2020-12-21, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja knepigt att veta säkert men cykeln han anmälde stulen (Biltema-hojen) för länge sen som han ringer polisen om 13/5 kan ju inte vara samma som den dyra fina Kona-hojen. Man får kika efter kontantkvitton och Swish eller liknande för att hitta pengen han sålde den för då. Mer kartläggning än bevis kanske för ja vilken hoj cyklar han mtb på i skogarna nu? Och man kan vända på det, vilken stadscykel hade han innan Scott svart/orangea för han rullade väl inte runt i stan med den lite mer tungtrampade Trek-mountainbiken som vardagshoj?

Om han sålt cykeln, har han gjort det via rex blocket? Då borde annonsen hittas
Citera
2020-12-21, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Armeringsjärnet diskuterades i våras; här ett tidigare inlägg av mig:

Postaren @letsdoit lade upp en länk den 16/4 -20 föreställande snittytor. Gå gärna tillbaka och se ifall länken fortfarande fungerar. Jmfr snittytans ojämnheter med barkskadan.

Tack, jorå jag sökte på armeringsjärn och fick exakt 150 inlägg.

Sökte sen på 32 mm och fick ett inlägg angående armeringsjärn som bara kort nämnde att den tjockleken böjer man inte så lätt. Nog rätt få utanför byggsvängen som har koll på att de finns i den tjockleken.
Men SD om någon var ju i byggsvängen.
Citera
2020-12-21, 20:55
Medlem
Citat:
Jag har varit helt inne på samma teori. Men samtidigt säger han i sin skrivelse till tingsrätten daterad 2020-04-07 att han inte alls använt Klorin. Men det beror ju på att det är efter tingsrättsförhandlingen då han känner sig supersafe att de inte hittat nåt Klorin ”på honom”.

”Det var fullt med saker dammigt och skräpigt hela vågen från 15-25/5. Dvs, ej skurat med klorin etc. Alltså ej städat natten 14-15/5 heller.”

Sen tror ju jag att han hade det väldigt rörigt inombords de där dagarna innan mordet. Ja hela det året hade ju varit rörigt med skilsmässan och allt.
Att han flängde runt så kan bero på att mota ångesten och att hålla sig sysselsatt.

Finns ju en och annan som mår dåligt där ute som får för sig att de ska börja jogga eller ta tag i träningen igen.

Absolut! Men visst var det så att han bara var till gustavsvik två gånger (samma dag som han var ute med ficklampan och ringde polisen, samt mordkvällen. Eventuellt en gång ett tag tidigare när han köpte träningskortet)? Samt att han var noga med att dokumentera det hela (skriva till LW att han skulle dit samt fota sig själv osv).

Obs: Jag kan ha fel i ovanstående då jag tar det fritt ur minnet, men jag är iaf hyfsat säker på att han inte var någon frekvent besökare till g-vik samt att LW skrev ”oj, sent” - alltså att hon också blev iaf lite förvånad.

Önskar att jag hade detaljerna på plats och kunde hänvisa till i fup. Men något med gustavsvik känns iaf som att det hörde ihop med planeringen tycker jag.

Mina två tidigare förklaringar har varit att han ville vara helt ren (badat, bastat, skrubbat sig) för att släppa ifrån sig så lite dna som möjligt eller att han hämtat mordvapnet på gymmet eller från gamla vattentornet. De förklaringarna har ändå känts sådär.

Tänker mig inte att han skrubbat hela källaren med klorin, men som sagt: cykeln eller ett mordvapen kan ha rengjorts med klorin och han behöver då en förklaring om det skulle finnas eventuella spår kvar någonstans av detta.
Senast redigerad av Zymbal 2020-12-21 kl. 21:00.
Citera
2020-12-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Kan det vara på det viset att jag även vill skydda mig själv?

Om du vill skydda dig själv, varför försöker du smutskasta en mördad kvinna?
De påståenden du kommer med, vad är det i dem som "skyddar" dig?
Känner du till någonting som är skadligt, i detta sammanhang, borde du kontakta polis/åklagare.
Du vill väl inte att den som besinningslöst slagit ihjäl en annan människa ska gå runt bland oskyldiga människor i väntan på ett nytt psykbryt? Så att någon mer blir dödad?
Hur som helst, sluta att smutskasta Lenas liv.
Det finns tre barn som föralltid förlorat sin mamma.
Citera
2020-12-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Om han sålt cykeln, har han gjort det via rex blocket? Då borde annonsen hittas

Inte hittat annons men kanske hittat annonsen när eventuella köparen sålde den vidare sen. Det skedde bara häromdan och då var priset 8000 kr i Sthlm.
Citera
2020-12-21, 21:02
Medlem
Citat:
Inte hittat annons men kanske hittat annonsen när eventuella köparen sålde den vidare sen. Det skedde bara häromdan och då var priset 8000 kr i Sthlm.

Det är ingen vanlig cykel. Ska googla runt,
Citera
2020-12-21, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Absolut! Men visst var det så att han bara var till gustavsvik två gånger (samma dag som han var ute med ficklampan och ringde polisen, samt mordkvällen. Eventuellt en gång ett tag tidigare när han köpte träningskortet)? Samt att han var noga med att dokumentera det hela (skriva till LW att han skulle dit samt fota sig själv osv).

Obs: Jag kan ha fel i ovanstående då jag tar det fritt ur minnet, men jag är iaf hyfsat säker på att han inte var någon frekvent besökare till g-vik samt att LW skrev ”oj, sent” - alltså att hon också blev iaf lite förvånad.

Önskar att jag hade detaljerna på plats och kunde hänvisa till i fup. Men något med gustavsvik känns iaf som att det hörde ihop med planeringen tycker jag.

Mina två tidigare förklaringar har varit att han ville vara helt ren (badat, bastat, skrubbat sig) för att släppa ifrån sig så lite dna som möjligt eller att han hämtat mordvapnet på gymmet eller från gamla vattentornet. De förklaringarna har ändå känts sådär.

Tänker mig inte att han skrubbat hela källaren med klorin, men som sagt: cykeln eller ett mordvapen kan ha rengjorts med klorin och han behöver då en förklaring om det skulle finnas eventuella spår kvar någonstans av detta.

Du har helt rätt. Han var två vändor till ”Viken”. Alla var lite förvånade och han skojade väl om det i förhör också att det var dags att ta upp träningen men det hade varit en hel del skidträning istället.

Men väldikumenterade var hans turer dit. Han hade väl snudd på 37 000 bilder i mobilen. Hälften var nog på hans kropp i olika beskärningar.
Med det menade jag att jag tror han lät kameran gå rätt varm rätt rent generellt.
Vill man skoja lite så kan man säga att han nog inte tyckte det var konstigt att han brallade av typ 1000 bilder utanför polishuset. Det var bara att han tog dagens kvot av bilder på lite kortare tid än vanligt.
Citera
2020-12-21, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag har läst en konversation mellan LW och SD om "klet" som kommit ut när de haft sex. LW bekräftade det när SD klagade.

Källa, tack.
Citera
2020-12-21, 21:35
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Källa, tack.

FUP.
Citera
2020-12-21, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
FUP.

När jag frågar om din källa att SD klagat på LWs "klet" vid sex, så svarar du "FUP". Det gamla vanliga knepet när man inte har något mer konkret än att hänvisa till än 14.000 sidor. Bättre kan du om du vill bli trodd. Annars inte.
Citera
2020-12-21, 21:52
Medlem
MGM har tidigare lämnat in sin egen bevisning till polisen, åklagarna, samt TingsRätten vilket avser skärmdumpar från MGM:s Maps-konto via Google.

MGM hade, med sin egen bevisning i detta fallet, endast valt att redovisa utvalda delar från kontot, med detta kan överhuvudtaget inga säkra slutsatser dras eller göras.

Begäran om Rättshjälp via utlandet med anledning att få ta del av uppgifter från MGM:s Google-konto blev avslaget.

Polisen samt åklagarna i detta mordfallet på LW saknar sålunda den möjligheten som krävs för att kunna kontrollera riktigheten i den av MGM:s tidigare inlämnade bevisningen.
Citera
2020-12-21, 21:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
När jag frågar om din källa att SD klagat på LWs "klet" vid sex, så svarar du "FUP". Det gamla vanliga knepet när man inte har något mer konkret än att hänvisa till än 14.000 sidor. Bättre kan du om du vill bli trodd. Annars inte.

Jo, det stämmer faktiskt.
Det finns någon sådan konversation, där Lena nämner något om att ( väldigt fritt från minnet) att den här gången kommer det inte att komma gojs som vid förra. Eller något liknande. Man fattade att det handlade om ett tillfälle.

Det här borde ha varit ganska mycket tidigare, eftersom jag har för mig att mensen hade upphört helt. Kanske handlade det om övergångsperioden.

Det finns även nämnt i tråden tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in