Citat:
Ursprungligen postat av
hazenectar
Henrybendix hur tänker du kring exitstrategier när vi närmar oss toppen?
Citat:
Ursprungligen postat av
HenryBendix
Definiera topp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Glossus
Verkar vara lättare att definiera en botten. Under $50500 går det inte..
Citat:
Ursprungligen postat av
hazenectar
Toppen för den här fyra års marknadscykeln
Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
Det började en ny marknadscykel i höstas när MicroStrategy, Grayscale, och Paypal gick in stort i Bitcoin. Detta förstärktes i början på detta året när Tesla m.fl. också investerade i Bitcoin.
Nu väntar vi på snöbollseffekten när fler stora bolag investerar sitt kapital i Bitcoin. Vi kommer sedan förmodligen också få se att flera staters riksbanker börjar köpa upp Bitcoin. Förmodligen börjar det med outsiders från västs bankkarteller, t.ex. Iran och Kina.
Iran har redan börjat med detta.
Det är omöjligt att säga hur lång denna bull run kan vara men jag skulle inte bli förvånad om vi nu är i startgroparna för en flera år lång uppgående trend.
Bitcoin har i genomsnitt ökat 200% per år sedan starten 2009. Det finns ingen anledning att nu tro att den trenden håller på att mattas av. Tvärtom.
Citat:
Ursprungligen postat av
se_där...
Svårt att säga hur det ser ut om 3 år.
Läget kan ju vara så att vi har FANG företagen som har stora delar av sin kassa i Bitcoin och även använder BTC/Lighting som betalningsmedel. Kanske har vi även nationer (Norge och Oljestaterna?) som börjat säkra sina tillgångar i Bitcoin?
Isf ser jag ingen anledning att ha en exit strategi.
Jag har sagt det tidigare, jag är inte så säker på att marknaden kommer bete sig som den gjort de senaste 11 åren när priset styrdes helt av daytraders.
Apropå eventuell exitstrategi så ändrar jag mig från dag till dag om det. Jag är just nu all in på BTC igen, så kunde tyvärr inte köpa dippen, eller rättare sagt: jag gick in för tidigt i dippen.
Men jag tror egentligen mer på att realisera vinst emellanåt på topparna och säkra pengar, men det slutar alltid med att jag inte har något bättre ställe att placera pengarna än i BTC. Realisera vinst på topparna och sedan köpa in sig igen när det blir en stor dipp.
Exitplan har jag ingen för tillfället. Jag hade en tanke om att ta 10% av varje 10'000 SEK jag gör i vinst och placera detta i guld, men BTC har ju börjat konkurrera ut guld så det är inte heller optimalt.
Min plan för tillfället är att vi är i en ny situation nu när institutioner och stora företag börjat gå in och BTC är på väg att bli en accepterad store of value. Jag tror inte att de cykler som vi såg i
fas ett med bullmarkets och bearmarkets om vartannat kommer att upprepas på samma sätt som tidigare nu i
fas två. Och därför så tror jag inte heller på behovet av en exitplan.
Jag tror att vi kommer att gå upp mot 1-2 miljoner dollar inom loppet av en tioårsperiod. Och naturligtvis kommer vi att få se kraftiga dippar under den perioden. Kanske t o m dippar på flera hundratusen när vi väl börjar närma oss en mille? Och om vi ska upp till två mille eller mer så kanske det blir ännu värre. Men jag är absolut ingen expert.
Jag tror dock inte på mekanisk upprepning av fas ett i all evighet. De stora företag och institutioner som gått in, och framför allt kommer att gå in, kommer helt enkelt inte att tillåta en flerårig björnmarknad.