Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Jag har varit helt inne på samma teori. Men samtidigt säger han i sin skrivelse till tingsrätten daterad 2020-04-07 att han inte alls använt Klorin. Men det beror ju på att det är efter tingsrättsförhandlingen då han känner sig supersafe att de inte hittat nåt Klorin ”på honom”.
”Det var fullt med saker dammigt och skräpigt hela vågen från 15-25/5. Dvs, ej skurat med klorin etc. Alltså ej städat natten 14-15/5 heller.”
Sen tror ju jag att han hade det väldigt rörigt inombords de där dagarna innan mordet. Ja hela det året hade ju varit rörigt med skilsmässan och allt.
Att han flängde runt så kan bero på att mota ångesten och att hålla sig sysselsatt.
Finns ju en och annan som mår dåligt där ute som får för sig att de ska börja jogga eller ta tag i träningen igen.
Absolut! Men visst var det så att han bara var till gustavsvik två gånger (samma dag som han var ute med ficklampan och ringde polisen, samt mordkvällen. Eventuellt en gång ett tag tidigare när han köpte träningskortet)? Samt att han var noga med att dokumentera det hela (skriva till LW att han skulle dit samt fota sig själv osv).
Obs: Jag kan ha fel i ovanstående då jag tar det fritt ur minnet, men jag är iaf hyfsat säker på att han inte var någon frekvent besökare till g-vik samt att LW skrev ”oj, sent” - alltså att hon också blev iaf lite förvånad.
Önskar att jag hade detaljerna på plats och kunde hänvisa till i fup. Men något med gustavsvik känns iaf som att det hörde ihop med planeringen tycker jag.
Mina två tidigare förklaringar har varit att han ville vara helt ren (badat, bastat, skrubbat sig) för att släppa ifrån sig så lite dna som möjligt eller att han hämtat mordvapnet på gymmet eller från gamla vattentornet. De förklaringarna har ändå känts sådär.
Tänker mig inte att han skrubbat hela källaren med klorin, men som sagt: cykeln eller ett mordvapen kan ha rengjorts med klorin och han behöver då en förklaring om det skulle finnas eventuella spår kvar någonstans av detta.