2021-01-05, 19:49
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Ja, +/-0.5% per halvtimme för S&P är helt normalt och tyder på att saker lugnat sig.
Lugnat sig vet jag inte, vi befinner oss i en uppåtgående trend, trenden lär fortsätta i många år för vissa branscher.
Citera
2021-01-05, 19:52
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Om det vore så enkelt att tjäna pengar skulle alla göra det. Vissa kan säkert lyckas men troligtvis långt ifrån alla.
Grön energi är på uppgång och lär fortsätta i många år, det behöver man inte vara något geni för att se. Mina gröna aktier (mestadels solenergi och uran) har ökat med flera hundra procent de senaste månaderna, jag ser ingen anledning till att ökningen inte skulle fortsätta. Buy now or cry later, men ni gör som ni vill.
Citera
2021-01-05, 20:39
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag förstår inte varför alla inte investerar i solenergi och uran, börsen har sedan länge återhämtat sig från Corona-kraschen. Grön energi har bara börjat ge avkastning, räkna med tusentals procent uppgång kommande åren, pengarna kommer rotera från IT-sektorn till energi-sektorn.

Kurserna påminner ofta om luftslott dock. Ta Azelio som exempel. Om man låtsas att de gör bra vinst på sin omsättning har de i nuläget p/e-tal på 31 000. Nu gör de visserligen inte vinst än, och är väl i uppstartsskedet.

Med årlig tillväxt på 25 procent når de ett högt men "normalt" p/e-tal om 30 år, i förhållande till dagens aktiekurs.

Om siffrorna på Avanza stämmer.

Citat:
Grön energi är på uppgång och lär fortsätta i många år, det behöver man inte vara något geni för att se. Mina gröna aktier (mestadels solenergi och uran) har ökat med flera hundra procent de senaste månaderna, jag ser ingen anledning till att ökningen inte skulle fortsätta. Buy now or cry later, men ni gör som ni vill.

Håller med.
Citera
2021-01-05, 22:07
Medlem
Citat:
Jag förstår inte varför alla inte investerar i solenergi och uran, börsen har sedan länge återhämtat sig från Corona-kraschen. Grön energi har bara börjat ge avkastning, räkna med tusentals procent uppgång kommande åren, pengarna kommer rotera från IT-sektorn till energi-sektorn.

Jag förstår inte varför man satsar pengar i aktier.
Gjorde 500% för året på index och råvaror. Har gjort 30% det här året på två handelsdagar på index.

Ska solenergi förse alla elbilar. Gå och predika med gresus så tjänar du mer $$$
Citera
2021-01-06, 01:45
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Ska solenergi förse alla elbilar. Gå och predika med gresus så tjänar du mer $$$
Nej det kommer troligtvis aldrig att ske, men hela västvärlden kommer försöka. Symbolpolitik eller inte, money is money.
Citera
2021-01-06, 10:20
Medlem
Citat:
Nej det kommer troligtvis aldrig att ske, men hela västvärlden kommer försöka. Symbolpolitik eller inte, money is money.

Kan du exemplifiera vad du investerar i när det gäller grön energi och uran. Värdeinstrument och bolag samt lite bakgrund. Har själv inte spanat så mycket på denna sektor så skulle vara intressant med en hint.
Har Zaptec som är ett norskt bolag inom grön energi, som rusat mer än 100% senaste månaderna.
Citera
2021-01-06, 13:44
Medlem
Citat:

Du har nog rätt, min kommentar var lite dryg. Var ej helt nykter.
Det är nog bra att satsa på energi just nu. Har iaf varit det ett tag.
Citera
2021-01-06, 14:01
Medlem
sinewaves avatar
Inte helt ointressant 30 min för ETH/USD (till vänster, till höger BTC på 5 min):
https://i.imgur.com/kK65Tqq.png

Nästan att ETH har platt 'tak' sett till stängningarna uppåt.
Citera
2021-01-06, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Inte helt ointressant 30 min för ETH/USD (till vänster, till höger BTC på 5 min):
https://i.imgur.com/kK65Tqq.png

Nästan att ETH har platt 'tak' sett till stängningarna uppåt.

Roligt att du skriver om just Etherium, jag skaffade en wallet för några dagar sedan med Etherium. Har inte fattat hur man får ut det i pengar.
Citera
2021-01-06, 16:03
Medlem
Fyndläge på Nasdaq indexet nu?
Citera
2021-01-06, 17:01
Medlem
Guld börjar närma sig ett stort nedre support nu. Bra fyndläge nu enligt mig.
Citera
2021-01-06, 19:56
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Guld börjar närma sig ett stort nedre support nu. Bra fyndläge nu enligt mig.

Möjligt, men handeln är ju inte öppen i Sverige...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in