2021-01-02, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja bullerplanket och motorvägen dödar ljud ganska effektivt. Platsen är noga vald tror jag, Han kunde inte döda LW hemma hos henne eftersom N var hemma, Han kunde inte heller köra iväg och döda henne i någon skog utanför Örebro, Allt för stor risk att någon ser dom när dom kliver in i bilen och åker iväg Plus att bilen med dom två skulle helt klart finnas på någon trafikkamera längs efter vägarna. Och SD vet med all säkerhet att polisen tömmer trafikkameror och mobilmaster bland det första dom gör vid ett försvinnande.

Ja, hade hon dräpts i skogen relaterat till GC, så hade ju SD definitivt stått högst upp på listan över misstänkta. Därför har jag inte tyckt att valet av plats (närområdet) är underligt. Visst skulle det medföra att han fortfarande skulle stå på listan, men det skulle även fler random göra, till skillnad mot om det skedde i skogen under en utflykt. Därav Mållgorna. Är inte hemma i Örebro, men angränsade inte området till en lite stökigare del i Örebro?

...

En annan grej... Jag har inte riktigt fattat det här med loggremsan som LW skickade till SD. Var den cachen aktiv och i närområdet?
Tänker lite på att HD var ute och knallade i skogen efter jobbet och "löste Janis myst".
Jag vet att hon senare löste den. Men var hon även ute och letade efter LW's..?
Citera
2021-01-02, 11:03
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Nej. De täcker dessutom upp åt varandra på jobbet. Detta enl hans kollegas vittnesmål.
Lite nyfiken på detta skvaller.
Jag trodde han blivit ditkallad men han dök upp utan några som helst direktiv?
Vad sa SD själv om det? Är det för att han är ett kontrollfreak?

Du kanske vet mer om detta?
Citera
2021-01-02, 11:21
Medlem
Det här att han iscensatte bakhållet var det en ursäkt för att slippa träffa LW?

Finns ingen logik i hans beteende. Allra minst om han tänkte mörda henne den kvällen som verkar ingå i nån officiell huvudteori. Tänk att dagen efter hade hon varit försvunnen och polisen hade väl ägnat hans ”mållgor” en minut för att sen vända blicken mot honom själv. Rätten hade knappast ansett bevisvärdet vara så starkt för det påhittade bakhållet. T o m polisen på plats sa ju åt honom att sluta springa där och gå hem och lägga sig.
Man får ha med sig att han själv inte spontant börjar dra nån story om mörka män i buskarna när han kallas in som vittne 15/5. Alltså för att peka mot alternativa gärningsmän.

Så jag är lika undrande som fhl PS. Varför sprang han runt där och lekte kvarterets väktare istället för att vara hemma hos barnen eller hänga med LW som planerat.

Så detta kan ju varit ett tecken på hans mentala ohälsa och inte Plan A för mord.

Mordet skedde då istället i stunden då konflikt uppstod på plats vid LW:s bostad/planket efter LW provocerat med loggremsan är jag allt mer inne på här. Tecken på infekterad konflikt, stress, mental ohälsa men väldigt få tecken på planerig av mord. Återstår att förstå mer kring tillhygget och HD:s roll för hon kniper onormalt mycket.
Citera
2021-01-02, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
JG nämnde nåt om platsdelning på måndagen. Bannade han sig för att inte kollat närmre på SD's platsdelning eller hade SD stängt av sin platsdelning (troligast förstnämnda)?
Vill iaf minnas att det handlade om att han var förvånad över att SD kom från ett oväntat håll när de möttes upp på kvällen när de skulle cykla hem till JG och inspektera trappen.
De satte på och stängde av platsdatan, båda två. Varför? Orka?
Citera
2021-01-02, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ja, hade hon dräpts i skogen relaterat till GC, så hade ju SD definitivt stått högst upp på listan över misstänkta. Därför har jag inte tyckt att valet av plats (närområdet) är underligt. Visst skulle det medföra att han fortfarande skulle stå på listan, men det skulle även fler random göra, till skillnad mot om det skedde i skogen under en utflykt. Därav Mållgorna. Är inte hemma i Örebro, men angränsade inte området till en lite stökigare del i Örebro?

...

En annan grej... Jag har inte riktigt fattat det här med loggremsan som LW skickade till SD. Var den cachen aktiv och i närområdet?
Tänker lite på att HD var ute och knallade i skogen efter jobbet och "löste Janis myst".
Jag vet att hon senare löste den. Men var hon även ute och letade efter LW's..?

Håller med att det kunde bli större tvivel och i teorin fler alternativa gärningsmän om hon hittades i mer tätbebyggt område än några 100 meter upp i skogen nära cache.

Men som sagt polisen behövde väl bara fem minuter med SD i vittnesförhöret så hade de fått korn på honom.

Det sista du skrev där funderade jag också på igår. Alltså därför som det blev lite extra hett i skallen på SD när just den som HD behövde(?) kunde hon inte skriva remsa på.

Det var väl tal om nån promenad eller två då hon ska ha ”smugit” in i hans hus 15/5? Då gick väl promenaden runt Vivalla-slingan?

Vari består hennes roll i detta? Är det bara att hon förstått att han är skyldig men valt att förbli lojal? Bara det kan ju förklara hennes beteende. Lägg till en kombination av psykofarmaka med lite drag i och vinsten att hennes främsta antagonist LW är borta. Nån direkt inblandning i själva handgemänget var det nog inte. Men besök på akutpsyk blev det och opåverkad är hon inte. Efter några minuters förhör i tingsrätten så förstår man var hennes lojalitet ligger. Vad ”förvånade” alla lojala runt SD måste bli om han fälls i HovR.
Citera
2021-01-02, 12:02
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Håller med att det kunde bli större tvivel och i teorin fler alternativa gärningsmän om hon hittades i mer tätbebyggt område än några 100 meter upp i skogen nära cache.

Men som sagt polisen behövde väl bara fem minuter med SD i vittnesförhöret så hade de fått korn på honom.

Det sista du skrev där funderade jag också på igår. Alltså därför som det blev lite extra hett i skallen på SD när just den som HD behövde(?) kunde hon inte skriva remsa på.

Det var väl tal om nån promenad eller två då hon ska ha ”smugit” in i hans hus 15/5? Då gick väl promenaden runt Vivalla-slingan?

Vari består hennes roll i detta? Är det bara att hon förstått att han är skyldig men valt att förbli lojal? Bara det kan ju förklara hennes beteende. Lägg till en kombination av psykofarmaka med lite drag i och vinsten att hennes främsta antagonist LW är borta. Nån direkt inblandning i själva handgemänget var det nog inte. Men besök på akutpsyk blev det och opåverkad är hon inte. Efter några minuters förhör i tingsrätten så förstår man var hennes lojalitet ligger. Vad ”förvånade” alla lojala runt SD måste bli om han fälls i HovR.
Det fetade: Du får en vacker,arbetande moder med 2 döttrar hon älskar mer än allt , att låta som en nerknarkad psykfall&medbrottsling som skiter i sina barn.
Vinsten e alltid barnen som alltid går före en 45årig sper-ma-hink.

Vad ska hon förstå? HD vet lika lite som du vet.Efter några minuters förhör hur mycket stock hon fått i sig så får föhörsledarna veta att hon svarar inte på knulleri-frågor längre och det kunde dom inte respektera.
Citera
2021-01-02, 12:14
Medlem
Citat:
Det här att han iscensatte bakhållet var det en ursäkt för att slippa träffa LW?

Finns ingen logik i hans beteende. Allra minst om han tänkte mörda henne den kvällen som verkar ingå i nån officiell huvudteori. Tänk att dagen efter hade hon varit försvunnen och polisen hade väl ägnat hans ”mållgor” en minut för att sen vända blicken mot honom själv. Rätten hade knappast ansett bevisvärdet vara så starkt för det påhittade bakhållet. T o m polisen på plats sa ju åt honom att sluta springa där och gå hem och lägga sig.
Man får ha med sig att han själv inte spontant börjar dra nån story om mörka män i buskarna när han kallas in som vittne 15/5. Alltså för att peka mot alternativa gärningsmän.

Så jag är lika undrande som fhl PS. Varför sprang han runt där och lekte kvarterets väktare istället för att vara hemma hos barnen eller hänga med LW som planerat.

Så detta kan ju varit ett tecken på hans mentala ohälsa och inte Plan A för mord.

Mordet skedde då istället i stunden då konflikt uppstod på plats vid LW:s bostad/planket efter LW provocerat med loggremsan är jag allt mer inne på här. Tecken på infekterad konflikt, stress, mental ohälsa men väldigt få tecken på planerig av mord. Återstår att förstå mer kring tillhygget och HD:s roll för hon kniper onormalt mycket.
Ang det jag fetat:
Här går alltså en klar skiljelinje mellan trådens deltagare:
-den ena sidan som ser mordet som en i minsta detalj minutiöst planerad handling, då inkluderande kartläggning av alla hundar/hundägare i området
-och å den andra sidan, de mindre fantasifulla, alltså kanske lite mer förnuftsbaserade.

Får erkänna att jag inte har en aning om hur åkl Åsa Hiding drev "planeringsspåret" i sin slutplädering. Såg/ser hon mordet som ett i detalj planerat brott?
Citera
2021-01-02, 12:24
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Checkar ut här men tanken på att SD trott att loggremsan var intagen för att jävlas är inte dum alltså. När den egentligen bara var utbytt. Ett drag och hyss som kan ha fått LW mördad då pga handgripligheter uppstod då detta skulle redas ut på plats när SD dök upp för att dra en halvslak lans för HD och hennes Geo-svit. Ja jösses...

Det är ju så att OM det skulle saknas en loggremsa i någon CO:s (burkägares)gömma ,DÅ har en letandes geocachare rätt att putta i en egen remsa tills vidare så att den inte gick förgäves hela biten .
Det är många gånger som jag fått ilagda servettbitar med nicknamn på etc. just när loggremsan har blivit blöt som sjutton ,även om den inte skall bli det ....ehh...sorry för that ...

Men då vet Ni ,att det aldrig någonsin typ fattas loggremsa ,eftersom varje geocachare har den rätten att faktiskt fylla på ny om det skulle fattas ,det gör ju att letandes människor efter denne person kan logga även dem .
Sen kommer ett meddelande på hemsidan ifrån antingen någon utav de som hittat gömman eller rewiewern ,ATT NY LOGGREMSA BÖR TILLFÖRAS SNARAST !
Då måste gömmans ägare se till att tillföra den nya loggremsan med de skrivna Nick som typ stod på servettbiten ,allt för att det hela skall vara rättvist .
För det är ju ändock så att alla som loggat har varit dit en sväng och det kan ju i vissa fall gälla en halvmils letande och det måste ju hedras med att nicknamnet får plats på just logglistan .Visst !!?

Så går det till ,så vet ej varför någon skulle bli arg på saknad loggremsa ?
Såvida det inte var en helt ny gömma som LW satt ut och det innebar att ingen visste om den mer än typ hon och SD och att han i det läget blev bitter för att han och HD ej kunde logga en FTF (First to Find ) ??

Rätt så viktigt :
För är det en helt NY gömma finns det ju ingen direkt möjlighet att någon geocachare kan fylla på någon logglista ,det förstår vi ju alla !Eftersom gömman inte är ute än ;...TILL FULLO...hm...
Senast redigerad av landbandy 2021-01-02 kl. 12:54.
Citera
2021-01-02, 12:28
Medlem
Citat:

Nja... det var väl hans tomt som hon smög in på enligt vittnet J. Hus har jag inte läst nåt om.
Citera
2021-01-02, 12:30
Medlem
landbandys avatar
Undrar varför HD gömde sig bakom ett träd när en granne kom gåendes med hunden ?
Det tycker jag är aningens mystiskt ?

(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2021-01-02 kl. 12:40.
Citera
2021-01-02, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
De satte på och stängde av platsdatan, båda två. Varför? Orka?

Gjorde dom???

Nu har säkert vittnet missuppfattat, men hon sa nåt om att SD och JG varit ute och geocachat på natten (fup).
Var det K*rin?
Citera
2021-01-02, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Undrar varför HD gömde sig bakom ett träd när en granne kom gåendes med hunden ?
Det tycker jag är aningens mystiskt ?
Jag vill återigen säga att jag spekulerar, vill inte hamna bakom något bullerplank ihjälslagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in