Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Nu pratar du ju i mot dig själv lite här. Med tanke på att skälet för sjukskrivning av akademiker i mer än hälften av fallen är psykisk sjukdom så är väl inte riktigt mer bildning det första jag tänker på för att undvika att bli psykotisk.
Nej, men nu var ju min kommentar inte gällande psykisk ohälsa utan jag kommenterade din extremt bristande slutledningsförmåga. Det är den du behöver öva upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Om du varit döv eller blivit psykotisk skulle du då tycka att det var ok att polisen blåste huvudet av dig med argumentet att dom "inte kunde veta det".
Nej och du kan omöjligt veta att det är det som hänt här. Har personen gjort utfall mot polisen så att det inte längre finns något val? Troligtvis. Allt talar faktiskt för det, du har ett pussel som är ganska enkelt att pussla ihop. Kanske inte för dig då. Polisen skjuter inte ihjäl folk till höger och vänster helt utan anledning i Sverige.
Faktum är att de allra flesta i Sverige skulle nog helt enkelt ringa sin hyresvärd eller en låssmed för att få hjälp om man blev utelåst. Istället har vi en person som gör ett inbrott i sitt egna hus så extremt att de som arbetar där ringer polisen. Polisen kommer dit och skjuter ihjäl en person som beter sig extremt irrationellt. Jag är inte Einstein och inte du heller, men så jävla svårt kan det väl inte vara att förstå hur denna situation kan uppstå?
Bespara mig också tjatet om kompisar som säger att han "aldrig har varit aggressiv i hela sitt liv". Vi har personer som hävdat att världens värsta seriemördare verkar vara helt normala och är helt oförstående att de faktiskt dödat tiotals eller hundratals människor. Att känna någon ytligt säger ingenting om hur väl du känner en person.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Jag hoppas att jag inte behöver förklara för dig att den som gör anspråk på att vara intellektuell också förväntas kunna besvara en hypotes och se saker i ett större perspektiv än det egna.
Ja, och att inse vem som är totalt hjärndöd här krävs det inte en utbildning eller ett uns intelligens för. Hoppa av din höga häst som du satt dig själv på.
P.S. Jag är utbildad men inte nödvändigtvis bildad.