2020-12-30, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vi vet att det fanns flera hundar, med vidhängande hussar/mattar, i området.
Det framkom efter att kroppen hittats. En rastningstur för många vovvar.
Ja, det fanns alltså flera hundägare i omlopp om kvällarna, men ingen har stött på honom 14/5 som jag tolkar det. Det normala vore väl att stöta på folk. Han är ju ofta ute om kvällarna. Har han fått en hundägare att gå vid en annan tid? Varför? Det fanns ju fler än en hund ? Är man kall så smälter man bara in utan stora åthävor och agerar utefter sin manual. Han brukade ju normalt vara utomhus sent. Att påverka en hundägares vanor.. Varför det? Det fanns ju flera hundägare att påverka i så fall.. Han blev inte sedd 14/5 men om han hade blivit sedd så hade det varit rimligt och normalt. Han var ofta utomhus kvällstid..Det var kanske just det stråket kring BP han ville jobba ostört?Han har ju inte chansat.Aldrig i livet.Han har rimligtvis väntat ut tills han vet att alla hundar är rastade.Han har aldrig chansat.
Senast redigerad av Aqua-Rell 2020-12-31 kl. 00:02.
Citera
2020-12-31, 00:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Lyssnar igenom rättegången igen och både SD's och HD's utsagor går liksom inte beskriva med ord. De är så ihåliga och fulla av motsägelser. Jag hade så gärna velat veta vad både advokater, åklagare och inte minst BL tänkte när de fick lyssna på dessa redogörelser av "minns inte" och "vet inte" osv...
Eller ja, SD's försvarare hävdade ju att han VISSTE att SD var oskyldig... Man kan ju undra varför??

Edit: Alltså, OBEROENDE om SD är skyldig eller ej, så måste väl de flesta ändå enas om att det som sägs inte låter speciellt rimligt??
Eller???!

Ja, man tänker ju att det inte kan finnas en människa (nåja, inte många) som tror på de här lögnerna. Inte ens advokaterna. Men man har ändå rätt till en rättvis bedömning som ska göras av domstolen.

Det där att advokaten sa att han visste att SD var oskyldig; det var en felskrivning i media. Det rättades till i efterhand. Finns någonstans i tråden citerat från NA (om jag minns rätt). Tror att betydelsen skulle vara ungefär att deras klient visste att han var oskyldig.

Man har ju aldrig läst att SD hävdar att han är oskyldig.

Han säger : Jag har inget med mordet att göra.

Väldigt konstigt sätt att uttrycka det på, om jag får säga.

Lika konstigt som att bli uppbragt för att polisen undrar över hur hans sperma har hamnat på Lenas kjol, då SD svarar med att han minsann inte är en nekrofil.

Det första man tänker på?
Nä, det första man tänker på att jag har inte dödat henne!
Han verkar tycka att det är skamligare att bli anklagad för nekrofili, när han sitter anklagad för mord. Då har han minsann inte reagerat på det sättet.
Citera
2020-12-31, 00:32
Medlem
Honan6s avatar
Tidslinjeregissören
När det gäller den tidslinje SD lämnat via försvaret så upptäckte skribenten Avel att programmet Paint syntes vara öppet på bilddumpen. Pinsamt misstag för SD, men jag undrar mer hur tidslinjerna såg ut för hans andra konton. De verkar helt bortglömda trots att han återställde sitt Gmailkonto för HerrT*amdavidsson den 20 maj – dagen efter Lena hittades. Vilka konton hade han inloggade? På vilka enheter och var dessa i synk eller inte?
Citera
2020-12-31, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, man tänker ju att det inte kan finnas en människa (nåja, inte många) som tror på de här lögnerna. Inte ens advokaterna. Men man har ändå rätt till en rättvis bedömning som ska göras av domstolen.

Det där att advokaten sa att han visste att SD var oskyldig; det var en felskrivning i media. Det rättades till i efterhand. Finns någonstans i tråden citerat från NA (om jag minns rätt). Tror att betydelsen skulle vara ungefär att deras klient visste att han var oskyldig.

Man har ju aldrig läst att SD hävdar att han är oskyldig.

Han säger : Jag har inget med mordet att göra.

Väldigt konstigt sätt att uttrycka det på, om jag får säga.

Lika konstigt som att bli uppbragt för att polisen undrar över hur hans sperma har hamnat på Lenas kjol, då SD svarar med att han minsann inte är en nekrofil.

Det första man tänker på?
Nä, det första man tänker på att jag har inte dödat henne!
Han verkar tycka att det är skamligare att bli anklagad för nekrofili, när han sitter anklagad för mord. Då har han minsann inte reagerat på det sättet.
Ang det fetade:
Du får naturligtvis säga vad du vill.
Men om jag får säga vad jag tycker, så anser jag att du tänker fel. Varför du tänker fel?
Se nedan:

SD vet att han inte är oskyldig [till att under lång tid behandlat LW illa], så därför väljer han att inte beskriva sig som oskyldig.

Däremot anser han sig veta att han inte har med mordet att göra och därför säger han som han gör.

Inget konstigt alls eller hur?
Fast du lär ju inte medge ditt inskränkta tänkande. Du har ju uppmanat tråddeltagare att ignorera mig, så nån replik lär inte komma, men tack för ordet.
Citera
2020-12-31, 01:29
Medlem
Citat:
Vi vet att det fanns flera hundar, med vidhängande hussar/mattar, i området.
Det framkom efter att kroppen hittats. En rastningstur för många vovvar.

Efter Rättarevägen, ja. Men grannen som hade somnat vid TVn och gick ut med hunden betydligt senare än normalt samt råkade möta SD, är något SD inte förväntade sig att se vid den tiden. I det området. Han hade otur. Därav SDs märkliga beteende.
Senast redigerad av Remark 2020-12-31 kl. 01:32.
Citera
2020-12-31, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tidslinjeregissören
När det gäller den tidslinje SD lämnat via försvaret så upptäckte skribenten Avel att programmet Paint syntes vara öppet på bilddumpen. Pinsamt misstag för SD, men jag undrar mer hur tidslinjerna såg ut för hans andra konton. De verkar helt bortglömda trots att han återställde sitt Gmailkonto för HerrT*amdavidsson den 20 maj – dagen efter Lena hittades. Vilka konton hade han inloggade? På vilka enheter och var dessa i synk eller inte?

Främst den skärmdump på s 327 i akt 145 kan man vara lite skeptisk mot ja. Bevisvärdet rätt lågt då det inte ens framgår att det är från hans tidslinje. Förvisso är hans hemadress och jobb osv utsatta men det är lätt att fixa i inställningarna. Lite mer öppenhet där hade inte skadat. Nu räckte de ju inte heller för att han skulle slippa häktning när de skickades in 30 aug 2019.

Det är en djungel alla dessa digitala spår. Verkar ha funnits en t*eamd*avidsson@gmail.com också.

Tidslinjen skapas på det konto som man är inloggad med på Google Maps.
Man måste aktivera platshistorik för kontot och platsrapportering i enheten.

Grejen är att man kan se platshistorik år tillbaka. Det var väl det som SD insåg att det skulle aldrig gynna honom. Så han stängde den dörren för utredarna.
Han var nog vara inloggad på ett konto för det mesta i Google Maps. I Messengerchatt med henne så framgår att han verkar ha varit inloggad i HD:s ”maps” också. Har inte sidan men finns i 165 A IT Övriga i april nån gång tror jag.

Med återställning menar du valideringen av hans GC-konto?
Citera
2020-12-31, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Var det den här dagen som hans chef blev förvånad av att se honom, eller var det den 15:e? Nu börjar minnena blandas ihop. Men det var en klämdag på fredagen och hade han några besiktningar eller något annat som krävde att han hade med sig något från jobbet?

Jag håller ännu kvar vid min tidigare teori, att SD vill späcka dagen full med alibi, från morgon till kväll.

Därför blir de här funderingarna på om SD kan ha micklat med passeringsloggarna extra intressanta.

Den 11:e var en fredag (klämdag).

SD verkade inte ha koll på vart barnen befann sig, eller vad det då som barnen ev vinkade åt honom när de for förbi hans jobb? På kvällen/natten var han som jag kommer ihåg det osäker på var barnen befann sig (så även svärföräldrarna).
HD var bortrest, till fiskegubben.
LW var upp på kontoret och de hade väldigt blodigt sex (enl SD).
SD till Gustavsvik (likt mordkvällen), kanske för att, som någon hade en ide om i tråden, förklara ev spår av klour (hur f.n stavas det...) vid rengöring hemma.

Kanske var det en bra dag att "jobba" för att få lite ordning på ett minus i kompsaldot? Utan arbetskamrater på plats kunde han syssla med allt annat utan att göra någon nytta vad gäller arbetsuppgifter. Eller en förklaring till hur han kunde ha LW:s blod på sig om mordet var tänkt att utföras denna kväll.

Det var den 15:e chefen var förvånad att se honom på jobbet, han hade semester inför resan samma dag. (Jag misstänker fortfarande att han åkte till jobbet för att göra sig av med mordvapnet i en byggcontainer på arbetsplatsen vid Stallgatan som han for till tidigt på förmiddagen. Mordvapnet som ev var gömt i skogen på hans väg till jobbet och fick plats i hans rygga).
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-12-31 kl. 06:50.
Citera
2020-12-31, 07:37
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Främst den skärmdump på s 327 i akt 145 kan man vara lite skeptisk mot ja. Bevisvärdet rätt lågt då det inte ens framgår att det är från hans tidslinje. Förvisso är hans hemadress och jobb osv utsatta men det är lätt att fixa i inställningarna. Lite mer öppenhet där hade inte skadat. Nu räckte de ju inte heller för att han skulle slippa häktning när de skickades in 30 aug 2019.

Det är en djungel alla dessa digitala spår. Verkar ha funnits en t*eamd*avidsson@gmail.com också.

Grejen är att man kan se platshistorik år tillbaka. Det var väl det som SD insåg att det skulle aldrig gynna honom. Så han stängde den dörren för utredarna.
Han var nog vara inloggad på ett konto för det mesta i Google Maps. I Messengerchatt med henne så framgår att han verkar ha varit inloggad i HD:s ”maps” också. Har inte sidan men finns i 165 A IT Övriga i april nån gång tror jag.

Nej, återställningen handlar om hans Gmail-konto som han fick en verifieringskod till 20 maj - alltså till gmailkontot teamdavidsson (skrev fel adress först).

Han fick även en verifieringskod till nåt av hans Googlekonton natten till 12 maj. Det är därför jag tror han använde någon mobil enhet som inte var i synk alternativt lade till någon ny tjänst.
Senast redigerad av Honan6 2020-12-31 kl. 08:10.
Citera
2020-12-31, 09:00
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

I aktbilaga 163 Del B (pdf sida 331) ses att 2018-05-20 kl 23.37 fick SD meddelande och verifieringskod från Google till sitt konto "saabstef*n" och det gällde Begäran om återställning av Google-kontot teamd*vidsson@gmail.com
Citera
2020-12-31, 10:03
Medlem
Citat:
Ang det fetade:
Du får naturligtvis säga vad du vill.
Men om jag får säga vad jag tycker, så anser jag att du tänker fel. Varför du tänker fel?
Se nedan:

SD vet att han inte är oskyldig [till att under lång tid behandlat LW illa], så därför väljer han att inte beskriva sig som oskyldig.

Däremot anser han sig veta att han inte har med mordet att göra och därför säger han som han gör.

Inget konstigt alls eller hur?
Fast du lär ju inte medge ditt inskränkta tänkande. Du har ju uppmanat tråddeltagare att ignorera mig, så nån replik lär inte komma, men tack för ordet.
Det ligger mycket i dina tankegångar.Tror man måste tänka till för att förstå hans andemening. Vad gäller hundarna: Anledningen till att han valde att träffa L så pass sent var pga att han hade rekognoscerat sedan mkt länge. Han visste när alla hade rastat klart sina hundar.Om det var 1 hundägare som brukade gå sent just vid planket var han ju tvungen att leda bort dennes runda till annan. Så funderar jag..
Citera
2020-12-31, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Efter Rättarevägen, ja. Men grannen som hade somnat vid TVn och gick ut med hunden betydligt senare än normalt samt råkade möta SD, är något SD inte förväntade sig att se vid den tiden. I det området. Han hade otur. Därav SDs märkliga beteende.
(Ja, men då förstår jag. S blev överrumplad av den hundägaren som inte skulle kommit ut just då)
Citera
2020-12-31, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Den 11:e var en fredag (klämdag).

SD verkade inte ha koll på vart barnen befann sig, eller vad det då som barnen ev vinkade åt honom när de for förbi hans jobb? På kvällen/natten var han som jag kommer ihåg det osäker på var barnen befann sig (så även svärföräldrarna).
HD var bortrest, till fiskegubben.
LW var upp på kontoret och de hade väldigt blodigt sex (enl SD).
SD till Gustavsvik (likt mordkvällen), kanske för att, som någon hade en ide om i tråden, förklara ev spår av klour (hur f.n stavas det...) vid rengöring hemma.

Kanske var det en bra dag att "jobba" för att få lite ordning på ett minus i kompsaldot? Utan arbetskamrater på plats kunde han syssla med allt annat utan att göra någon nytta vad gäller arbetsuppgifter. Eller en förklaring till hur han kunde ha LW:s blod på sig om mordet var tänkt att utföras denna kväll.

Det var den 15:e chefen var förvånad att se honom på jobbet, han hade semester inför resan samma dag. (Jag misstänker fortfarande att han åkte till jobbet för att göra sig av med mordvapnet i en byggcontainer på arbetsplatsen vid Stallgatan som han for till tidigt på förmiddagen. Mordvapnet som ev var gömt i skogen på hans väg till jobbet och fick plats i hans rygga).
Det förstår du väl att han aldrig i livet skulle lämna sitt mordvapen..Aldrig att han släppte det( innan han gjorde sig av med det) Tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in