2020-12-28, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Så om jag åker förbi ditt hus som du låst in nyckeln till och ser dig klättra in genom fönstret är det helt ok om jag ringer polisen och dom kommer dit och blåser huvudet av dig?

Ring på du. Något blåsa av huvudet kommer inte hända eftersom jag skulle agera korrekt och jag inte är psykotisk.

Bra försök, din sopa. Din slutledningsförmåga är extremt haltande, kanske är det för att du är så jävla outbildad. Ett år eller tre på högskola skulle göra dig gott.
Citera
2020-12-28, 17:32
Medlem
Pillevickens avatar
Enligt en kompis som va kompis med den avlidne mannen så bodde han på hemmet.
Han hade varit psykiskt sjuk en längre tid, blivit slussad mellan olika hem i några år.
Nu bodde han på Marieberg, skulle ta sig in men gjorde något som gjorde att personalen larmade polisen.
Polisen fick larmet kl 03:00. 9 minuter senare var mannen skjuten med tre skott i bröstet av en kvinnlig polis.
Vad jag har hört så har mannen aldrig varit aggressiv mot någon innan.
Vad som händer på platsen vet nog bara polisen som garanterat håller varandra bakom ryggen.
Oavsett vad som helst ser jag detta som ett brutalt mord. Om det är den kvinnliga polisen eller polisväsendet isig (som inte kan utbilda sin personal) som är ansvariga låter jag vara osagt.

Ska våra poliser bli anställda efter hudfärg och kön kommer vi få se denna typ av händelser mer i framtiden. Jag anser att Sverige måste inse själva att detta inte fungerar längre!
Citera
2020-12-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Ring på du. Något blåsa av huvudet kommer inte hända eftersom jag skulle agera korrekt och jag inte är psykotisk.

Bra försök, din sopa. Din slutledningsförmåga är extremt haltande, kanske är det för att du är så jävla outbildad. Ett år eller tre på högskola skulle göra dig gott.

Nu pratar du ju i mot dig själv lite här. Med tanke på att skälet för sjukskrivning av akademiker i mer än hälften av fallen är psykisk sjukdom så är väl inte riktigt mer bildning det första jag tänker på för att undvika att bli psykotisk.

Men om jag ställer en hypotetisk fråga till dig som är bildad men inte psykotisk:

Om du varit döv eller blivit psykotisk skulle du då tycka att det var ok att polisen blåste huvudet av dig med argumentet att dom "inte kunde veta det".

Jag hoppas att jag inte behöver förklara för dig att den som gör anspråk på att vara intellektuell också förväntas kunna besvara en hypotes och se saker i ett större perspektiv än det egna.
Citera
2020-12-28, 17:54
Medlem
Citat:
Nu pratar du ju i mot dig själv lite här. Med tanke på att skälet för sjukskrivning av akademiker i mer än hälften av fallen är psykisk sjukdom så är väl inte riktigt mer bildning det första jag tänker på för att undvika att bli psykotisk.

Nej, men nu var ju min kommentar inte gällande psykisk ohälsa utan jag kommenterade din extremt bristande slutledningsförmåga. Det är den du behöver öva upp.

Citat:
Om du varit döv eller blivit psykotisk skulle du då tycka att det var ok att polisen blåste huvudet av dig med argumentet att dom "inte kunde veta det".

Nej och du kan omöjligt veta att det är det som hänt här. Har personen gjort utfall mot polisen så att det inte längre finns något val? Troligtvis. Allt talar faktiskt för det, du har ett pussel som är ganska enkelt att pussla ihop. Kanske inte för dig då. Polisen skjuter inte ihjäl folk till höger och vänster helt utan anledning i Sverige.

Faktum är att de allra flesta i Sverige skulle nog helt enkelt ringa sin hyresvärd eller en låssmed för att få hjälp om man blev utelåst. Istället har vi en person som gör ett inbrott i sitt egna hus så extremt att de som arbetar där ringer polisen. Polisen kommer dit och skjuter ihjäl en person som beter sig extremt irrationellt. Jag är inte Einstein och inte du heller, men så jävla svårt kan det väl inte vara att förstå hur denna situation kan uppstå?

Bespara mig också tjatet om kompisar som säger att han "aldrig har varit aggressiv i hela sitt liv". Vi har personer som hävdat att världens värsta seriemördare verkar vara helt normala och är helt oförstående att de faktiskt dödat tiotals eller hundratals människor. Att känna någon ytligt säger ingenting om hur väl du känner en person.
Citat:
Jag hoppas att jag inte behöver förklara för dig att den som gör anspråk på att vara intellektuell också förväntas kunna besvara en hypotes och se saker i ett större perspektiv än det egna.

Ja, och att inse vem som är totalt hjärndöd här krävs det inte en utbildning eller ett uns intelligens för. Hoppa av din höga häst som du satt dig själv på.

P.S. Jag är utbildad men inte nödvändigtvis bildad.
Senast redigerad av Woozah 2020-12-28 kl. 18:14.
Citera
2020-12-28, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stortan
I Sverige så bestraffas narkotikainnehav inkl innehav av khat med ett flerårigt fängelsestraff.
I Sverige är det sällsynt med khattmissbruk.
Däremot dricker vi som fan.
Ökar vi importen av män ifrån ex.v Eritrea så ökar vi även importen av khat.

Gränsen mellan alkohol, narkotika och sexmissbruk eller spel är hårfin. Behandlingen därifrån är nästintill den samma.

Finns det några medlemmar på flashback kvar som inte går runt och har invandring och etnicitet i sina tankar , varje dag?

Vore skönt o bara få diskutera specifika fall utan generalisering eller selektivt raseri
Senast redigerad av dic-tator 2020-12-28 kl. 18:30.
Citera
2020-12-28, 18:26
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Finns det några medlemmar på flashback kvar som inte går runt och ahr invandring och etnicitet i sina tankar , varje dag?

Vore skönt o bara få diskutera specifika fall utan generalisering eller selektivt raseri

12.59 igår skrev du
” Gärningsmannen är från Östafrika. Bodde på behandlingshem i Eksjö
Det rörde sig inte om pågående inbrott.
Hade nån slags psykos””

Etnicitet?
Citera
2020-12-28, 18:27
Medlem
Citat:
Nej, men nu var ju min kommentar inte gällande psykisk ohälsa utan jag kommenterade din extremt bristande slutledningsförmåga. Det är den du behöver öva upp.

Nej och du kan omöjligt veta att det är det som hänt här. Har personen gjort utfall mot polisen så att det inte längre finns något val? Troligtvis. Allt talar faktiskt för det, du har ett pussel som är ganska enkelt att pussla ihop. Kanske inte för dig då. Polisen skjuter inte ihjäl folk till höger och vänster helt utan anledning i Sverige.

Jag vill påminna om att det var ditt lösryckta påstående om att en artikel var ämnad att polarisera och att det är i sin ordning att polis skjuter folk pga att dom inte alltid har hela bilden jag kommenterade, enligt nedan.

Jag har inte satt mig in i alla detaljer i den aktuella fallet, dessutom tycks mycket vara oklart.

Citat:
Vilken skitartikel som är skriven enbart för att polarisera. Hur ska polisen veta allt det dom vet? Mycket antagande och väldigt lite förståelse. En person gör inbrott och genast ska man tänka ”ja men han bor nog där”, det känns som en extremt kontraproduktiv tanke. Då hade ju inte ens polisen behövt åka ut på inbrottslarm.

Citat:
Så om jag åker förbi ditt hus som du låst in nyckeln till och ser dig klättra in genom fönstret är det helt ok om jag ringer polisen och dom kommer dit och blåser huvudet av dig?

Citat:

Citat:
Ja, och att inse vem som är totalt hjärndöd här krävs det inte en utbildning eller ett uns intelligens för. Hoppa av din höga häst som du satt dig själv på.

Så länge du klättrat upp och satt dig på nocken till stallet men inte har mer än det här att komma med känner jag mig ganska säker i sadeln.
Citera
2020-12-28, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stortan
12.59 igår skrev du
” Gärningsmannen är från Östafrika. Bodde på behandlingshem i Eksjö
Det rörde sig inte om pågående inbrott.
Hade nån slags psykos””

Etnicitet?

HAAHAHAAHAHA
Etnictiet?
När jag skrev att gärningsmannen har härkomst i östafrika?
Hur får du detta till att handla om gärningsmannens etnicitet. Eller att importera Eritreaner,eller Khatmissbruk??
Jag skrev "gärningsmannen är från östafrika"

Är det bara 20åringar som hänger på flashback nu för tiden ?
Jag har en regel nedan i min signatur som jag önskar följa
Citera
2020-12-28, 18:39
Medlem
stortans avatar
Citat:
HAAHAHAAHAHA
Etnictiet?
Hur får du detta till att handla om gärningsmannens etnicitet. Eller att importera Eritreaner,eller Khatmissbruk??

http://data.riksdagen.se/dokument/GS02U227

Eritrea och Khat är vanligt sammankopplat.
20 år är mina döttrar.
Citera
2020-12-28, 19:06
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chdif
Så du är för att skjuta psyksjuka?
Då hoppas jag fan att du drabbas och blir skjuten...idiot.
Ditt inlägg är jävligt dåraktigt!

Polisen skall skjuta när dom blir anfallna och varningsskott ej hjälper.

Hur kan du vara så otroligt dum att du inte förstår det?

Du skulle själv inte uppskatta om en polis, på väg att hjälpa dig, blev knivstucken av en psyksjuk (rumskompis till dig)
Citera
2020-12-28, 19:16
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Vad är det du vill ha sagt? Du har läst noll poäng statistik i högskolan och sitter och kaxar dig på ett forum gjort för fakta.
Du kan inte pisa på mig för du är så j-a snett ute att du inte ens fattar det själv. Det finns inga typer av folk som är mer brottsbenägna än andra från födsel.
Du sitter så inskränkt någonstans så det är synd om dig....
Nja, jag har läst statistik när jag gick på IHM.

Är Flashback "gjort för fakta"? Vad gör du här då?

En människa med normal IQ förstår att polisernas agerande var helt korrekt.
Citera
2020-12-28, 19:27
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Jag vill påminna om att det var ditt lösryckta påstående om att en artikel var ämnad att polarisera och att det är i sin ordning att polis skjuter folk pga att dom inte alltid har hela bilden jag kommenterade, enligt nedan.

Jag har inte satt mig in i alla detaljer i den aktuella fallet, dessutom tycks mycket vara oklart.
Så länge du klättrat upp och satt dig på nocken till stallet men inte har mer än det här att komma med känner jag mig ganska säker i sadeln.
Om du läst tråden hade du sett att psykfallet gick till anfall emot poliserna. Det sköt varningsskott, efter det sköts verkanseld.

Om poliserna hade stått emellan dig och ett galet psykfall (vilket du oxo är) så hade inte varit så klar i dina synpunkter utan varit mer tacksam att någon står emellan dig själv och våldet från anfallande psykosnegrer.

Citat:
HAAHAHAAHAHA
Etnictiet?

Om nu din gärningsman är från östafrika, varför går du "bananas"??

Vi kan diskutera mannens fruktansvärda uppförande som inte får förekomma på Sveriges gator! Vi kan också tala om den ingående IQ'n (70?) hos negern och kanske lägga till psykisk sjukdom och då kan kanske t o m du räkna ut hur resultatet ser ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in