Citat:
Ursprungligen postat av
theshade
Mja, det är nog betydligt mer våldtäkter på efterfester än på förfester i allmänhet. I synnerhet om det är MENA man festar med, men ändå.
Alla de där "jag vaknade av att han låg på mig" som är att en tjej gått och lagt sig och somnat i sovrummet intill och nån smugit efter.
Har en god vän vars syster blev utsatt på så vis. MENA även den gången. Vilken slump...
Jo, förmodligen är det så. Men de allra flesta efterfester är förmodligen trevliga tillställningar. Jag hade själv rätt många sådana i min ungdom. Det var helt riskfritt för de som följde med mig hem.

De fick käk, en god pratstund och slagga på soffan. Även om det någon gång var en riktig pingla som följde med hem så gäller det att visa respekt. Men jag tog naturligtvis telefonnumret och ringde några dagar senare om dejt.
Jag hade en kvinnlig polare som i vår ungdom också blev våldtagen, på en vanlig fest (inte efterfest). Inte av någon MENA, utan en svensk man. Hon var innan det en sprallig, glad tjej. Efter det mådde hon sämre och sämre. Några år senare valde hon att avsluta sitt liv.

Pga. våldtäkten. Hon anmälde den aldrig, men var djupt plågad. Det är nog faktiskt den enda jag har känt som blivit våldtagen på fest. fin kvinna, jag tänker på henne ibland... De övriga jag känner har blivit våldtagna av en pojkvän/ex/dejt/bekant. I nyktert tillstånd. För jävligt. Folk de borde kunnat ha litat på.

Sedan känner jag några enstaka som varit utsatta i sin barndom. för överjävligt rent ut sagt!
Hur mår hon idag?