Citat:
Ursprungligen postat av
Economics101
Den som inte skaffar sig ett innehav nu kommer ångra sig resten av livet. Dela upp på de största: BTC, ETH, BCH, XMR, Dash, Ripple, BAT etc. Nano är rätt liten men mycket intressant tycker jag.
Jag köpte bitcoins för en del år sedan. När jag för något år sedan skulle logga in o titta till dem så fanns inte ens domänen kvar längre. Det var någon stor växlingssida.
Efter lite sökande så visade det sig att alla bitcoins hade blivit stulna under skumma former. Man hade gjort någon slags grupptalan mot ägaren av sidan och för att få vara med på denna stämning så skulle man ha angett det för över ett år sedan. Jag var alltså mer än ett år försent för att ens se röken av någon ersättning.
Så kan det gå.
Sedan har vi alla som får en hårddiskkrasch och blir av med sin plånbok.
Folk som dör och inte har skrivit ner sitt lösenord.
På sikt kommer antal aktiva bitcoins att minska på grund av sådana här händelser.
Nej, bitcoins kommer inte ersätta guldet eller bli en gemensam valuta.
Kommer man till Italien eller något annat sydeuropeiskt land med spanska euro så blir det gnäll. Hur ska man då kunna få alla länder att använda samma valuta? En valuta som man inte ens kan styra själv över.
Vad händer den dagen elen tar slut på grund av krig/naturkatastrof?
Eller att någon drar ur pluggen för internet.
Vad är era bitcoins värda då?
Vad händer om någon isolerar ett land från internet och pluggar in 500 000 egna datorer med en egen version av bitcoins där man har fört över allas bitcoins till den egna plånboken? Flest datorer styr vart alla bitcoins hamnar.