Citat:
Ursprungligen postat av ★★★
För att då får du ju tjejer att bli hämmade och misstänksamma mot män, och på så sätt fortsätter männen behålla makten i samhället...genom skrämseltaktik. "Akta dig annars blir du våldtagen".
Du förstår....problemet är att MC tror att hon är smartare än alla andra, eftersom hon inte inser att vi förstår hennes poäng till fullo.
Det hon inte förstår är att män inte ingår i någon konspiratorisk klubb, och att vårat mål med uppmaningarna om att vara försiktig endast går ut på att få tjejer att minimera risken för våldtäkt. Vi vill alltså förhindra att fler våldtäkter sker, eftersom vi tycker det är minst lika hemskt som hon gör.
Istället för att inse detta....trots att hon besitter en enorm intelligens och insikt...så börjar hon istället anklaga oss för att stå på våldtäktsmännens sida. Vilket såklart är helt fel. Den som står på våldtäktsmannens sida är nämligen den som underlättar för våldtäktsmanen att våldta, och det är i det här fallet Molson Canadian, eftersom hon uppmuntrar tjejer att INTE iaktta försiktighet och minimera risken.
Ungefär.
Orkar du fortsätta debattera här så beundrar jag dig, men jag ger upp.
Det är helt enkelt inte värt att lägga den tiden på att försöka få dem att förstå att inget i min argumentering skulle skilja om det gällde två vita killar som bestämde sig för att åka på semester i något krigshärjat land i Afrika.
Är de fullt medvetna om vad det kan innebära, gnäll inte efteråt.
Blir ni beskjutna och hotade, skyll er själva.
Nej, man SKA inte behöva bli beskjuten på sin semester, men ju fortare man inser att världen inte är en utopisk plats där alla vill varandra väl, desto mindre smärta får man uppleva.
Svårare är det inte och som jag sagt förut: kan de på något vis förändra världen från det den egentligen alltid varit till Utopia, då kommer jag att vara den första att tacka och hylla dem, men jag har väldigt svårt att tro på den utvecklingen.
Och med det säger jag farväl till tråden.
Talk hard!