2021-01-08, 05:45
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlussenSTHLM
Vi kommer inte ändra på oss i den frågan så vi får spara på krutet.
Min uppfattning är att om Jesu gudom tas bort så följer man inte den sanne Jesus.
Det är inte jag som kommer att övertyga dig, utan Bibeln. Vi är ju överens om att den sanne Jesus beskrivs av Bibeln.
Citera
2021-01-08, 08:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är inte jag som kommer att övertyga dig, utan Bibeln. Vi är ju överens om att den sanne Jesus beskrivs av Bibeln.
Bibeln har redan övertygat mig om Jesus gudom.
Citera
2021-01-08, 08:23
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Jag skulle inte rekommendera dessa tre.

Torch of Christ Ministries - Snubben använder sig sällan av bibeln när han är ute och predikar. Han har även hållt på och lurat folk med "benväxt-tricket".

Christsforgiveness - En självgod offerkofta med två ben som med härskarteknik och lögner trycker ner andra som inte håller med honom.

ChrisLasala - Osar demoniskt skit. Antingen hade han hotat sin fru, eller så slog han på henne. Minns inte, men hans frukt är rutten.

Tack för svar.

Ja, den TOCM videon med benet, ja den har debunkats och jag hade önskat att dom tog bort den.
Sant, Blair kunde ha Skriften mer närvarande, också lite enahanda det han gör ibland men totalt sett är det bra tycker jag.
Bara hur han går i klinch med den militanta homomaffian är tillräckligt för att jag ska sympatisera med honom.

Christforgiveness, jo har slagit mig på sistone att denne Lynch verkar drunkna i sin egen självgodhet, inte bra, kanske ska ta bort den kanalen, men samma där, hans jobb i Vancouver mot homomaffian, inte många som repriserar det och det har uppskattats av många.

Chris Lasala, ja jag tillhansahåller en varning. Hans videos för en 7-8 år sedan är suveräna då det gäller "exposing darkness" vilket Skriften ber oss att göra.
Håller dock med om att den senaste snurren med frun och "ministeriet" inte känns bra.
Hans ursprungliga ide var att ständigt turnera USA billedes och på så sätt sprida ordet, men något gick snett.
Hans barn förefaller fina och välartade men frågan är om han är lämpad ha familj.

Har du sett "THE BODY CODE the documentary" på kanalen
"Enter the Stars"?
Den är mycket viktig.
mvh
Citera
2021-01-08, 08:24
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Bibeln har redan övertygat mig om Jesus gudom.
Jesus är gudom på så vis att allt skapat är skapat åt Honom och Han ska regera alltihop, också över döden.
"Elohim", gudar, är inte synonymt med den ende sanne Guden. Tex är "de Guds ord kom till" "elohim"-gudar.

" Men när det heter att »allt är honom underlagt», då är uppenbarligen den undantagen, som har lagt allt under honom. 28. Och sedan allt har blivit Sonen underlagt, då skall ock Sonen själv giva sig under den som har lagt allt under honom. Och så skall Gud bliva allt i alla."
http://runeberg.org/bibeln/46_15.html
Citera
2021-01-08, 09:01
Avslutad
Citat:
Jesus är gudom på så vis att allt skapat är skapat åt Honom och Han ska regera alltihop, också över döden.
"Elohim", gudar, är inte synonymt med den ende sanne Guden. Tex är "de Guds ord kom till" "elohim"-gudar.

" Men när det heter att »allt är honom underlagt», då är uppenbarligen den undantagen, som har lagt allt under honom. 28. Och sedan allt har blivit Sonen underlagt, då skall ock Sonen själv giva sig under den som har lagt allt under honom. Och så skall Gud bliva allt i alla."
Jag är inte ute efter en diskussion om ämnet, därav "vi får spara på krutet".
Min fasta övertygelse är att Jesus är Gud, och det kommer ej att ändras.
Senast redigerad av SlussenSTHLM 2021-01-08 kl. 09:18.
Citera
2021-01-08, 09:11
Medlem
Citat:

Citat:
Jag är inte ute efter en diskussion om ämnet, därav "vi får spara på krutet".
Min fasta övertygelse är att Jesu är Gud, och det kommer ej att ändras.
Jag tycker du kan medge att du väljer bort det där textavsnittet till förmån för andra som säger att Kristus är Gud och LadySweden väljer också bort saker för att påstå motsatsen.

Hela bibeln kan alltså inte vara sann.
Citera
2021-01-08, 09:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
Tack för svar.

Ja, den TOCM videon med benet, ja den har debunkats och jag hade önskat att dom tog bort den.
Sant, Blair kunde ha Skriften mer närvarande, också lite enahanda det han gör ibland men totalt sett är det bra tycker jag.
Bara hur han går i klinch med den militanta homomaffian är tillräckligt för att jag ska sympatisera med honom.
Jag har sett honom i två videos med ben som "växer ut". Även om dessa tas bort så har han visat att han är en lögnare och bör därför inte tas på allvar.
Citat:
Christforgiveness, jo har slagit mig på sistone att denne Lynch verkar drunkna i sin egen självgodhet, inte bra, kanske ska ta bort den kanalen, men samma där, hans jobb i Vancouver mot homomaffian, inte många som repriserar det och det har uppskattats av många.
De kan göra nytta också, men om man tar på sig rollen som "preacher" med en församling så ska man uppträda exemplariskt, enligt bibeln.
Citat:
Chris Lasala, ja jag tillhansahåller en varning. Hans videos för en 7-8 år sedan är suveräna då det gäller "exposing darkness" vilket Skriften ber oss att göra.
Håller dock med om att den senaste snurren med frun och "ministeriet" inte känns bra.
Hans ursprungliga ide var att ständigt turnera USA billedes och på så sätt sprida ordet, men något gick snett.
Hans barn förefaller fina och välartade men frågan är om han är lämpad ha familj.
Du hade med en "Cohen" på listan, om det är samma som jag tror det är så var han med i Lasala's församling några år och berättade senare en del hemska saker om honom. Håller du med om att hans församling inte känns bra, så lyssna inte mer på honom.
Citat:
Har du sett "THE BODY CODE the documentary" på kanalen
"Enter the Stars"?
Den är mycket viktig.
mvh
Nej, det har jag inte. Tack för tipset, ska kolla nån dag.

Guds frid.
Citera
2021-01-08, 09:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Jag tycker du kan medge att du väljer bort det där textavsnittet till förmån för andra som säger att Kristus är Gud och LadySweden väljer också bort saker för att påstå motsatsen.

Man får gå efter helheten. Sedan ska du inte jämföra mig med henne, som jag tidigare förklarat.
Hela Bibeln är sann!
Citera
2021-01-08, 09:18
Medlem
Citat:
Man får gå efter helheten. Sedan ska du inte jämföra mig med henne, som jag tidigare förklarat.
Hela Bibeln är sann!
Att hela bibeln är sann blir ett tomt påstående om du inte kan förklara texten som LS citerade.
Citera
2021-01-08, 09:20
Avslutad
Citat:
Att hela bibeln är sann blir ett tomt påstående om du inte kan förklara texten som LS citerade.
Du sitter med dina gnuggande händer och försöker starta något slags drama. Ödmjuka dig nu och sluta peka finger mot oss.
Citera
2021-01-08, 09:25
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Nej, jag väljer inte bort någonting. Förklaringen på hur Jesus är gud (Guds Son) är mycket enkel.
Citera
2021-01-08, 09:37
Medlem
Citat:
Nej, jag väljer inte bort någonting. Förklaringen på hur Jesus är gud (Guds Son) är mycket enkel.
SlussenSTHLM kan nog visa dig ett antal bibelställen som säger motsatsen.

Jag kan luta mig tillbaka och gnugga mina händer över det drama jag startade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in