2020-12-21, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, det stämmer faktiskt.
Det finns någon sådan konversation, där Lena nämner något om att ( väldigt fritt från minnet) att den här gången kommer det inte att komma gojs som vid förra. Eller något liknande. Man fattade att det handlade om ett tillfälle.

Det här borde ha varit ganska mycket tidigare, eftersom jag har för mig att mensen hade upphört helt. Kanske handlade det om övergångsperioden.

Det finns även nämnt i tråden tror jag.

Citat: (MGM till LW) "Ja, den gången kom det mycket goja ur dig" ... slut citat /
Citera
2020-12-21, 22:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, det stämmer faktiskt.
Det finns någon sådan konversation, där Lena nämner något om att ( väldigt fritt från minnet) att den här gången kommer det inte att komma gojs som vid förra. Eller något liknande. Man fattade att det handlade om ett tillfälle.

Det här borde ha varit ganska mycket tidigare, eftersom jag har för mig att mensen hade upphört helt. Kanske handlade det om övergångsperioden.

Det finns även nämnt i tråden tror jag.
Absolut. Och det här är inte över förrän hovrättens ledamöter har sagt sitt, när det nu blir. Kammaråklagaren vid namn Åsa Hiding kommer alltså att ges möjlighet att styrka påståendet i sin överklagan (se länk i trådstarten) om att hon kan bevisa att SD saknar alibi. En del tror att hon har kört fast.
Senast redigerad av Draifos 2020-12-21 kl. 23:26.
Citera
2020-12-21, 22:31
Medlem
Vid obduktionen gjöts några ”repor” av från skallbenet. Måste vara nåt mycket vasst. Tänker igen på en kapad ände av ett armeringsjärn bredd större.

https://www.bildtagg.se/bild/lrytzf6gz1kstg4afj8ssot
Citera
2020-12-21, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Man brukar ej sakna kon förrän båset är tomt.Han upptäckte H och såg henne med nya ögon.Han ville inte förlora henne och familjen i stort.Det är så lätt att förstå.Tycker ni inte det?

Det i sig hade varit en rimlig tankegång.

Men då hade det normala varit att kapa alla band med älskarinnan, flytta, sluta vara aktiv i samma förening och polisanmäla och ordna besöksförbud på älskarinnan om hon inte accepterat vad som gäller.

Både SD och HD har utbildningar som gör att de lätt kan få jobb överallt.
Barn är flyttbara.

Inget hindrade dem för att börja om på nytt om de ville det. De hade inte ens behövt byta stad.

En person som är så störd att hen kan döda en närstående och sedan gå vidare med sitt liv nära personens moderlösa barn som om ingenting hänt... en sån person är för empatistörd för att ha äkta känslor för sin fru.

En fru som han i många år utan att tveka kränkt och provocerat. Trots hennes sköra psykiska mående har han plågat henne med att utöva en smal sport med den kvinna han bedragit henne med, fortsatt ha kontakt med älskarinnan osv.

Ta av dina rosa glasögon som du har när du tittar på SD Aqua-Rell. När filtret är borta ser du honom för den han är: en man som varken respekterar frun eller älskarinnan och inte ens sina barn.
Citera
2020-12-21, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag är inte gynekolog men "klet" är inte något som rinner. Det är nog inte ens rött enl en god vän som bör veta. Snarare brunaktigt. Något som kvinnor kan få när mensen börjar upphöra?

Detta gojs som tycks förundra är helt naturliga flytningar som kvinnor har hela livet mer eller mindre. Naturligt smörjmedel i slidan (hur skulle vi annars få in en torr bomullstampong vid mens?). Gojs är beskrivning av en konsistens snarast, filmjölk. Förändrar färg vid syre.

Helt naturligt alltså. Normalt inte något en man ens märker.

MEN just SD påpekar detta ständigt.
Citera
2020-12-21, 23:38
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis. Men man kan tycka vad man vill om Springare & co:s klanterier. Men en sak är säker: Springare är en mycket bra förhörsledare. Han hade kunnat klämma ur SD hans motsägelser. Ställt honom mot väggen ordentligt. Tagit av honom den självsäkra masken. Springare visste. Sen kom allt strul som saboterade en hel del och gav SD 4 dagars försprång.

Jag är inte alls förtjust i den sk omedelbarhetsprincip-en i rätten. Samt att den misstänkte i lugn och ro i månader kan läsa in sig på fup:en. I tex Danmark är det inte alls så.
I sin bok beskriver PS brister i organisationen med motsättningar och mobbning kolleger emellan, något som både försenade och försvårade utredningen i det allra känsligaste skedet. Fick genom boken intryck av att han trots allt gjorde vad han kunde för att få samtliga i utredningsarbetet att fokusera på sina arbetsuppgifter istället för varandra. Att han under de första dygnen åkte iväg på semester kan nog däremot ses som ett stort misstag.
Håller med om att PS är i en alldeles särskild klass som FHL.

Bisarra uttryck före och efter mordet:

SD chattar med HÅ, 18-05-10 "Vi åker på gemensam semester utan barn kommande vecka, så separationen är inte så blodig..."
18-05-15 kl 07:01 "Såg inte så bra. Solen nästan rakt i ansiktet. Min plan var inte att skada..."

SD chattar med granne om mordkvällen, 18-06-01 "Jo, jag var nog som vanligt.. ..
Hade liksom inte ont blod i tanken. Hoppas det finns fingeravtryck eller något på platsen. Jag är visst ensam misstänkt.
"

Och så har vi googlandet på jobbrelaterade "barnspärr" några få timmar efter mordet.
Citera
2020-12-21, 23:54
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Detta gojs som tycks förundra är helt naturliga flytningar som kvinnor har hela livet mer eller mindre. Naturligt smörjmedel i slidan (hur skulle vi annars få in en torr bomullstampong vid mens?). Gojs är beskrivning av en konsistens snarast, filmjölk. Förändrar färg vid syre.

Helt naturligt alltså. Normalt inte något en man ens märker.

MEN just SD påpekar detta ständigt.
Är det bestämt när nästa rättegång kommer att hållas?
Citera
2020-12-22, 00:51
Medlem
1.
Har någon i förhör pekat ut det exakta trädet som LW:s gitarr-cache satt på vid brottsplatsen innan den sabbades och behövde flyttas?

2.
Finns det någon information om hur hennes nya tänkta cache Home Soft Home skulle utformas?
(nåt spår av plan borde man hittat i hennes bostad/dator/Google kan man tänka sig).
Citera
2020-12-22, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Enligt min begränsade kunskap om armeringsjärn så finns de i diameter 8, 10, 12, 16, 20, 25 och 32mm.

De två grövre i diameter matchar märken i träd lite för bra. Även diametern på hammare om man tänker på runda märken på kroppen/skallen.

30-40 cm långt sånt man hittat på bygge i handen har antagligen en lite taggig snittyta då som mycket väl skulle kunna orsaka skadan på hans högerben.
Man kan räkna ut vikten på en sån kapad baserat på totalvikten på de stål på t.ex 12 meter som levereras till byggen:

https://www.woody.se/hus-bygg/bygg/armering/armeringsstal/rakstal-k500c-t-32-l12000-armeringsjarnkamstal-32mm-12m

Rakstål K500C-T 32 L=12000 Armeringsstål som också kallas rakstål används normalt som sprickarmering och kraftupptagande armering i platta på mark, pelardäck, bjälklag, villagolv och väggar men kan med fördel användas i andra konstruktioner för rationellt armeringsarbete. Armeringsstålet är miljövarudeklarerat enligt EPD International (360kg/CO2-ekv/ton). Miljövarudeklarationer kan ge pluspoäng vid certifiering av byggnader med BREEAM, LEED och Miljöbyggnad.

Har ju promotat ficklampa men seglar upp en solklar annan kandidat här. Ett kapat armeringsjärn blir sylvasst. Kan också ge en liten ”ingröpning” i trädet beroende på hur järnets snittyta ser ut.

Kom på att de nog ”binder” blod lite med sin ytstruktur också så det inte ”flyger” av lika lätt som från en slät hammare men kanske bara inbillning.

Byggen var det gott om hur som helst...

Intressant. Mycket intressant. Bra tänkt. Detta med armeringsjärn kan vara nyckeln till lösningen.

Så nu handlar det främst om rätt diameter för att stämma med de skador LW hade på ffa huvudet.

Börjar äntligen skönja ljuset i tunneln.
Citera
2020-12-22, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Armeringsjärnet diskuterades i våras; här ett tidigare inlägg av mig:

Postaren @letsdoit lade upp en länk den 16/4 -20 föreställande snittytor. Gå gärna tillbaka och se ifall länken fortfarande fungerar. Jmfr snittytans ojämnheter med barkskadan.

Intressant. Bra tänkt. Detta borde vara av
Intresse för polisen.

Tror själv att detta med rör/armeringsjärn kan vara mordvapnet.
Citera
2020-12-22, 03:49
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Intressant. Bra tänkt. Detta borde vara av
Intresse för polisen.

Tror själv att detta med rör/armeringsjärn kan vara mordvapnet.

Är armeringsjärn rostiga ?

Tänkte om det fanns rost på LW eller trädet möjligtvis ?
Citera
2020-12-22, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vid obduktionen gjöts några ”repor” av från skallbenet. Måste vara nåt mycket vasst. Tänker igen på en kapad ände av ett armeringsjärn bredd större.

https://www.bildtagg.se/bild/lrytzf6gz1kstg4afj8ssot

Bra, myckt bra tänkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in