Citat:
Ursprungligen postat av
Wishie
Så hur många procent blir 29st 750delar?
Varför tar det emot så mkt att bara ge ett rakt svar. Varför känner du behovet av att klistra med ett för frågan massa onödigt tjafs? Och framför allt, om man beskriver 29Gt som ”enormt”, hur skulle du då beskriva 750Gt?
Jag misstänkte att du inte förstod sammanhanget och nu bekräftar du det. Du klarar inte av att förstå bilden, trots den kompletterande texten. Så det hade ju inte varit någon idé att ge dig en siffra.
Här är förklaring:
Växtligheten tar upp 450 miljarder ton CO2 och släpper ut 439 miljarder, den tar alltså upp mer än den släpper ut. Nettoupptaget är 11 miljarder ton. Var kommer det ifrån?
Haven tar upp 338 miljarder ton och släpper ut 332 miljarder, nettoupptaget är alltså 6 miljarder ton. Var kommer det ifrån?
Vi släpper ut 29 miljarder ton CO2 netto. 17 av dessa tar naturen upp, återstår alltså 12 miljarder som ackumuleras i atmosfären.
Observera att det är per år.
Det betyder ju att människor ansvarar för 100 % av den ackumulerade koldioxiden i atmosfären, eller hur. Plus ytterligare 17 miljarder ton.
Jag gissar att du inte förstår detta heller, men nu får du ingen mer hjälp av mig, eftersom du är så kaxig utan anledning.