2020-12-27, 19:30
  #409
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Extremt få Eritreaner som tuggar khat, i min erfarenhet.
De flesta har starköl som sin huvuddrog.

Jag vet inget om din erfarenhet. Men jag tror inte det skulle skada om du breddade och fördjupade den. Erfarenhet är bra att ha.

” De flesta som tuggar kat i Sverige kommer från länder som Somalia, Etiopien och Eritrea där buskarna växer vilt”

https://sverigesradio.se/artikel/5874275
Citera
2020-12-27, 21:30
  #410
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stortan
Jag vet inget om din erfarenhet. Men jag tror inte det skulle skada om du breddade och fördjupade den. Erfarenhet är bra att ha.

” De flesta som tuggar kat i Sverige kommer från länder som Somalia, Etiopien och Eritrea där buskarna växer vilt”

https://sverigesradio.se/artikel/5874275

så må vara , men i Eritrea så bestraffas narkotikabruk inkl khatmissbruk med ett flerårigt fängelsestraff.
I Afrikas nordkorea är det sällsynt med khatmissbruk.

Däremot dricker de som fan. En del blir tyvärr även narkomaner men det är en annan femma.
Citera
2020-12-27, 22:42
  #411
Medlem
Slumbarns avatar
Fy fan vad synd, 25 år gammal, han hade hela livet framför sig men får sig själv dödat via dumheter som detta.
Citera
2020-12-27, 23:59
  #412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumbarn
Fy fan vad synd, 25 år gammal, han hade hela livet framför sig men får sig själv dödat via dumheter som detta.

Yes ytterst tragiskt. Polisen borde få mer utbildning hur de ska hantera psykiskt sjuka. Är det inte någon med Downs Syndrome som får 25 skott på sig är det någon psykotisk.
Citera
2020-12-28, 12:40
  #413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chdif
Nix, bodde inte på behandlingshem, hade egen lägenhet, Eritrian i en psykotisk episod.

Hur vet du det, helt säker?
Ursäkta jag frågar, många skriver bara fantasier...
Citera
2020-12-28, 15:00
  #414
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
så må vara , men i Eritrea så bestraffas narkotikabruk inkl khatmissbruk med ett flerårigt fängelsestraff.
I Afrikas nordkorea är det sällsynt med khatmissbruk.

Däremot dricker de som fan. En del blir tyvärr även narkomaner men det är en annan femma.
I Sverige så bestraffas narkotikainnehav inkl innehav av khat med ett flerårigt fängelsestraff.
I Sverige är det sällsynt med khattmissbruk.
Däremot dricker vi som fan.
Ökar vi importen av män ifrån ex.v Eritrea så ökar vi även importen av khat.

Gränsen mellan alkohol, narkotika och sexmissbruk eller spel är hårfin. Behandlingen därifrån är nästintill den samma.
__________________
Senast redigerad av stortan 2020-12-28 kl. 15:03.
Citera
2020-12-28, 15:30
  #415
Medlem
vemvisstes avatar
Enligt Tranås Tidning 2020-12-28 bakom betalvägg så bodde han där enligt hans vänner.
Mindre citat från artikeln.
Citat:
Tidningen har nu pratat med flera vänner till den avlidne mannen. De är chockade efter det som hänt och förstår inte hur polisen kunde agera som de gjorde.

– Det känns som det här lika gärna hade kunnat hända mig. Polisen borde skydda oss, inte skjuta oss, säger en av dem.

Enligt vännerna bodde mannen just i den byggnad där han bröt sig in. Därför tycker de att polisens agerande är svårbegripligt.

De tror att deras vän bröt sig in i byggnaden eftersom han hade glömt sin nyckel och blivit utelåst av misstag. Mannen bodde på Almgården eftersom han var psykiskt sjuk, något som de tycker att polisen borde ha känt till.

– Han kanske tog sig in bara för att slippa frysa. Han var ingen inbrottstjuv. Det är helt galet att polisen kunde skjuta ihjäl honom bara sådär, säger en vännerna.
Citera
2020-12-28, 16:23
  #416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemvisste
Enligt Tranås Tidning 2020-12-28 bakom betalvägg så bodde han där enligt hans vänner.
Mindre citat från artikeln.


Vilken skitartikel som är skriven enbart för att polarisera. Hur ska polisen veta allt det dom vet? Mycket antagande och väldigt lite förståelse. En person gör inbrott och genast ska man tänka ”ja men han bor nog där”, det känns som en extremt kontraproduktiv tanke. Då hade ju inte ens polisen behövt åka ut på inbrottslarm.
Citera
2020-12-28, 16:26
  #417
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemvisste
Enligt Tranås Tidning 2020-12-28 bakom betalvägg så bodde han där enligt hans vänner.
Mindre citat från artikeln.

Finns det ingen personal på Almgården som kan öppna om någon glömmer sin nyckel?
Eller är det obemannat?
Citera
2020-12-28, 16:38
  #418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Vilken skitartikel som är skriven enbart för att polarisera. Hur ska polisen veta allt det dom vet? Mycket antagande och väldigt lite förståelse. En person gör inbrott och genast ska man tänka ”ja men han bor nog där”, det känns som en extremt kontraproduktiv tanke. Då hade ju inte ens polisen behövt åka ut på inbrottslarm.

Så om jag åker förbi ditt hus som du låst in nyckeln till och ser dig klättra in genom fönstret är det helt ok om jag ringer polisen och dom kommer dit och blåser huvudet av dig?
Citera
2020-12-28, 16:46
  #419
Medlem
meas19s avatar
Det var personalen som larmade om en person, som löpte bärsäkargång och dom kände sig otrygga. Polisen åker dit o kollar, hittar en person som verkar påtänd/sjuk och går till anfall mot polisen, sedan så händer...

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Finns det ingen personal på Almgården som kan öppna om någon glömmer sin nyckel?
Eller är det obemannat?
Citera
2020-12-28, 16:54
  #420
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Det var personalen som larmade om en person, som löpte bärsäkargång och dom kände sig otrygga. Polisen åker dit o kollar, hittar en person som verkar påtänd/sjuk och går till anfall mot polisen, sedan så händer...

Ja det finns naturligtvis mer i denna händelse än vad kompisarna berättar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in