Citat:
Ursprungligen postat av
dic-tator
så må vara , men i Eritrea så bestraffas narkotikabruk inkl khatmissbruk med ett flerårigt fängelsestraff.
I Afrikas nordkorea är det sällsynt med khatmissbruk.
Däremot dricker de som fan. En del blir tyvärr även narkomaner men det är en annan femma.
I Sverige så bestraffas narkotikainnehav inkl innehav av khat med ett flerårigt fängelsestraff.
I Sverige är det sällsynt med khattmissbruk.
Däremot dricker vi som fan.
Ökar vi importen av män ifrån ex.v Eritrea så ökar vi även importen av khat.
Gränsen mellan alkohol, narkotika och sexmissbruk eller spel är hårfin. Behandlingen därifrån är nästintill den samma.