2021-01-08, 10:56
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarkat
Nej grabben, Trump är kraftigt populär. Runt 75milj väljare, upp 10-12milj på 4 år. Ökar bland svarta, latinos,..... Hur bortförklarar du det?
Rimmar dåligt med vad MSM försöker hamra i oss. Men tyvärr finns många som går på propagandan. Kan bara beklaga alla lättlurade.
Om du tror att splittringen är Trumps fel och att Biden av alla ska ena landet..... ja jävlar i min lilla låda.

Biden fullkomligt krossade Clownen när det gäller röster från latinos och svarta.
Närmast kom han i Florida. Men det skiljde en 5% röster, tror jag det var, till Biden fördel där också.
Och han var inte in närheten av de siffror som var 2004.

Men ja. Det var några fler degos som röstade på honom denna gång än det var 2016. Kan i o f s ses som positivt. Skulle dock inte skryta och skrävla över det när man ser den stora skillnaden mot de som röstat D. Då hamnar man på skämsnivå.
2021-01-08, 11:06
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Obegripligt att så många fortfarande fäster någon vikt vid vad MSM skriver/säger.

Jag lyssnar/läser bara MSM då jag hatar FakeNews precis som DJT.

Men vad har jag missat då de senaste 4 åren?
Vad har gått mig förbi?

Mike Pence
2021-01-08, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Vänligen styrk ditt påstående.

Kolla upp Habeas Corpus och hur tillämpningen går till.

Citat:
RudyardKipling har 100% rätt. Presidenteden som Trump svor gör honom skyldig att med sin bästa förmåga försvara och upprätthålla konstitutionen.
"I do solemnly swear (or affirm) that I will faithfully execute the Office of President of the United States, and will to the best of my ability, preserve, protect and defend the Constitution of the United States."

Nej, nej, nej, och åter nej. Och jag tror jag har sagt det till dig sextielva gånger redan. Presidenten är ålagd att försvara konstitutionen enligt konstitutionen. Presidenten är inte ålagd att bryta mot konstitutionen för att försvara konstitutionen. Om konstitutionen behöver brytas för att försvara konstitutionen ska federationen gå under istället. Läs Federalist Papers. När raison d'etre inte längre går att finna ska förbundet upplösas, inte förvanskas.

Citat:
Om situationen kräver att militären kallas in har presidenten rätt att göra så.

Verkligen inte. Eller ja, kalla in kan han alltid göra. Jag vet att det finns en del i den här tråden som runkar till tanken på att militären "kallas in" och "räddar alla", men militären i USA är oerhört begränsad när det kommer till civila ärenden, läs exempelvis på hur Habeas Corpus tillämpas i anglosaxisk rätt.

Militären kan hjälpa till i kris för att de har stora maskiner som kan röja snömassor, laga broar snabbt, flytta stora mängder mat och dricksvatten, osv. Militären kan inte hålla kvar personer, militärdomstolar kan inte döma civila och har ingen civil jurisdiktion, militärdomstolar kan inte döma för röstfusk, bedrägeri, osv, militären kan inte ogiltigförklara val, osv.

Det är dock trevligt att många tror att militären kan kallas in, för det gjorde nog att färre knäppskallar dök upp och störde verifieringsprocessen.
Senast redigerad av itazon 2021-01-08 kl. 11:41.
2021-01-08, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45huddinge45
Varför förstår så mycket mer än de andra?

Jag tror det blev något knas med meningen, vad menade du att skriva?
2021-01-08, 11:29
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Bra spaningar. Instämmer i allt.

Jag fick den här för litet sedan av en frände i tråden. Mannen i länken nämner för övrigt, vilket jag också noterade, att Trump står bakom skottsäkra glas när han höll sitt senaste tal. Är inte det första gången?
https://www.youtube.com/watch?v=_CHdt2qRLj8

Trump talade redan 2010/2012 om att det pågick valfusk. Vi som minns 2016 kommer ihåg att Clinton var precis lika okarismatisk och impopulär som Biden. Trump fyllde stadions redan då och Hillary hade i stort sett bara sina egna valarbetare som lyssnade på henne. Hon var kvinna och det var det enda som var positivt med henne i den hjärntvättade kulturmarxistiska eran vi lever i. Inte ens det räckte. Hon var helt säker på att vinna och var svårt chockad över att ha förlorat. Hon utbrast spontant redan då "we are going to jail". 2020 valde man att fuska så in i helvete men inte ens det hjälpte eftersom Trump utökade sitt stöd med nästan 15 miljoner röster. Lösningen blev att hissa upp demente källar-Biden till +80 miljoner röster. För helvete, ingen köper det. Inte någon som tänker efter.

Du menar att den korrupte, senildemente creepy-Joe skulle vara populärare än den sittande presidenten som gjorde att alla fick det bättre i USA och som belönades med 15 extra miljoner röster, Trump som kunde fylla 5 stadions om dagen de sista dagarna innan valet? Som draghjälp till Biden har han vänsterextrema Harris, som inte ens fick 2% av de demokratiska rösterna i primärvalet? Du menar att dessa två charlataner utan konkurrens skulle få flest röster i hela USAs historia, samtidigt som sittande presidenten ökar enormt? Låter det vettigt i din skalle? Hade det varit en bildskön JFK eller en charmig yngre Bill Clinton eller en humoristisk Reagan om han nu hade varit demokrat så skulle man kanske kanske kunna tro på det, men inte senildemente källar-Biden och kommunist-Harris.

Jag tycker man kan titta på den här videon ännu en gång. Den kan förklara exakt varför Trump är så otroligt populär och varför hela korrupta etablissemanget gjort precis allt för att baktala, censurera och ljuga om honom och även begå västvärldshistoriens största valfusk.
https://www.youtube.com/watch?v=G2qIXXafxCQ

Jag hoppas innerligen att det stämmer att det inte är över utan att Trump får fyra år till. Att han lyckas rensa upp träsket och befria oss från oket som hållit västvärlden i en strypsnara i över hundra år. Om Trump faller utesluter jag inte att jag kommer fälla tårar av ilska, frustration, uppgivenhet och sorg. Västvärlden står vid ett enormt vägskäl och historia skrivs just nu.

Kan tänka mig att många ser trygghet i en äldre herre som Biden i jämförelse med den lösa kanonen Trump. Många tycker ju faktiskt att den orangea mannen är spritt språngande. Har det undgått dig?
Senast redigerad av Dofterna 2021-01-08 kl. 11:52.
2021-01-08, 11:34
Medlem
Citat:
Trump har inte erkänt sig besegrad. Han står fast att han är den rättmätiga vinnaren i valet.

Se https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1347334804052844550

Citat:
Ursprungligen postat av Donald J. Trump
[...] new administration will be inaugurated on January 20 [...]

Citat:
Ursprungligen postat av Donald J. Trump
[...] ensuring a smooth, orderly and seamless transition of power. [...]

Kan du tolka detta annorlunda?
2021-01-08, 11:46
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Ja den advokaten hade inga problem med att ta Trumps pengar, men vill sedan inte jobba för dem. Verkar vara vanligt förekommande. Får väl hitta en advokat som har lite bättre arbetsmoral!

Vågar du inte svara? Hur går det med DNI Ratcliffes rapport?
2021-01-08, 11:53
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Uppdatering-Arizona

- Arizona DE-certifierar Biden 11/1-21

- Arizona State Legislature förbereder nu "resolution" med retroaktiv verkan innefattande 11 Trump-elektorer.

- Skall genomföras nästa mötesdag för AZ State Legislature som jag noterat är 11/1

- SL väntar på granskningsresultat, AZ GOP @KellyTownsend11

- Nu publicerat online. https://www.azleg.gov/legtext/55leg/1R/bills/SCR1002P.htm

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
= tack

Valuppdatering, 6:e Januari

- Trumps senaste tweet "VP holds the power over electors" visar på att han är med på VP Pence iden till 100%

- Tror detta funnits som "reservplan" vid starten och därefter allt eftersom domstolar ej hört casen (Texas, Pennsylvania caset) blivit ett alltmer sannolikt scenario.

- Som vi tidigare diskuterat tror jag att dom kastar ut de tvistade staterna och utlöser ett "contingent election".

- Detta kan säkert ta tio dagar (beror mycket på om han avbryter för Cruz-Missile-kommissionen eller ej)

Nu är det match igen.
Notera att hela vänstergänget här här på FB och på twitter nu är på fullständig defensiven.

1. Hur går det med att Arizona DE-certifierar Biden?
2. Skulle inte Pence vara med Trumpeten till 100%?
3. Hur gick matchen?
3. Cruz-Missilen erkänner att han har motarbetat Trumpeten under 4år.
Citat:
Ted Cruz actually just had the nerve to say, “I have disagreed with the president’s language and rhetoric the last four years.”

Kommentar?

2021-01-08, 12:31
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
3. Cruz-Missilen erkänner att han har motarbetat Trumpeten under 4år.

Kommentar?

Hade du problem med läsförståelsen i skolan eller spelar du bara dum? Läs vad du citerar igen.
Ogillar språkbruket är inte samma som motarbetar
2021-01-08, 12:37
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julernst
Du har helt rätt i att han inte erkänt sig besegrad och han kommer heller aldrig att göra det. Men det beror inte på att han egentligen tror att systematiskt valfusk förekom. Snarare är det ett tecken på att det värsta han vet är förlorare och hans känsliga ego gör att han aldrig skulle klara av att bli sedd som just en förlorare. Därför kommer han att fortsätta förneka valförlusten under resten av sitt liv, oavsett hur många gånger storskaligt valfusk motbevisas.

Det sistnämnda gäller för övrigt de flesta Trump-supportrar i den här tråden. Men ni vet ju så klart bättre än USA:s valmyndigheter och domstolar

Tror inte man behöver var vidare bildad för att lägga pusslet att fusk och oegentligheter har förekommit i stor skala med tanke på vad som kommit ut.
Det är däremot inte i usas intresse i att rota i det bevisligen därav det svala mottagandet från alla instanser. Omkullkasta ett val är nått man lever under dödshot resten av livet för med tanke på hur folk har kämpat för att nå dit. Det ändrar dock inte faktum att valet är manipulerat och går emot folkets röst.
Den kampen kommer fortgå även efter överlämning och förmodligen ha lättare att resultera i förändring i framtiden
2021-01-08, 13:02
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Tror inte man behöver var vidare bildad för att lägga pusslet att fusk och oegentligheter har förekommit i stor skala med tanke på vad som kommit ut.

Tror inte man behöver vara vidare bildad för att lägga pusslet att inte fusk och oegentligheter har förekommit i stor skala med tanke på vad som inte kommit ut.

Du missade två inte där, inte lätt med alla dessa negationer.

Mike Pence
2021-01-08, 13:12
Medlem
julernsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Det är däremot inte i usas intresse i att rota i det bevisligen därav det svala mottagandet från alla instanser. Omkullkasta ett val är nått man lever under dödshot resten av livet för med tanke på hur folk har kämpat för att nå dit. Det ändrar dock inte faktum att valet är manipulerat och går emot folkets röst.
Den kampen kommer fortgå även efter överlämning och förmodligen ha lättare att resultera i förändring i framtiden

Är lite nyfiken på vad som skulle krävas för att du och dina gelikar skulle erkänna att han förlorade. Jag kan ju säga direkt att om en enda domstol hade hittat bevis för att systematiskt valfusk förekommit så skulle det vara tillräckligt för att jag skulle omvärdera min nuvarande uppfattning. Det samma gäller för om någon delstats valmyndighet skulle gått ut offentligt och sagt att de har hittat tecken på systematiskt valfusk.

Vad skulle krävas för att du skulle omvärdera din nuvarande uppfattning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in