2021-01-05, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Ingen ISK = 30% skatt på all vinst, det blir ganska blodigt. Då är inte direkt någon spread ett problem...

BTC hade en festlig gap fill idag men gick sedan upp. Trenderna är fortsatt positiva trots dippen idag. EMA10+21 -vändningar på väldigt höga kryss för MACD på t ex 4h har fungerat i de andra paraboliska och extrema brotten uppåt som exit.

Det finns alltså ingen bra mäklare som har isk konto som är öppet dygnet runt förutom ig?

Får kolla in ig isf. Har redan ett gammalt konto där men gillar inte deras site så mycket men det är nog bara en vanesak.

Såg att man kan även fynda btc på ig.
Ska nog skriva ett önskemål till nn att ha öppet längre.
Citera
2021-01-05, 09:24
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Det finns alltså ingen bra mäklare som har isk konto som är öppet dygnet runt förutom ig?

Får kolla in ig isf. Har redan ett gammalt konto där men gillar inte deras site så mycket men det är nog bara en vanesak.

Såg att man kan även fynda btc på ig.
Ska nog skriva ett önskemål till nn att ha öppet längre.

Inte med ISK vad jag vet.

Utöver det är det så att de flesta tar extra avgifter om du använder tredjepartsverktyg osv.

-

Ryckig marknad idag. Ser gap fill för tysken, men något 50/50 att kliva in pga vollan.
Citera
2021-01-05, 11:16
Medlem
sinewaves avatar
Breakout för Guld, här på 30 min:
https://i.imgur.com/kg8B9T8.png

Man bör dock vänta på baktest, det råder även också bearish divergence mellan tidigare högsta stängning och nuvarande högsta stängning.
Senast redigerad av sinewave 2021-01-05 kl. 11:27.
Citera
2021-01-05, 12:56
Medlem
Citat:
Inte med ISK vad jag vet.

Utöver det är det så att de flesta tar extra avgifter om du använder tredjepartsverktyg osv.

-

Ryckig marknad idag. Ser gap fill för tysken, men något 50/50 att kliva in pga vollan.

Vaknade lite för sent.
Jag gick kort på dax för ca 15 minuter sen. Hoppas gårdagen var början på en pullback som varar i någon dag.
Tror vi kommer få höra att det var pga trump börsen gick ned.
När börsen går ner och nyheterna börja neta anledningar så tror jag det är dags för pullback.

Edit: största misstaget. Hade köpt L istället för S.
Kul nu e man back några % istället för +
Senast redigerad av Temujin56 2021-01-05 kl. 12:58.
Citera
2021-01-05, 13:37
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Vaknade lite för sent.
Jag gick kort på dax för ca 15 minuter sen. Hoppas gårdagen var början på en pullback som varar i någon dag.
Tror vi kommer få höra att det var pga trump börsen gick ned.
När börsen går ner och nyheterna börja neta anledningar så tror jag det är dags för pullback.

Edit: största misstaget. Hade köpt L istället för S.
Kul nu e man back några % istället för +

Både RSI och MACD trendar uppåt för tyska DAX samtidigt som priset går nedåt.

Kan vara botten som har nåtts eller så är vilopaus för björarna:
https://i.imgur.com/cTLY6ip.png
DE30EUR @ 1 min

Väldigt toppigt uppåt dock, priset får knapt röra sig 0.2% innan det säljs av.
Senast redigerad av sinewave 2021-01-05 kl. 13:40.
Citera
2021-01-05, 15:11
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Text

Brutal dag för tysken och EU-index idag. Öppning av S&P om ca 18 minuter blir inte direkt ointressant.

Edit: Ovan var årets understatement.
Senast redigerad av sinewave 2021-01-05 kl. 15:40.
Citera
2021-01-05, 15:44
Medlem
Citat:
Brutal dag för tysken och EU-index idag. Öppning av S&P om ca 18 minuter blir inte direkt ointressant.

Edit: Ovan var årets understatement.

Underbart. Vilken vändning

Och vilken tur jag köpte fel
Citera
2021-01-05, 17:59
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Underbart. Vilken vändning :)

Och vilken tur jag köpte fel

Inte direkt någon enkel dag när det kraschar både upp och ned. :)
Rena rama vilda västern i tysken, S&P har åtminstone någon typ av sammanhängande trender av något slag.
Citera
2021-01-05, 18:05
Medlem
otellos avatar
Jag förstår inte varför alla inte investerar i solenergi och uran, börsen har sedan länge återhämtat sig från Corona-kraschen. Grön energi har bara börjat ge avkastning, räkna med tusentals procent uppgång kommande åren, pengarna kommer rotera från IT-sektorn till energi-sektorn.
Citera
2021-01-05, 18:10
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag förstår inte varför alla inte investerar i solenergi och uran, börsen har sedan länge återhämtat sig från Corona-kraschen. Grön energi har bara börjat ge avkastning, räkna med tusentals procent uppgång kommande åren, pengarna kommer rotera från IT-sektorn till energi-sektorn.

Ja, +/-0.5% per halvtimme för S&P är helt normalt och tyder på att saker lugnat sig.
Citera
2021-01-05, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello

Om det vore så enkelt att tjäna pengar skulle alla göra det. Vissa kan säkert lyckas men troligtvis långt ifrån alla.
Citera
2021-01-05, 19:45
Medlem
sinewaves avatar
Möjlig sk '3 bar play' på 40 min för S&P:
https://i.ibb.co/d0nzGc9/Screenshot-2021-01-05-19-43-56-343-com-android-chrome.png

Dvs lång trend candle följt av en röd resting candle som max tar ut 30% av föregående följt av en grön som tar ut tidigare nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in