Citat:
Ursprungligen postat av
insvept
Det här ska bli intressant.
Kommer ni ihåg den där gårdsägaren som sköt ihjäl en påtänd kille som trängde sig in i hans hus och dödshotade gårdsägaren?
Där dömdes att det inte var nödvärn. Gårdsägaren skulle tydligen kunna ha gjort mer, såsom att låsa in sig i ett rum eller ringa polisen.
Jag antar att polisen blir av med sitt arbete, vapenlicenser och kännbara påföljder som fängelse och skadestånd om det ska dömas konsekvent.
Nej!
Polisen är skyldig att ingripa mot brott, men det är inte "Svensson" skydig att göra!