Citat:
Ursprungligen postat av
uncommon-name
Lyssnar igenom rättegången igen och både SD's och HD's utsagor går liksom inte beskriva med ord. De är så ihåliga och fulla av motsägelser. Jag hade så gärna velat veta vad både advokater, åklagare och inte minst BL tänkte när de fick lyssna på dessa redogörelser av "minns inte" och "vet inte" osv...
Eller ja, SD's försvarare hävdade ju att han VISSTE att SD var oskyldig... Man kan ju undra varför??
Edit: Alltså, OBEROENDE om SD är skyldig eller ej, så måste väl de flesta ändå enas om att det som sägs inte låter speciellt rimligt??
Eller???!
Ja, man tänker ju att det inte kan finnas en människa (nåja, inte många) som tror på de här lögnerna. Inte ens advokaterna. Men man har ändå rätt till en rättvis bedömning som ska göras av domstolen.
Det där att advokaten sa att han visste att SD var oskyldig; det var en felskrivning i media. Det rättades till i efterhand. Finns någonstans i tråden citerat från NA (om jag minns rätt). Tror att betydelsen skulle vara ungefär att deras klient visste att han var oskyldig.
Man har ju aldrig läst att SD hävdar att han är oskyldig.
Han säger : Jag har inget med mordet att göra.
Väldigt konstigt sätt att uttrycka det på, om jag får säga.
Lika konstigt som att bli uppbragt för att polisen undrar över hur hans sperma har hamnat på Lenas kjol, då SD svarar med att han minsann inte är en nekrofil.
Det första man tänker på?
Nä, det första man tänker på att jag har inte dödat henne!
Han verkar tycka att det är skamligare att bli anklagad för nekrofili, när han sitter anklagad för mord. Då har han minsann inte reagerat på det sättet.