2008-05-18, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Hur kan det vara fel att försöka få unga tjejer att tänka efter innan de åker med till hotellet?
För att då får du ju tjejer att bli hämmade och misstänksamma mot män, och på så sätt fortsätter männen behålla makten i samhället...genom skrämseltaktik. "Akta dig annars blir du våldtagen".

Du förstår....problemet är att MC tror att hon är smartare än alla andra, eftersom hon inte inser att vi förstår hennes poäng till fullo.

Det hon inte förstår är att män inte ingår i någon konspiratorisk klubb, och att vårat mål med uppmaningarna om att vara försiktig endast går ut på att få tjejer att minimera risken för våldtäkt. Vi vill alltså förhindra att fler våldtäkter sker, eftersom vi tycker det är minst lika hemskt som hon gör.

Istället för att inse detta....trots att hon besitter en enorm intelligens och insikt...så börjar hon istället anklaga oss för att stå på våldtäktsmännens sida. Vilket såklart är helt fel. Den som står på våldtäktsmannens sida är nämligen den som underlättar för våldtäktsmanen att våldta, och det är i det här fallet Molson Canadian, eftersom hon uppmuntrar tjejer att INTE iaktta försiktighet och minimera risken.
Citera
2008-05-19, 00:21
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ★★★
För att då får du ju tjejer att bli hämmade och misstänksamma mot män, och på så sätt fortsätter männen behålla makten i samhället...genom skrämseltaktik. "Akta dig annars blir du våldtagen".

Du förstår....problemet är att MC tror att hon är smartare än alla andra, eftersom hon inte inser att vi förstår hennes poäng till fullo.

Det hon inte förstår är att män inte ingår i någon konspiratorisk klubb, och att vårat mål med uppmaningarna om att vara försiktig endast går ut på att få tjejer att minimera risken för våldtäkt. Vi vill alltså förhindra att fler våldtäkter sker, eftersom vi tycker det är minst lika hemskt som hon gör.

Istället för att inse detta....trots att hon besitter en enorm intelligens och insikt...så börjar hon istället anklaga oss för att stå på våldtäktsmännens sida. Vilket såklart är helt fel. Den som står på våldtäktsmannens sida är nämligen den som underlättar för våldtäktsmanen att våldta, och det är i det här fallet Molson Canadian, eftersom hon uppmuntrar tjejer att INTE iaktta försiktighet och minimera risken.

Ungefär.
Orkar du fortsätta debattera här så beundrar jag dig, men jag ger upp.
Det är helt enkelt inte värt att lägga den tiden på att försöka få dem att förstå att inget i min argumentering skulle skilja om det gällde två vita killar som bestämde sig för att åka på semester i något krigshärjat land i Afrika.
Är de fullt medvetna om vad det kan innebära, gnäll inte efteråt.
Blir ni beskjutna och hotade, skyll er själva.
Nej, man SKA inte behöva bli beskjuten på sin semester, men ju fortare man inser att världen inte är en utopisk plats där alla vill varandra väl, desto mindre smärta får man uppleva.

Svårare är det inte och som jag sagt förut: kan de på något vis förändra världen från det den egentligen alltid varit till Utopia, då kommer jag att vara den första att tacka och hylla dem, men jag har väldigt svårt att tro på den utvecklingen.

Och med det säger jag farväl till tråden.
Talk hard!
Citera
2014-12-09, 06:16
Medlem
..och detta kommer givetvis användas som hårdfakta på att alla män är djur osv. Statistiken kommer bara att påvisa att det var män, inte vilka sorts män. Normalt funtade människor vet att det ska väldigt mycket till för Olle och Kalle att planera > våldta > må bra. Dock är det ett naturligt inslag i den "nysvenska" kulturen.

Det är taskigt att säga att tjejerna får skylla sig själva för så är det givetvis inte. Det är inte deras fel att man inte ger ut korrekt information till invånarna. Hela samhället hjärntvättar dom till att tro gott om blattar och annat pack så inte konstigt att dom är naiva.

Här får föräldrar ta sitt ansvar.
Skit i vad folk tycker, försvara era barn!
BLATTAR ÄR FARLIGA!
Citera
2014-12-09, 10:23
Medlem
Lanoos avatar
Jag förstår inte att ni ens diskuterar detta.
Självklart är det inte tjejernas eget fel att det blir våldtagna. Våldtäkt är aldrig ok!!

Men de utsatte sig för en onödig risk och det borde de varit medvetna om. Idioter finns det överallt och kommer alltid att finnas, svarta, bruna, gula, vita whatever.

Feministers jävla snack om att lösningen är att få män att sluta våldta är bara hopplös. För återigen, idioter kommer det alltid att finnas och det enda man kan göra som individ är att hålla sig borta från dem så gott det går.

Väljer jag att gå hem på fyllan en lördag så vet jag att jag utsätter mig för en risk när det gäller överfallsrån (bor i en stadsdel som varit svårt drabbad av detta i perioder). Så därför väljer jag att ta taxi när jag ska hem.
Folk måste bara lära sig kalkylera risken för att dåliga grejer kan hända. Något som uppenbart dessa tjejer inte gjorde
Citera
2014-12-09, 10:35
Medlem
avmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spatel
att följa med ett gäng snubbar efter krogen, hem till dem, är lika med att "här ska knullas". det fattar väl vem fan som helst. vad ska man annars göra? sitta och titta på tv?

den är en annan sak att gå hem med folk man känner sedan tidigare, men unga tjjer som går hem med okända snubbar får fan skylla sig själv.

Håller med. "Efterfest" betyder sex. Men den jäkla statsfeminismen har hjärntvättat alla att "efterfest" betyder kanske titta på tv.

4 muslimska killar: "vill ni åka med oss till ett hotell där vi ska ha "efterfest"?

2 vuxna tjejer: "Nej tack." nu åker vi hem och sover.

4 muslimska killar: "vill ni åka med oss till ett hotell där vi ska ha "efterfest"?

2 vuxna tjejer: "Ja tack." ikväll får vi rikligt med kuk och imorgon får vi ångra oss och anmäla blattarna.
Senast redigerad av avman 2014-12-09 kl. 10:40.
Citera
2014-12-09, 12:12
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
De utgår ifrån att också män är människor med normal fattningsförmåga.

Hur stor fattningsförmåga uppvisar de själva i så fall, om de utgår ifrån att alla män tänker och beter sig på exakt samma vis?
Citera
2014-12-09, 12:33
Medlem
Problemt är väl att våldtäktsmän (riktiga våldtäktsmän alltså) ofta är manipulativa (som Fredrik Reinfieldt) och inger en känsla av att vara gentlemän. Att vara våldtäktsman handlar förmodligen inte om fysisk styrka utan om att vara "smart" (lägga sömnmedel i drinken) eller lura kvinnorna genom att vara ett charmtroll till saker de normalt sett inte skulle ställa upp på.
Citera
2014-12-09, 13:02
Medlem
avmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorine
Problemt är väl att våldtäktsmän (riktiga våldtäktsmän alltså) ofta är manipulativa (som Fredrik Reinfieldt) och inger en känsla av att vara gentlemän. Att vara våldtäktsman handlar förmodligen inte om fysisk styrka utan om att vara "smart" (lägga sömnmedel i drinken) eller lura kvinnorna genom att vara ett charmtroll till saker de normalt sett inte skulle ställa upp på.

Att överfalla någon till sex = Våldtäkt
Att lägga sömnmedel i drinken till sex = Våldtäkt
Att charma sig till sex = Inte våldtäkt

Tjejerna gick in i hotellet vakna och i god humör och sedan lämnade hotellet vakna och i god humör.

Det har blivit mycket trendigt i Sverige att tjejer går ut, festar, knullar, har det kul, men sedan ångrar sig nästa dag.

Men jag måste hålla med dig om Reinfeldt och i det fallet tror att landets 8 åriga våldtäkten skedde med hjälp av sömnmedel alltså den svenska mediaapparaten.
Senast redigerad av avman 2014-12-09 kl. 13:06.
Citera
2014-12-09, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorine

Förstår att du tror det, men Nej. Att ångra sex är INTE våldtäkt! Att supa tills man somnar, är heller inte samma sak som att någon lägger sömnmedel i drinken.
Citera
2021-01-03, 02:43
Medlem
theshades avatar
Vissa har visst aldrig hört "tillfället gör tjuven" och tror att eftersom det är olagligt att stjäla så kan jag lägga mina värdesaker på bänken i omklädningsrummet. Eller på gatan. Ställa cykeln olåst. För inte kan man gå runt och tro att alla är tjuvar! Varför finns de ens cykellås?

Men ställer du cykeln olåst, med dina värdesaker i en väska hängande på styret, i en förort, kom inte och gnäll om att du blivit bestulen sen. För har man lite kapacitet till riskanalys så ser man att just det beteendet liksom inbjuder till stöld.

Och ja, risken är nog större i en förort än i ett övre medelklassområde. Nivetvadjagmenar.

Citat:
Jag klarade mig! JAG KLARADE MIG!!
Det stod ingen våldtäktsman i duschen!! Bara en sjukt lång polis med dålig humor - men han våldtog mig inte!!
HERREGUD, vilken TUR!!
Håll tummarna för att han inte våldtar mig under natten heller, så jag slipper skylla mig själv, ok?

*Pooff*
Senast redigerad av theshade 2021-01-03 kl. 02:58.
Citera
2021-01-03, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Vissa har visst aldrig hört "tillfället gör tjuven" och tror att eftersom det är olagligt att stjäla så kan jag lägga mina värdesaker på bänken i omklädningsrummet. Eller på gatan. Ställa cykeln olåst. För inte kan man gå runt och tro att alla är tjuvar! Varför finns de ens cykellås?

Men ställer du cykeln olåst, med dina värdesaker i en väska hängande på styret, i en förort, kom inte och gnäll om att du blivit bestulen sen. För har man lite kapacitet till riskanalys så ser man att just det beteendet liksom inbjuder till stöld.

Och ja, risken är nog större i en förort än i ett övre medelklassområde. Nivetvadjagmenar.
Så med andra ord, så fort det finns en risk att män är i närheten då ska kvinnor låsa sig själva runt en stolpe med cykellås?

Män blir titt som tätt misshandlade av andra män, rånade av främmande män, rätt ofta faktiskt tom skjutna i skallen.
Antar detta också är dålig ”riskanalys” att inte begripa att man absolut inte ska ha rätt gnälla på mäns beteenden av att våldta, misshandla eller skjuta andra i skallen när andan faller på?
Citera
2021-01-03, 07:47
Medlem
BidragsTurkens avatar
Citat:
Nej, vi talar om våldtäktsmän. Våldtäktsmän är inte vilka män som helst. Men tycker du att kvinnor ska utgå ifrån att alla män är potentiella våldtäktsmän?

Dom hade tjänat på det i det här fallet. Nu fick dom lära sig hur typiska våldtäktsmän ser ut den hårda vägen. Hade dom besökt olika rasistiska hemsidor så hade dom kunnat utveckla en sund skepsis till att umgås med blattar.

Dom bör inte utgå från att alla män är potentiella våldtäktsmän däremot att sannolikheten för våldtäkt sent en lördag med 4 blattar är någonstans i närheten av 99-100%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in