2008-05-18, 18:12
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Uppenbarligen är varken du eller dina likasinnade ointresserade, eftersom ni återkommer till att diskutera just mitt intellekt. Ni får gärna lämna det ämnet därhän och koncentrera er på vad jag skriver.

Sedan är det onekligen intressant att man anses ha ett bristande intellekt om man inte anser att män är djur.

Det intressanta är att du inte tycks förstå att du inte kommer någon vart med dina uttalanden om att du inte tycker att män är djur.

det är ingen av oss som påstår det heller. Indirekt är det du som påstår det, eftersom du tar de fakta vi presenterar och vänder det till att vi anser att män är djur.

men ok, du anser inte att män är djur. Trevligt. Inte jag heller.
MEN däremot anser jag att vissa kvinnor som blir våldtagna fast de enkelt kunnat undvika det är korkade
Citera
2008-05-18, 18:13
Medlem
Citat:
Uppenbarligen är varken du eller dina likasinnade ointresserade, eftersom ni återkommer till att diskutera just mitt intellekt. Ni får gärna lämna det ämnet därhän och koncentrera er på vad jag skriver.

Sedan är det onekligen intressant att man anses ha ett bristande intellekt om man inte anser att män är djur.

Jag beundrar ditt tålamod i den här diskussionen.
Citera
2008-05-18, 18:15
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dancerboy
Det intressanta är att du inte tycks förstå att du inte kommer någon vart med dina uttalanden om att du inte tycker att män är djur.

det är ingen av oss som påstår det heller. Indirekt är det du som påstår det, eftersom du tar de fakta vi presenterar och vänder det till att vi anser att män är djur.

MEN däremot anser jag att vissa kvinnor som blir våldtagna fast de enkelt kunnat undvika det är korkade

Nej, det intressanta är att "ni" inte begriper att det är just det ni säger - att män är djur - när "ni" förringar och förmildrar våldtäktsmäns beteende. Det är det "ni" gör när "ni" hittar på omständigheter som gör att vissa kvinnor som blir våldtagna är korkade för att de borde vetat bättre. Hade du haft hög grad av integrative complexity hade du fattat det.
Citera
2008-05-18, 18:16
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My Secret
Jag beundrar ditt tålamod i den här diskussionen.

Jag med. Tråkigt bara att det är som att köra huvudet i väggen både för henne och för oss. Lite bättre argumentationsteknik skulle inte skada.
Citera
2008-05-18, 18:21
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:
Nej, det intressanta är att "ni" inte begriper att det är just det ni säger - att män är djur - när "ni" förringar och förmildrar våldtäktsmäns beteende. Det är det "ni" gör när "ni" hittar på omständigheter som gör att vissa kvinnor som blir våldtagna är korkade för att de borde vetat bättre. Hade du haft hög grad av integrative complexity hade du fattat det.

Det gör "vi" inte. Sluta läs mellan raderna och se det som "vi" faktiskt skriver. Det är möjligt att vissa här inne förringar och förmildrar våldtäktsmäns beteende. Men de seriösa i den här diskussionen (inte du, och inte de som påstår att män är djur) diskuterar våldtäktsoffrens beteende, inte våldtäktsmännen. Förövarnas beteende kan nog alla här hålla med om är ganska vidrigt.
Min grad av integrative complexity har ingenting med det här att göra. Verkligheten ser ut som den gör, det är ingenting jag kan göra någonting åt.
Citera
2008-05-18, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dancerboy
Givetvis. Men alla överfallsvåldtäkter hade kunnat gå att undvika, inte vara ute och gå på kvällen, inte gå genom en mörk park etc.
Citera
2008-05-18, 18:30
Medlem
bullybrugds avatar
OT: vad är "integrative complexity"?
Citera
2008-05-18, 18:31
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Givetvis. Men alla överfallsvåldtäkter hade kunnat gå att undvika, inte vara ute och gå på kvällen, inte gå genom en mörk park etc.
Och? Skapa en tråd om det då istället för att dra in det i en diskussion som inte rör överfallsvåldtäkter, ditt blötdjur.
Citera
2008-05-18, 18:40
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill

Mjo, men det är att gå till överdrift. Då handlar det inte längre om sunt förnuft. Du kan liksom inte veta bakom vilka buskar det sitter en gärningsman/kvinna. (Utom vissa parker o liknande, och där håller jag med dig) men du kan veta vilken grupp människor som är tjugo gånger mer benägna att våldta än andra grupper.
Fast visst. Det är dumt att gå på kvällen, särskilt i parker och på oupplysta platser.

men som bullybrugd sade. Denna tråd handlar inte om överfallsvåldtäkter
Citera
2008-05-18, 18:42
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullybrugd
OT: vad är "integrative complexity"?

En förenklad version av vad är finner du här: http://en.wikipedia.org/wiki/Integrative_complexity
Citera
2008-05-18, 18:43
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:
En förenklad version av vad är finner du här: http://en.wikipedia.org/wiki/Integrative_complexity
Kan du inte svara på svenska istället?
Min akademiker-engelska är tyvärr inget vidare.
Citera
2008-05-18, 18:45
Bannlyst
Citat:
Vad som är fakta är att jag har en IQ högre än 99% av befolkningen samt en mycket hög grad av integrative complexity.
Aaaaaaahahhahha du måste vara ett troll. Ingen kan ha så dålig självinsikt i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in