Han förstår inte att sidor kan redigeras och ändras. Dessutom har jag redan backat upp det med CBS nyhetssändning samt secretary of states utredning som fastslår att det som först rapporterades, att man stängde pga vattenläcka inte stämde.

Han trollar.
2021-01-08, 21:28
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julernst
Är lite nyfiken på vad som skulle krävas för att du och dina gelikar skulle erkänna att han förlorade. Jag kan ju säga direkt att om en enda domstol hade hittat bevis för att systematiskt valfusk förekommit så skulle det vara tillräckligt för att jag skulle omvärdera min nuvarande uppfattning. Det samma gäller för om någon delstats valmyndighet skulle gått ut offentligt och sagt att de har hittat tecken på systematiskt valfusk.

Vad skulle krävas för att du skulle omvärdera din nuvarande uppfattning?

Finns mycket som skulle kunna göra det, jag tänker och analyserar allt jag läser väldigt väl och skaffar mig en egen bild, därför jag inte köper hatet som svensk medie och politiker öser över Trump just nu, finns ingen grund i anklagelserna sett till vad han gjort för landet.
Motfråga. Undrar nyfiket varför du och dina gelikar så gärna vill ändra min uppfattning?
Vad driver på hatet så långt att man slutar debattera och går över till att skaldera? Är det hans arroganta stil som driver er till vansinne?
2021-01-08, 21:34
Medlem
Citat:

Trump har inte ändrat sig om fusket. Vad det handlar om är att senaten har röstat och bekräftat att Biden kommer att sväras in som president 20 januari. Det är alltså för sent för att ändra valresultatet.

Det vill säga, fuskarna kom undan med fusket.
Senast redigerad av borskungen 2021-01-08 kl. 21:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in